
По думите на Петков схемата за определяне на възнаграждение според качествата ще се въведе в НЖКИ от 1 април, а в БДЖ – от 1 юни.
Предвижда се върху базисната заплата за длъжност да има увеличение според постиженията, трудовия стаж,, образованието и други критерии. Схемата ще доведе до по-сериозно вдигане на заплатата при механици, ревизьори и други технически служители.
Опит за въвеждане на диференцирано заплащане направи през януари 2005 г. бившият изпълнителен директор на БДЖ Наско Цанев, но девет месеца по-късно бе сменен с Петков.
Транспортният министър коментира, че за да се запазят кадрите в системата на българските железници, трябва да заработи тази система за диференцирано плащане. Той припомни, че в четвъртък се очаква кабинетът да разгледа Наредбата за регулация на заплащането на държавните служители.
Напрежението в железниците нарасна през последните седмици, след като бе въведен данък върху добавките за храна, намаляващи чистото възнаграждение на служителите. Освен това железничарските синдикати настояват в новия колективен договор да се запише увеличение на заплатите с 30 на сто, но БДЖ и НКЖИ са склонни да ги повишат с по 10 процента през тази и през следващата година.
Повдигнат бе и въпросът за ограничението пред държавните предприятия да определят заплатите на персонала, ако имат лоши финансови показатели. В резултат на това социалният министър Емилия Маслова съобщи, че ще внесе в правителството предложение за освобождаване на заплатите в държавните предприятия и мениджърите им да имат право сами да ги определят.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент