Учените откриха планета в най-близката до Земята звездна система

Учените откриха планета в най-близката до Земята звездна система

Астрономи откриха планета, която се намира в най-близката до Слънцето звездна система – Алфа Кентавър, съобщи ББС в сряда. Звездата се намира на разстояние от едва четири светлинни години от Земята. Проучванията са показали, че новооткритата планета има най-малко масата на Земята, но обикаля много близко до звездата си, много по-близо, отколкото е Меркурий до Слънцето.

Поради тази причина учените смятат, че няма как на нея да възникне живот заради екстремно високите температури. Изследването обаче доказва теорията, че е напълно възможно да съществуват звезди, чиито планетни системи се състоят от само една планета.

Системата на Алфа Кентавър се състои от три звезди като най-близката до нас е Проксима от Кентавър. В системата влизат още по-ярките звезди Алфа Кентавър А и Алфа Кентавър Б. Новата планета е открита в орбита около Алфа Кентавър Б.

Откритието е направено от телескоп на Европейската южна обсерватория в Чили. Откриването на планетата е било особено трудно, защото тя се засича чрез изчисляване на гравитационния ефект, който оказва върху звездата си. Алфа Кентавър Б обаче е част от тройна звездна система, в която всяка звезда оказва силно влияние върху другата и изчисляването на гравитационното влияние на едно малко небесно тяло е сложна задача.

Астрономите са правили изчисления в продължение на четири години, за да открият, че планетата прави една обиколка около своята звезда за 3.6 дни, а средната температура на нейната повърхност е около 1200 градуса по Целзий.

Първото откритие на планети извън Слънчевата система се случи в началото на 90-те години на миналия век. От тогава е потвърдено съществуването на 840 екзопланети. Надеждата на астрономите е, че могат да открият планета тип "Земя", която да обикаля в подобна на земната орбита около звезда като Слънцето. Подобно откритие обаче не е потвърдено все още.

1. Крум С.

"Изследването обаче доказва теорията, че е напълно възможно да съществуват звезди, чиито планетни системи се състоят от само една планета."
    Четейки дописката, не мога да открия как би могъл да се направи горния извод. В нея се говори, че около най-близката до нас звезда е открита планета. Ако това е единствената открита планета там, това не означава, че няма и друга, която все още да не е открита поради недостатъчно съвършенните технически средства за наблюдение, с които разполагаме сега. Горното

2. Анонимен

Тая звезда е открита от Бойко Борисов и Система.Сигурно и за нея нова лентичка има в джоба г-н премиерът.