Започнаха продажбите на IQOS и в САЩ

Магазинът на IQOS в Атланта

Тютюневата компания "Филип Морис Интернешънъл" (ФМИ) започва в петък продажбите на своето бездимно устройство "Айкос" (IQOS) в Атланта, Джорджия, чрез лицензирания си представител за американския пазар "Алтриа", предаде "СиЕнБиСи" (CNBC).

Това стана след двугодищен преглед на научните данни за устройството от страна на Американската агенция по храни и лекарства (FDA), която регулира тютюневите изделия в САЩ. Агенцията одобри продажбата през април 2019 г., определяйки продукта като "подходящ за опазване на общественото здраве". Издадени бяха обаче строги маркетингови указания, насочени към осигуряване употребата на IQOS да бъде само от пълнолетни пушачи, за да се предпазят младите хора и непушачите, а пушачите да намалят вредата за себе си.

IQOS не е нито изпаряващо устройство (електронна цигара), нито обикновена цигара. Устройството нагрява тютюна, без да го гори, като идеята е потребителите да получат никотин като при цигарите, но с по-малко токсини и вредни вещества, отбелязва изданието.

То припомня, че регулаторите в САЩ вече се борят със скока на ползване на вейпинг продукти от тинейджъри в съчетание с мистериозното белодробно заболяване, от което починаха 18 души в САЩ, а над 1000 са разболелите се през последните месеци.

Епидемията накара здравните служители по целия свят да започнат да изтеглят електронните цигари от рафтовете на магазините и според анализатори навлизането на бездимното тютюнево устройство в САЩ става в перфектен за "Филип Морис" момент.

"СиЕнБиСи" припомня, че върху разработката на IQOS се работи повече от десет години и продължава усъвършенстването на продукта за нагряване на тютюн. През 2014 г. то бе пуснато за първи път в Нагоя, Япония, и Милано, Италия. Днес САЩ Става 49-ият пазар в света, където се предлага устройството. То се продава от бившата компания – майка на ФМИ – "Алтриа", която в петък откри първия магазин на "Айкос" в Атланта.

На някои места, като Япония и Русия, IQOS вече е стигнал сериозни продажби, а в други, като Канада и Обединеното кралство приемането се случва бавно. Не е ясно как американските потребители ще реагират на устройството за нагряване на тютюн IQOS, отбелязва "СиЕнБиСи".

Американският цигарен пазар е вторият по големина след Китай, като пълнолетните пушачи са 40 млн., а 13 млн. са ползвателите на електронни цигари.

Според регулаторните изисквания на Американската агенция по храни и лекарства, "Алтриа" трябва да изпраща всички реклами, които иска да пуска за IQOS до Агенцията по лекарствата и храните 30 дни предварително, да въведе контрол и независима проверка на възрастта, както и идентификация, когато се извършва онлайн продажба.

Правилата в САЩ изискват още да има пълна прозрачност, когато се използват знаменитости за популяризиране на IQOS, трябва да води подробни записи и да изпраща тримесечни отчети на FDA за продажбите си, включително подробности като демографски данни за своите клиенти и колко са преминали напълно към IQOS или комбинират бездимните продукти с обикновени цигари. Компанията също така трябва да изпраща годишен доклад с подробна информация, включващ информация за всички докладвани нежелани реакции, ако има такива.
"Ще следим внимателно пазара, включително как компанията предлага тези продукти и ще предприемем необходимите действия, за да гарантираме, че продаването на тези продукти в САЩ остава подходящо, като се уверим, че компанията спазва маркетинговите ограничения на агенцията за предотвратяване на достъпа и излагането на младежи “, казва в изявление директорът на Центъра за тютюневи изделия на Агенцията по лекарствата и храните Мич Целер.

Още от Бизнес