Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

20-километров мост ще свърже Германия и Дания

4 коментара
20-километров мост ще свърже Германия и Дания

Дания и Германия подписаха споразумение за строителството на мост с дължина 20 километра, който ще свърже сухопътно двете държави през Балтийско море, предаде ББС в петък. Сега, за да се отиде от Копенхаген в Хамбург с кола, трябва да се вземе ферибот.

Строителството на моста, който ще им автомобилни платна и жп секция, ще струва 4.2 млрд. евро (6.2 млрд. долара). Работата ще започне през 2012 година и ще завърши през 2018 г.

Мостът ще тръгне от град Редбюхавн на датския остров Лоланд до град Путгартен на германския остров Ферман.

Финансирането ще се поеме изцяло от датската страна. Разходите ще се покрият от таксата за преминаване по моста.

Германия ще плати само за връзването на моста към системата на автомобилния и железопътния транспорт.

“Това е най-големият строителен проект в Северна Европа”, заяви при подписването на споразумението министърът на транспорта на германия Волфганг Тифензее. “Когато разширяваме Европа, са ни нужни мостове”, добави той.

Не всички приветстват осъществяването на проекта, коментира ББС. На мястото на бъдещото съоръжение вече бяха организирани протести. Германски активисти считат, че шестгодишното строителство ще окаже негативно въздействие върху туристическата индустрия и ще застраши живота на 20 милиона птици, които обитават бреговете на протока Ферман – Белт.

Германските зоолози вече заявиха, че ще използват всички законни средства, за да спрат строителството на моста.

Министърът на транспорта на Дания Карин Кристенсен отхвърли критиките, като заяви, че мостът ще съкрати емисиите на въглероден диоксид във въздуха, защото ще избави автомобилистите от необходимостта да ползват фериботи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. внимателен
    #6

    Правилно е Фемарн /Fehmarn/, и Путгарден!

  2. оксид
    #5

    въглероден двуокис

  3. atanas
    #4

    За 6 год. ще се построи 20 км. мост между Германия и Дания. По простото тройно правило, колко години са необходими за построяване на 3 км. мост между Видин и Калафат - 3х6/20=0,9 години или 0,9х12=10,8 месец или 0,8х30=24 дни. Това значи - 10 месеца и 24 дни. Грешка, Дунав мост 2 се строи вече 10 (десет) години.

  4. kkkkkk
    #2

    ферибота поема доста коли и мощността на неговите мотори е незначителна спрямо работещите мотори на превозваните коли.Това изглежда като пар адокс, но е истина.Консумацията на енергия за движение по вода е по-малка от енергията за движение по сух път.Само преди 150 години ветроходния кораб е бил основното превозно средство.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.