Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В железниците пак пробват заплати според ценз и заслуги

8 коментара
В железниците пак пробват заплати според ценз и заслуги
Между 4 и 20 на сто ще се повишат заплатите на различните служители в “Български държавни железници “ (БДЖ) и Националната компания “Железопълна инфраструктура” (НКЖИ), след като приложат системи за диференцирано заплащане на труда. Това съобщи изпълнителният директор на БДЖ Олег Петков в понеделник при посещението на транспортния министър Петър Мутафчиев във Фериботния комплекс-Варна.

По думите на Петков схемата за определяне на възнаграждение според качествата ще се въведе в НЖКИ от 1 април, а в БДЖ – от 1 юни.

Предвижда се върху базисната заплата за длъжност  да има увеличение според постиженията, трудовия стаж,, образованието и други критерии. Схемата ще доведе до по-сериозно вдигане на заплатата при механици, ревизьори и други технически служители.

Опит за въвеждане на диференцирано заплащане направи през януари 2005 г. бившият изпълнителен директор на БДЖ Наско Цанев, но девет месеца по-късно бе сменен с Петков.

Транспортният министър коментира, че за да се запазят кадрите в системата на българските железници, трябва да заработи тази система за диференцирано плащане. Той припомни, че в четвъртък се очаква кабинетът да разгледа Наредбата за регулация на заплащането на държавните служители.
Напрежението в железниците нарасна през последните седмици, след като бе въведен данък върху добавките за храна, намаляващи чистото възнаграждение на служителите. Освен това железничарските синдикати настояват в новия колективен договор да се запише увеличение на заплатите с 30 на сто, но БДЖ и НКЖИ са склонни да ги повишат с по 10 процента през  тази и през следващата година.

Повдигнат бе и въпросът за ограничението пред държавните предприятия да определят заплатите на персонала, ако имат лоши финансови показатели. В резултат на това социалният министър Емилия Маслова съобщи, че ще внесе в правителството предложение за освобождаване на заплатите в държавните предприятия и мениджърите им да имат право сами да ги определят.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. крузо
    #9

    Крайно време е да се спре издаването на билети във влака, и слепия вижда какво става- кондуктора прибира кой каквото му даде в джоба си без да издава никакъв билет и съответно неговите приходи растат а на БДЖ намаляват.Кондукторите трябва да са само контрольори а не продавачи на билети.Както в трамвайте.Всеки пътник трябва да знае,че за да се качи на влак първо трябва да си купи билет в противен случай му се съставя акт.Смятам,че по този начин може да се спре корупцията във влаковете и да се увеличат приходите на БДЖ.

  2. бай Стойчо
    #8

    Ниското заплащане води до, нисък подбор на кадрите! С основни заплати по-малки от 300 лв БДЖ рискува в тази професия да останат хора които не са за тази работа. Нека си припомним от историята на железопътните катастрофи с колко кръв и невинни човешки жертви заплащало нашето общество една политика на заплащане в БДЖ!

  3. крузо
    #7

    Крайно време е да се спре издаването на билети във влака, и слепия вижда какво става- кондуктора прибира кой каквото му даде в джоба си без да издава никакъв билет и съответно неговите приходи растат а на БДЖ намаляват.Кондукторите трябва да са само контрольори а не продавачи на билети.Както в трамвайте.Всеки пътник трябва да знае,че за да се качи на влак първо трябва да си купи билет в противен случай му се съставя акт.Смятам,че по този начин може да се спре корупцията във влаковете и да се увеличат приходите на БДЖ.

  4. Борисова
    #6

    В нормалните държави е престижно да работиш в железницата, но там държавата се грижи за този вид транспорт защото я интересува екологията,икономическия интерес и други фактори.Не може един механик,машинист,р-л движение да получава 250 лв.основна заплата, а да носи отговорност за стотици пътници и тонове товари.В същото време един общ работник в строителството които не си купува билет за влака получава 600-700лв.

  5. Минувач
    #4

    Цялото това БДЖ е някакъв остатък от соца. От сума ти години все се занимават с това колко процента да им вдигнат заплатите или колко време им закъсняват. Като че ли това е някакво социално заведение. Само дето тая каца без дъно я пълниме всички ние, без значение дали се возиме с влак или не. Важното е че Масларова и такива като нея се упражняват да говорят все по-големи глупости.

  6. Пешеходецът
    #3

    И каква работа са свършили? Или сме "бит-пазарна" икономика?!

  7. alf
    #2

    ...

  8. пътник
    #1

    А какви са им заплатите? Това май не се разбра? И откъде пари за техните заплати като в бюджета не са предвидени такива неща??

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.