Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започваме работа, когато мрежата ни покрие 40% от населението

0 коментара

Г-н Авгеринос, имахте ли затруднения при изграждането на GSM мрежата на втория български оператор?

- Изграждането на една мрежа е сложно, защото е свързано с основаването на компанията, която ще я оперира. Така едновременно се налага да бъдат изпълнени две много трудни задачи.

Бяхме достатъчно смели за да започнем още от началото работа с два доставчика. Това е един добър избор, защото те прави по-независим и може да се използват предимствата, които и двете компании притежават. От друга страна е трудно да съчетаеш две различни технологии в една мрежа, защото два пъти трябва да обучаваш хората си и двете технологии трябва да сикомуникират една с друга и да заработят добре заедно.

Много компании по света привличат втори доставчик едва след като мрежата им е вече изградена. Ние започнахме с два доставчика- "Ериксон" и "Моторола", от самото начало и сме радостни, че всичко протече добре, заради добрите кадри в двете компании и на нашите специалисти.

Защо се спряхте именно на тези две компании като доставчици на оборудването за вашата мрежа?

- Доколкото знам, има 5 - 6 основни доставчици на оборудване за GSM мрежи в света. "Ериксон" безспорно е един от лидерите на този пазар с голям опит в изграждане на мобилни мрежи от второ поколение. От друга страна "Моторола", макар и да не са представени на Балканите, са също голяма компания, притежаваща добри технологии и много надеждно оборудване. Освен техническите предпочитания, при избора изиграха роля и финансовите параметри, спрямо това което предложиха и други доставчици.

Как ще се конкурирате с мрежата на "МобилТел", която има значително по-голямо покритие?

- Ако говорим за предпочитанията на клиентите, то първото, което е важно за тях наистина е покритието на мрежата, второто е цената и едва след това идват услугите, качеството и т.н. Дори ако човек прекарва 90% от времето си в София и съвсем рядко напуска столицата, то той иска тогава, когато реши да отиде другаде, да има работещ телефон.

Именно това бе причината да отложим началото на търговските ни операции и да не започнем работа още на 18 юли, когато мрежата ни вече бе готова. Инвестирахме в мрежата 60 - 70 млн.щ. долара, което не включва всички други разходи, свързани с лиценз и оперативни разходи. Може би някой би очаквал да започнем да работим колкото се може по - скоро, за да спечелим някакви пари, да имаме някакъв приход. Ние решихме да отложим предоставянето на услугата, докато бъдем способни да достигнем достатъчно качество и покритие на мрежата, което ще ни постави в добра позиция спрямо конкуренцията. Сега имаме покритие от 20%, докато конкурента ни покрива 80 - 85% от населението. Смятаме да започнем работа след няколко седмици, когато ще сме покрили около 40% от населението, което е практически всички основни градове и магистралите, които ги свързват.

Кога точно ще започнете да предлагате услугите си?

- Това ще стане до няколко седмици, но точната дата ще обявим през следващата седмица на специално събитие, което сме организирали.

Докъде е стигнала подготовката ви за сключване на договори с роуминг партньори в чужбина?

- Роумингът е едно от главните предимства на GSM мрежата. Ние сме много активни в подготовката на договори с партньори от страните, които са най - често посещавани от българските граждани - Гърция, Турция, Германия и други страни в Европа. Планираме да подпишем договори с оператори от всички страни в света, но първо ще започнем с държавите в Европа, като завършим работата до края на годината.

Как ще развивате своята мрежа от офиси в страната?

- Освен трите компании, с които сключихме договори ( Германос, ГлобалНет и Офис 1 Суперстар), имаме намерение и сами да изградим малка верига от представителства. Смятаме през следващите 12 месеца да имаме шест такива представителства, които да бъдат на централни места в столицата и други големи градове. Там ще предлагаме възможност на клиентите да получават помощ и информация. Нашата философия е да бъдем близко до клиента и да можем да му дадем съвет, от който той има нужда. Всеки от трите компании, които ще продават нашите услуги, ще имат собствен подход, но ще бъдат контролирани от нас, за да следват нашата философия, която е "Усмихвай се на клиента".

Какъв ще бъде вашия маркетингов подход?

- Ще имаме тотално различен подход от този на нашите конкуренти. Много реалистично гледаме на ситуацията на пазара. Другият оператор вече работи от няколко години и има покритие и сериозна мрежа от магазини, както и клиентска база. Първият въпрос, който си поставяме е как ние ще се позиционираме на този пазар. Нашето категорично решение е, че ние не сме дошли тук за второто място, а ще се борим за първото. Като сме решили това, следващия въпрос е как да го направим. Защото всеки иска да е пръв, но важното е да знаеш как да го постигнеш.

Възприели сме няколко идеи, които ще ни помогнат да се справим с тази задача. Първото от тях е обслужването на клиента - приятелското отношение към нашите абонати. Ще направим компания, която ще установи стандартите в България по отношение на удовлетворяване на нуждите на клиента и грижата за клиента. Искаме всичко, свързано с нашите услуги, да е като усмихнатото G на нашето лого, което олицетворява доволния клиент.

Втората линия, по която ще атакуваме, е качеството. Вярваме, че можем да предложим качество не само на основната гласова услуга, но и на войсмейл, SMS, трансфер на данни и мобилен интернет. Това ще даде възможност, особено на бизнес абонатите, които са по-претенциозни, да изберат това, от което имат нужда.

Друг аспект са тарифите и ние имаме намерение да предложим възможността клиентът да избере нужния му продукт и да плати само за това, от което има нужда. Цените ни ще бъдат конкурентни на пазара.

Какво можем да очакваме от рекламната ви кампания?

- Ще правим не само чиста реклама, но и информация, която ще позволи на клиентите да разберат с какво е различен нашият продукт от това, което се предлага на пазара в момента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.