Вече върви редовна блок влак линия от Русе до Нюрнберг

Вече върви редовна блок влак линия от Русе до Нюрнберг

Държавното предприятие "Пристанищен комплекс Русе" и частният жп превозвач "ДиБи Шенкер" са пуснали от началото на февруари редовна блок-влак линия между крайдунавския град и германския Нюрнберг.

Това е пилотен за страната ни проект, който е основан на принципа на интермодалния транспорт - свързващ железопътен и сухопътен транспорт, обясниха от Министерството на транспорта.

Блок-влакът е с капацитет 68 товарни ремаркета (трейлери) и ще прави по един двупосочен курс на седмица. Транспортът отнема по три дни във всяка посока, а влаковете са оборудвани със специални двойни покет вагони за транспортирането на полуремаркета, стандартни контейнери, танк контейнери и товарни сменяеми помещения, обясни на пресконференция управителят на "Шенкер" ЕООД Франк Марковиц.

Честотата на отпътуванията може да се увеличи при необходимост. В момента от новата услуга се възползват шест фирми, които превозват предимно мебели, електротехника, строителни материали. От компанията определят новия транспорт като уникален интермодален продукт на "ДиБи Шенкер Логистикс" и "ДиБи Шенкер Рейл", който съчетава предимствата на железния със сухопътния транспорт и предлага ценова стабилност, 20-процентно намаление на разходите в сравнение с ТИР-превозите, значително намалени вредни емисии и енергопотребление.

Очаква се до края на годината по линията да бъдат обработени около 3000 трейлера.

Проектът е поредната стъпка на пристанище Русе за развитие на интермодалните превози, както и за въвеждане на нови методи за комбиниран превоз на товари по суша и река.

За бъдещото развитие на този вид транспорт у нас обаче пречка е лошата инфраструктура, но амбицията е услугата да се разшири към Турция до тунела през Босфора, както и към Румъния и Гърция, и така трите големи пазара да се свържат със страната ни, коментира Любомир Гарчев, изпълнителен директор на "ДБ Шенкер България", която държи 16 на сто от българския пазар на товарни жп превози. На БДЖ се падат 51 процента, но според конкурента на държавните железници все повече клиенти се насочват към комбинацията от железопътен и сухопътен транспорт.

На русенското пристанище от юли 2014 г. работи редовна контейнерна линия по направлението Русе – Куртичи (Румъния). Контейнерите се превозват комбинирано с воден и железопътен транспорт. За периода юли – декември 2014 г. отчетените товари по това направление са близо 4 хил. тона.

"Пристанищен комплекс Русе" отчита печалба от 1.2 млн. лв. и 670 хил. тона обработени товари за 2014 г. Това е двоен ръст на печалбата спрямо 2013 г.

Държавното дружество планира да вложи 1 млн. лева за купуване на нови машини и съоръжения и рехабилитация на пристанищна инфраструктура през тази година.

Споделяне

Още от Бизнес

Трябва ли да се отворят ресторантите?