Удължен е срокът за плащане на тока в Западна България, а допълнително служители ще обслужват опашките в касите на енергото и в пощите, за да се преодолее напрежението около юнските сметки. Това съобщиха от "CEZ България", чието ръководство в обръщение към клиентите се извинява за натоварването на касите им.
От CEZ обясниха, че тройно по-дължите опашки пред една трета от касите им са били причинени от извънредното отчитане на електромерите в началото на юли заради въведените нови цени на електроенергията.
Клиентите се струпаха пред касите веднага, след като в понеделник от CEZ обявиха, че сметките са готови и независимо от обявеното от компанията удължаване на срока за тяхното плащане до 31 юли за всички клиенти. Основна причина за опашките стана липсата на предварителни извлечения за дължимите суми, каквито дружеството втори месец не праща, след като го задължиха да ги слага в запечатани пликове. Така хората действаха първосигнално за плащането на тока, притеснени да не им спрат електрозахранването заради просрочване на плащането.
За да тушира напрежението, CEZ отново удължава плащането на извънредно отчетената консумация от 10 на 25 дни. Крайният срок за това става 10 август, като дружеството призовава клиентите да се възползват от отсрочката, за да се избегнат опашките. Освен това се пренасочват максимален брой служители към касите, за да се обслужват по-бързо огромните опашки- С Български пощи е договорено и те да увеличат служителите си, които да поемат сметките за ток.
Специални стимули за безкасовите плащания през интернет, банкомат, разплащателна сметка или платежно нареждане, обяви компанията. Всички, които си внесат по този начин дължимите суми, ще участват в томбола за 100 пикник раници.
Клиентите бяха предупредени, че някои ще получат по-ниски и други по-високи сметки заради извънредното отчитане на електромерите. На някои клиенти например е начислена консумация за 50 дни, но за сметка на това през следващия месец ще платят потребление за 10 дни.
От дружеството обещаха още, че от началото на септември ще увеличат двойно броя на местата за касово плащане в София и на територията на цяла Западна България, за което се водят активни преговори с трети страни.
От август се връщаме към нормалния график на плащане, което би трябвало да избегне струпването на клиенти пред касите, защото плащанията няма да са съсредоточени в един общ период, допълниха от "CEZ България".
Хората обаче и през август няма да получат предварителни сметки, въпреки че от компанията обещаха дотогава да е избран доставчикът на запечатаните извлечения. Процедурата обаче ще се забави, тъй като дружеството е принудено да я провежда по закона за обществените поръчки, независимо, че е частно и сега изборът на доставчик на сметките се оспорва от другите участници. Това забавя изпращането на затворените данни за дължимите суми, обясниха от CEZ.
Същия ден стана ясно и, че заместник-председателят на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране Валентин Кирчев и главният секретар на омбудсмана Борислав Цеков са се срещнали с ръководството на CEZ във връзка със започналата проверка на дружеството по сигнали на граждани зачестите спирания на тока в Западна България.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
няма да има край!
развалиха тотално мнението ми за Чехия и чехите.
Когато енергото си водеше всичко проблеми нямаше. Всеки месец пискаха сметки по пощите и нямаше такива гаври с хората. Вчера съм висял час и половина за да си платя сметката. Това е гавра с хората. Защо беше нужно да се вкарват тези идиоти от ЧЕЗ? Кой спечели от това? Нито сметки пускат по пощата, нито обслужването им е обслужване. Искаша даже да отчитат електромерите по веднъж на 3 месеца, че им било неудобно всеки месец да ги засичат. Кретени. Енергото си беше по-добре.
a i ne samo tjah, v zamjana vzeh tlasti ru6veti
Ало, CEZ, не сме аборигениИвайло Велков в-к Стандарт Преди месец двама абонати на CEZ припаднаха в центъра на София, докато чакаха на опашка, за да си платят тока. Тогава от чешкия монополист, собственик на Енергото в Западна България, ни убеждаваха колко съжаляват за неприятния инцидент. И почти да им повярваме, че ще се поправят. Само че от седмица нови километрични опашки блокираха касите на Енергото в столицата. Стотици хора са принудени да висят с часове пред гишетата от ранни зори. Не за да …
вземат пари, а за да дадат. И в пек, и в мор съвестните потребители чакат да им видят сметката, за да не им кръцнат светлото. А от CEZ ги съветват - нека хората да плащат по банков път, за да не се редят на каси. Или пък, ако има опашка, бабите да се разходят в сахарския пек до друг клон, където няма хора. Е, ако това не е наглост, здраве му кажи. Само че никой от CEZ не иска да обясни как, ако всички си плащат по банков път, ще разберат колко пари им излиза токът. Защото вече спряха да изпращат уведомления за дължима сума, а в интернет сайта им е тъмна Индия. А може би това е целта - да могат по-лесно да шикалкавят, ако някой се оплаче от двойна сметка. Веднъж била по-висока, защото сме въвели гъвкавото засичане на електромерите. Следващия път - заради изравняването преди новите цени. Така, искаш, не искаш, плати си сметката, колкото и да ти е надута, пък си чакай отговор или извинение от Енергото. А то си е като от умрял писмо.
“Сървайвър” пред касите на CEZИстински "Сървайвър" се разиграва пред касите на CEZ. Пенсионери от Перник се надпреварват по издръжливост, за да си платят тока. Трети ден касите в миньорския град са обсадени от едва оцеляващи в жегата абонати. Дядовци с бастуни се придържаха един друг вчера, за да не рухнат, омаломощени от часове чакане. Всеки ден има припаднали и ги извеждаме навън, за да се съвземат, разказаха служители на касата. Същото е положението и в София"Правят ни на маймуни", възмущава се …
45-годишната Дарина Асенова от Перник. Тя работи на смени и използва почивния си ден, за да плати тока, но след час чакане не успя. Втори ден се опитвам да платя, но все не издържам, оплака се и 73-годишният Георги Лазаров. Сметките се забавиха с няколко дни и пенсионерите се страхуват да не ги отрежат или да не похарчат парите. Почти никой от чакащите не знаеше, че срокът за плащане без лихва е удължен до 10 август. CEZ пощури хиляди абонати и в София. Чешката компания първо шокира стотици клиенти с надути фактури заради по-дългия период на отчитане. А сега ги измъчва и с опашки в жегата. Опашки има пред почти всички каси на CEZ в София, както и в пощите, установи проверка на "Стандарт". Причина е хаосът, който CEZ предизвика със спирането на уведомленията за изгорения ток. Извънредното отчитане на електромерите заради новите цени на тока от 1 юли пък удължи периода. От Енергото признаха, че броят на плащанията на каси за последните три дни надвишава обичайния. Междувременно стана ясно, че енергийният регулатор и омбудсманът проверяват дружеството. ДКЕВР изиска от чехите да подобрят обслужването на клиентите.Анна ГеоргиеваИвайло Велков в-к Стандарт...Шушумигов сезирай се!
в радрез със всички нормални възприятияв сайта на чез електро липсва точна информация кои са банковите сметки на дружеството за да може по грамотнатачаст от хората които все пак са влизали в банка и имат идея как се правят банкови разплащания да могат да направят тава без да се редят на опашки