Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

350 млн. от евросредствата отиват за “Тракия“

12 коментара
350 млн. от евросредствата отиват за “Тракия“

Строителството на 115-километровата отсечка Стара Загора - Карнобат от магистрала “Тракия“ ще се финансира с 350 млн. евро от Оперативна програма “Транспорт“ (ОПТ), стана ясно в петък по време на представянето на прекроения списък с транспортни проекти, които ще получат помощ от европейските фондове.

Така изграждането на 1 км от участъка на пътя София - Бургас излиза малко над 3 млн. евро на км.

В разваления договор за концесията на аутобана беше заложена цена от 2.7 млн. евро на километър, а в периода, когато правителството се канеше да строи “Тракия“ с пари от държавния бюджет се коментираше, че цената може да стигне и 6 млн. евро на км.

Лошата новина за строителния бранш е, че тази година едва ли ще тръгне и един търг за пътно строителство по ОПТ - най-скъпата европейска програма с общ бюджет 2 млрд. евро. В най-добрия случай конкурс за обществени поръчки може да има за “Тракия“ в края на годината, но и това е много амбициозно, каза Нели Йорданова, ръководител на Управляващия орган на ОПТ.

Стартирането на обществените поръчки за пътно строителство по програмата беше и една от антикризисните мерки на правителството за тази година.

Включването на “Тракия“ в ОПТ е ясно от около месец, но в последните дни окончателно беше одобрен преработен списък с проекти по ОПТ.

Трите лота на магистралата влизат на мястото на участъка при Кресненското дефиле на магистрала “Струма“ (ЛОТ 3), който ще се строи в програмния период на ЕС 2013 - 2020.

От програмата отпада строителството на жп линията София - Видин, за което бяха предвидени 320 млн. евро. Причината е, че проектът е изключително сложен и едва наскоро беше избрано трасето, откъдето ще минава железният път.

През този програмен период за Видин-София са предвидени само 50 млн. евро за проектиране. Отпада и модернизацията на жп отсечката София-Перник-Радомир (100 млн. евро). Вместо това почти се удвояват парите за рехабилитацията на железния път Пловдив-Бургас - от 63 на 117 млн. веро. Включват се и ремонтите на жп отсечките София - Драгоман и София-Пловдив. Целта е до 2013 г. по тези отсечки влаковете да се движат със скорост 160 км/ч.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Княжевец
    #13

    Защо не се споменава най-болезненият въпрос - магистрала Люлин? Нима представителния изход на международния път от столицата в югозападна посока е по-маловажен от всичко друго? Ще престане ли да се отлага решаването на адът който виждаме всяка сутрин и вечер в Княжево и Владайския проход?

  2. Стефан Стойков
    #12

    Могат ли да свършат едно добро дело нашите държавници - в памет на загиналите при моста на гр.Бяла да постоят новия мост.МИНАХА ТРИ ГОДИНИ.

  3. shfior
    #11

    i evropeiskite danakoplatci triabva da sa palni idioti za da ni dadat i edin evrocent! edin km struva 1-2 mln leva, a te iskat 3 ta dori 6 - e ga ti nahalstvoto! Van ot Evrosaiuza na vsichki psevdo-darjavi na chelo s Begeristan!

  4. TNT
    #10

    Само да напомня, че в договора на царя с португалците влизаше и северната дъга на околовръстното та чак до Калотина. Още малко под 100 км. На всичко отгоре в цената влизаше и рехабилитация на цялата останала част от магистрала Тракия. Накрая така ще стане, че язък за чакането и сегашния договор ще е по-неизгоден. По-добре ЕС да не си хвърля парите на вятъра.

  5. bat boiko
    #9

    chada moi, dami i gospoda, drugarki i drugari, drajte se, che ide i moiat chas da iahna tui shto e ostanalo ot darjavicata! kakto vijdate, izdoih sofia, no ostavih boklucite, zashtoto znaete che drugite ia napusnaha. sega shte izdoia i darjavata, makar che neia vse shto e chitavo otdavna ia e napusnalo. no za lapane vinagi shte ima i sega e moi red za carskia pai ot banicata. e, sigurno shte mi se naloji da podhvarlia niakoie parchence ia na sini, ia na jalti, pa ako triabva i na cherveni, no vajnoto

  6. Българин
    #8

    Мамка му!Преди години избягах от София заради настъпващия ад. Сега и от България ли да бягам?!

  7. АНА
    #6

    ЯВНО ЗА ДА СЕ ОТПУСКАТ ПАРИ ПРАВИТЕЛСТВОТО СИ ВЪРШИ РАБОТАТ .ДАЙТЕ ДА ГО СМЕНИМ СЕГА ДА ДОИДАТ БОРИСОВ И КОСТОВ И ПАК ДА ОГРАБЯТ ДЪРЖАВАТА

  8. z
    #5

    За магистрала Хемус нищо не се чува. Някой, ако има инфо, моля да сподели.

  9. Влад
    #4

    Тракия може да не става, но отсечката на Е-90 Гревена-Йоанина, я отвориха преди 2 седмици. Вече не се минава през Мецово. Сега до Игуменица е 7-8 часа от София. На добър път. Никой не ви кара да ходите в Бургас.

  10. Smith
    #3

    и да имате. Стига само да не гласувате за крадливи комунисти и мутри....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.