Церовски подписва за Тракия на 21 март

Концесионният договор за автомагистрала Тракия ще бъде подписан на 21 март, понеделник, съобщиха в сряда за Mediapool два независими един от друг източника. Според неофициална информация, НДСВ е осигурила подкрепата на ДПС за концесионния договор срещу обещание да оттегли предложението си за интегралната бюлетина за парламентарните избори.

От опозицията коментираха, че концесията едва ли ще влезе в сила, тъй като условията, поставени в оповестеното вчера решение на Министерския съвет, са неизпълними. В понеделник правителството добави към условието за положително становище от Комисията за защита на конкуренцията две нови.

Първото е да е налице безусловно становище от ЕВРОСТАТ, че инвестициите в магистралата се отразяват по баланса на концесионера и не се включват при измерване на дефицита на консолидираното правителство.

За да стартира договора за "Тракия", трябва да има и писмено съгласие от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) активите на новоизградените участъци Лот 1 Оризово-Стара Загора и Лот 2 Карнобат-Бургас да бъдат включени в концесията. ЕИБ отпусна заеми за изпълнението на двата лота по финансови договори с държавата.

Според народните представители, от ЕВРОСТАТ няма да дадат подобно становище, а от ЕИБ ще искат анекс към договора с българското правителство и ще се стигне до влошаване на условията по кредитите за двата лот-а.

По мнение на депутатите, предложението за допълнителните условия е било внесено от финансовия министър Милен Велчев и е свързано с мисията на МВФ. Преди година от мисията отхвърлиха първоначалната идея за концесионирането, според която държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД трябваше да се капитализира с 500 млн. лв., записани "под черта" в бюджета и така да участва в консорциум за концесията.

Още по време на първото заседание за обсъждане на концесията министрите Мехмед Дикме, Фелиз Фюсменова, Милен Велчев и Николай Василев са имали отрицателните становища, обясни пред специализираната временна анкетна комисия депутатът от ОДС Евгени Чачев. Становищата обаче са били оттеглени, потвърди и председателят на комисията Йордан Мирчев (НДСВ).

Депутатите решиха едва след изслушване на строителния министър Валентин Церовски на закрито заседание да преценят има ли нужда да зададат въпроси към министрите, които са имали становища срещу концесията. В извинение на отсъствието на министър Церовски от днешното заседание на комисията, председателят ѝ Йордан Мирчев обясни, че министърът и в този момент продължава преговорите по неуточнените текстове в договора за концесия.

В края на миналата седмица Церовски съобщи, че все още се водят спорове около размера на тол таксата за пътуване по магистралата, цената за строежа и арбитража при спорове.

Споделяне
Още от Бизнес

Смятате ли, че президентът е "сготвил" премиера със снимките от спалнята?