Във вторник започва ремонтът на жп гарата в Сливен, съобщиха от Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ).
Дейностите ще бъдат извършени от "Трейс София" със средства от държавния бюджет за НКЖИ. Стойността на обекта възлиза на 2 7861 10 лв. с ДДС, като това е най-голямата инвестиция в сграден фонд на компанията през последните години. Предвиденият срок за изпълнение е 210 календарни дни.
Договорът с "Трейс София" е сключен през лятото на 2015 г. малко преди местните избори и беше едно от обещанията на ГЕРБ.
Първият етап на изпълнението на проекта е бил изготвянето на проект за реконструкция, което е струвало 179 613 лв. Компанията е избрана по сключено рамково споразумение за четири години между НКЖИ с няколко строителни фирми.
Железопътната гара в Сливен е една от най-занемарените гари в страната. Открита е през 1907 г., а сегашната ѝ сграда е построена през 1963 г. До момента не е извършван нито един основен ремонт.
Сградата е без отопление от много години. Прозорците са счупени, от козирката пред пероните липсват цели парчета. Единствената тоалетна е стар клозет от времето на социализма, до който се стига по стръмни каменни стълби в дълбоко подземие с влага и смрад. Заради ужасните условия нужникът беше затворен от санитарни инспектори.
По времето на втория мандат на бившия кмет Йордан Лечков (2007-2011г.) общината в Сливен предложи на НКЖИ съвместно да ремонтират жп гарата, а до нея да бъде построена автогара. Проектът обаче не беше реализиран.
Настоящият проект предвижда поставяне на хидро- и топлоизолация на сградата, ремонт на помещенията, отоплителната, водопроводната и електрическата инсталацията. Ще бъдат направени обособени чакални, включително за майки с деца и хора с увреждания, търговски обекти.
Заложено е около сградата да бъдат подменени настилките и да се възстановят градинките.
Гаранцията за изпълнението на ремонтните дейности е 15 години, е посочено в договора с "Трейс София".
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
През 21 век най-бързият влак стига от София до Сливен за 5 (пет) часа, което прави средна скорост от 60 км/час. (В Европа за един час влаковете изминават по 300 км., например). Дори преди десетилетия до Сливен се стигаше поне с половин час по-бързо. А за това как изглеждат влаковете ни днес да не говорим. Особено ако ви се приходи по някаква нужда. Защото БДЖ си остана един от последните бастиони на "развития" социализъм, където не е важно какъв си, а важното е дядото ти или баща ти да са били железничари. И да си вътре в играта, естествено, за да можеш да си крадеш на воля.