Спешните мерки за “отпушване” на трафика в черноморските ни летища Варна и Бургас се оценяват приблизително на около 15 млн. евро за първата година от консорциума “Фрапорт груп” и “БМ Стар”. Класираният на второ място кандидат в неделя отново потвърди готовността си да продължи участието си в концесионната процедура. От немската компания не скриха удовлетворението си от решението на тричленния състав на ВАС от четвъртък, с което правителството се задължава да продължи преговорите с тях. От “Фрапорт” заявиха, че досега не са получавали предложение за продължаване на преговорите.
Старши вицепрезидентът на немската фирма Андрея Пал уточни, че компанията има опит с управлението на летища, които са достигнали максималния си капацитет в обслужването на пътници и товари. Тя заяви, че до две седмици след поемането на аеропортовете като концесионери ще имат готовност да приложат спешни мерки, които да облекчат обработката на пътниците и багажа.
“Фрапорт” е планирал веднага да закупи и внедри нови системи за обслужване на пътниците. В тях ще се вложи и основната част от предвидената първоначална сума. Втората мярка е да се разширят частите за публичен достъп, като се преустроят част от постройките в двете летища, които в момента са неизползваеми. Летище Варна разполага с един хангар, който ще бъде пригоден за обработка на багажа.
Общата стойност на инвестициите, които ще се вложат до построяването на двата нови пътнически терминала във Варна и Бургас, ако консорциумът ги поеме, се оценяват на 176 млн евро. От Фрапорт уточниха, че плановете им са да изградят два напълно нови пътнически терминала, чието строителство ще приключи до 2009 г. В проекта са предвидени и много търговски площи, в които ще се разположат магазини и заведения.
Общият размер на инвестициите, които немско-българският консорциум планира да вложи, са 403 млн.лв., като съответно за Варна са 188 млн.лв., а за Бургас – 215 млн.лв.
Определеният за победител в тръжната процедура – “Летище Копенхаген” обаче предложи инвестиции в размер на 526 млн.евро за 35-годишния срок и 106 млн. евро през първите 3 години.
Преди да започне строителството на новите пътнически терминали обаче ще трябва да започне работата по изготвяне и приемане на генералните планове за развитие на двете летища. Според кандидат-концесионерите процедурата около приемането им ще отнеме близо 2 години.
Концесионната такса, която са предложили да заплащат на държавата, е 16,8% от брутните им приходи. Сравнението с класирания на първо място кандидат показва, че тя е значително по-ниска. От “Летище Копенхаген” предложиха да дават на държавата 30% от приходите.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
М-вото на транспорта трябва да обжалва решението на 3 членката на ВАС. Не е работа на съда кой ще бъде купувач и с кого ще се преговаря. Съдът може да се произнесе само по спазването на изискуемите по закон процедури.
Зад ФРАПОРТ стои БМ Стар, а зад БМ Стар стои ТИМ. Истината е и друга, изцяло концесионирано летище в Европа има в Анталия, ако турция се счита за Европа. Защото едно летище е винаги златна кокошка. Но истината е, че само златната кокошка дава комисионни. Сега варненци ще разберат, че да се гласува, това е нещо сериозно, а не да четат мръсотиите на Тошо Тошев и да вършат глупости.
Малък Мук, върни комисионната!
без коментар!!!“Копенхаген” е №1по ефективност в ЕвропаCopenhagen Airports спечели наградата за най-ефективно летище в Европа за втора поредна година на Института за изследване на въздушния транспорт (ATRS).При изготвянето на класацията специалистите от ATRS са наблюдавали 116 летища.Те са измерили и сравнили основни аспекти от летищната дейност като: продуктивност и ефикасност; себестойност и конкурентоспособност; финансови резултати; летищни такси, удобство и т.н.Наскоро датското летище бе определено …
от пътниците за "Най-добро европейско летище", според международното проучване AETRA, което се осъществява съвместно от Международната организация по въздушен транспорт (IATA) и Международния летищен съвет (ACI). Летището спечели този приз за четвърта поредна година.В началото на годината летище Копенхаген бе обявено за "Най-добро европейско летище" и от авторитетното немско списание Business Traveler. Датското летище е избирано за "Най-добро летище на света" през 2000 г. и 2002 г. от IATA Global Airport Monitor на базата на проучвания на 80 000 пътници в световен мащаб.Като стратегически партньор и инвеститор в летища в Мексико, Великобритания и Китай, Copenhagen Airports оперира с повече от 45 милиона пътници в 13 летища.
понеже е още малък, пък и от НДСВ, станал жертва на андерсеновите традиции на датчаните да съчиняват приказки за чудеса.
Добре дошли в сайта на Движението за реална демокрация в България! www.ideazabulgaria.orgЗапознайте се с нашата програма и предложение за създаване на Партия, обединяваща българите в родината с българската емиграция!Харесват ли ви нашите идеи? Присъединете се към нас!
Samo sravnete ofertite i ste vidite kakvo gubim! Kopenhagen e za vtora godina letiste N 1 na Evropa, a dargavata chteche da poluchi nai- mnogo! No sme si idioti i tova e, a prokuraturata gleda otgore bezuchastno kak s edno smechno rechenie na sad otnovo sme po-bedni i nechtastni
С пари, подкупи и обещания....
С пари, подкупи и обещания....