70 години по-късно: ИКЕА спира хартиения си каталог

Домакините вече няма да получават вкъщи хартиения каталог

Нискобюджетният мебелен гигант ИКЕА (IKEA) реши да спре да отпечатва своя каталог, една от най-големите годишни публикации в света, на фона на преориентирането на клиентите към онлайн покупките, съобщи в понеделник компанията.

Първото хартиено издание на каталога е през 1951 г. - четири години след като Ингвар Кампард стартира бизнеса си. Тогава 68-страничното издание излиза в 285 хиляди копия, които са отпечатани в Швеция и са разпространени в южната част на страната. Пикът е достигнат през 2016 г., когато над 200 милиона екземпляра са разпространени сред домакинствата и магазините на ИКЕА на над 50 пазара на 32 езика, включително и на български.

Пуснатата през 2001 г. платформа на ИКЕА за електронна търговия позволява на клиентите да проверят бързо новите продукти на компанията и тенденциите в обзавеждането. През 12-те месеца до края на август онлайн продажбите на мебелната верига бележат скок от 45 на сто. Пандемията от коронавирус доведе до още по-голям ръст на онлайн трафика на мебелния гигант, а през 2020 г. каталогът е отпечатан само в 40 милиона бройки, 

"Ситуацията с Covid-19 постави много предизвикателство пред достъпа на клиентите ни до нашите обекти, но също така създаде много нови възможности и увеличи електронната ни търговия", коментира Тина Тересон-Линд, мениджър по комуникациите на ИКЕА. "Днес животът вкъщи е по-важен от всякога за хората. Ще продължим да предлагаме съдържание, но не и чрез каталога", допълни тя.

Стъпката е част от стремежа на ИКЕА да стане по-дигитална, тъй като потребителите все повече търсят вдъхновение онлайн и пазаруват по интернет.

През есента на 2021 г. ИКЕА ще публикува юбилейно издание, посветено на каталога, които ще включва исторически снимки от предишни книжки, много от които са вдъхновявали домакините за обзавеждането и които ще предизвикат спомени и носталгия на хората, отраснали с тях.

Споделяне

Още от Бизнес