Удължава се плащането на тока, още касиери поемат опашките на CEZ

Удължава се плащането на тока, още касиери поемат опашките на CEZ

Удължен е срокът за плащане на тока в Западна България, а допълнително служители ще обслужват опашките в касите на енергото и в пощите, за да се преодолее напрежението около юнските сметки. Това съобщиха от "CEZ България", чието ръководство в обръщение към клиентите се извинява за натоварването на касите им.

От CEZ обясниха, че тройно по-дължите опашки пред една трета от касите им са били причинени от извънредното отчитане на електромерите в началото на юли заради въведените нови цени на електроенергията.

Клиентите се струпаха пред касите веднага, след като в понеделник от CEZ обявиха, че сметките са готови и независимо от обявеното от компанията удължаване на срока за тяхното плащане до 31 юли за всички клиенти. Основна причина за опашките стана липсата на предварителни извлечения за дължимите суми, каквито дружеството втори месец не праща, след като го задължиха да ги слага в запечатани пликове. Така хората действаха първосигнално за плащането на тока, притеснени да не им спрат електрозахранването заради просрочване на плащането.

За да тушира напрежението, CEZ отново удължава плащането на извънредно отчетената консумация от 10 на 25 дни. Крайният срок за това става 10 август, като дружеството призовава клиентите да се възползват от отсрочката, за да се избегнат опашките. Освен това се пренасочват максимален брой служители към касите, за да се обслужват по-бързо огромните опашки- С Български пощи е договорено и те да увеличат служителите си, които да поемат сметките за ток.

Специални стимули за безкасовите плащания през интернет, банкомат, разплащателна сметка или платежно нареждане, обяви компанията. Всички, които си внесат по този начин дължимите суми, ще участват в томбола за 100 пикник раници.

Клиентите бяха предупредени, че някои ще получат по-ниски и други по-високи сметки заради извънредното отчитане на електромерите. На някои клиенти например е начислена консумация за 50 дни, но за сметка на това през следващия месец ще платят потребление за 10 дни.

От дружеството обещаха още, че от началото на септември ще увеличат двойно броя на местата за касово плащане в София и на територията на цяла Западна България, за което се водят активни преговори с трети страни.   

От август се връщаме към нормалния график на плащане, което би трябвало да избегне струпването на клиенти пред касите, защото плащанията няма да са  съсредоточени в един общ период, допълниха от "CEZ България".

Хората обаче и през август няма да получат предварителни сметки, въпреки че от компанията обещаха дотогава да е избран доставчикът на запечатаните извлечения. Процедурата обаче ще се забави, тъй като дружеството е принудено да я провежда по закона за обществените поръчки, независимо, че е частно и сега изборът на доставчик на сметките се оспорва от другите участници. Това забавя  изпращането на затворените данни за дължимите суми, обясниха от CEZ.

Същия ден стана ясно и, че заместник-председателят на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране Валентин Кирчев и главният секретар на омбудсмана Борислав Цеков са се срещнали с ръководството на CEZ във връзка със започналата проверка на дружеството  по сигнали на граждани зачестите спирания на тока в Западна България.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: