„Топлофикация-София” скрива тоягата, пуска морков на клиентите

„Топлофикация-София” скрива тоягата, пуска морков на клиентите

Топлофикация „София” сменя тактиката към клиентите си и вместо да размахва лихви, наказания и изпълнителни листове за неплатени сметки, обещава да раздава бонуси на изрядните клиенти. Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на дружеството Петко Милевски пред журналисти в четвъртък по време на заседанието на Столичния общински съвет (СОС). На общинарите бе представена доклад със стратегия за развитието на фирмата, в която основно място заема промяната в отношенията ѝ с клиентите. 

Така „Топлофикация” има намерение да сключва договори с коректните абонати, които са към една абонатна станция. С този договор заради изрядността на абонатите дружеството ще опростява 5% от подадената топлоенерегия към абонатната станция.

Първият подобен договор ще бъде сключен още утре, каза Милевски.

В момента се търси възможност да се пусне и бонус за клиентите. Юристите на затъналото в дългове дружество търсят възможността в определени периоди през годината клиентите да плащат натрупаните от тях задължения накуп без лихвите. Това ще става в края или началото на отоплителния период. Обмисля се и вариант кметът да опрости лихвите на длъжници в по-тежко социално положение, като например инвалиди. На този етап обаче такава врата в закона не била намерена.

Ще се разиграват и томболи за коректни платци, които не са просрочвали сметките си. Наградата ще е 1 мегаватчас безплатна топлоенергия, което е около 60 лв. бонус.

„Топлофикация” има намерение да се отвори към хората и да добие „човешко лице”, предвижда стратегията на дружеството. Самият директор се ангажира да да се среща с клиентите и да провежда разговори с тях, като ще бъде предоставяна информация за цялата дейност на фирмата. Милевски обеща, че повече „няма да бъдем високомерно и затворено дружество, каквото бяхме досега”.

СОС одобри стратегията, която предвижда на „Топлофикация” да сключи „обществен договор за по-голямо отваряне на дружеството”. Като мярка в насока отваряне е и провеждането на PR-кампания, която ще подобри образа му.

За целта ще бъде обявена обществена поръчка за определяне на компанията, която ще води PR-кампанията. Петко Милевски не може да се ангажира колко ще струва тя, но нямало да е много.

Задълженията на топлодружеството са намалели с 30 млн. лв. до 160 млн. лв., съобщи още директорът му. Има и намаление на несъбраните вземания, които от 220 млн. лв. преди един месец са се свили до 196 млн. лв.

Петко Милевски обяви още, че ако енергийният регулатор не разреши вдигане на цените на парното с 4% в столицата, има риск да не може да се изпълни плановият летен ремонт.

Още от България

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?