Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Алонсо е най-скъпо платеният пилот във Ф1

2 коментара
Алонсо е най-скъпо платеният пилот във Ф1

Състезателят на Ферари Фернандо Алонсо е най-скъпо платеният пилот на Формула 1, предава испанският вестник “Ел Мундо“, цитирайки информация на Business Book GP. Годишната заплата на испанеца е 30 млн. евро, но в сумата не влизат доходите му от спонсорства и продажба на свързаните с името му атрибути.

Любопитно е, че почти толкова ще получи през 2010 г. и Кими Райконен, независимо че вече не участва в гонките на Ф1. Разтрогвайки предсрочно договори си с финландеца, Ферари се съгласи да му плати неустойка, която заедно със заплата в сегашния му тим на Ситроен също приближава доходите на Алонсо през този сезон.

Сред действащите пилоти на световния шампионат втората позиция се пада на Люис Хамилтън, който изкарва от МакЛарън 16 млн. евро. Трети е друг пилот от Ферари – Фелипе Маса, чийто договор се оценява на 14 млн. евро или два пъти по-малко от съотборника му, водач по приходи в класацията.

В същата позиция на значително по-ниско заплащане спрямо колега е и Дженсън Бътън, който заработва от МакЛарън 9 млн. евро.

С милион по-малко вземат пилотите на Мерседес Михаил Шумахер и Нико Розберг.

Състезателят на Рено Робърт Кубица изкарва 7.5 млн. евро, а заплатата на най-опитния пилот във Формула 1 Рубенс Барикело се оценява на 5.5 млн. евро.

В отбора на Ред Бул изкарват още по-малко, пише изданието. Договорът на Марк Уебър е за 4.2 млн. евро годишно, а на Себастиян Фетел – за само 2 млн. евро. Повече от Фетел изкарват дори пилотите на Лотус – заплатите на Ярно Трули и на Хейки Кавалайн са по около 3 млн. евро

Около милион евро ще получи този сезон състезателят на Върджин Тимо Глок, а съотборникът на Барикело Нико Хюлкенберг – едва 700 хил. долара.

Контрактите на двамата пилоти на Заубър предвиждат заплати от 500 хил. евро годишно. Споразуменията на Хайме Алгерсуари и Себастиян Буеми от Торо Росо са за 400 хил. евро.

Същата заплата изкарва и руснакът Виталий Петров, който се състезава за Рено, пише “Ел Мундо“.

Двамата пилоти на Форс Индия Адриан Сутил и Витантонио Люци, както и Лукас ди Граси от Върджин ще вземат този сезон по 200 хил. евро.

Най-ниска е заплатата на пилота на HRT Бруно Сена. Тя е едва 150 хил. евро. Изданието обаче не посочва колко изкарва неговият съотборник Карун Чандхок.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. гудю
    #5

    Като се абстрахираме от катастрофите им в състезанията, много от изброените имат пътни инциденти с личните си автомобили. Шуми се блъсна в камион, На Алонсо му взеха книжката във Франция, на Хамилтън в Австралия.Жена ми кара по-добре.

  2. Дядо
    #3

    А нашите чалга певци и певици - те заслужават ли да ги вдигат и слагат у нас чак дори като висше общество? Щом за мнозинството от хората те са интересни и им плащат добре - парите автоматически ги правят "много ПО-" от масите.Я,например,тъй наречената "класическа" музика или литература, защо са в упадък? Ами много малко хора дават много малко пари за да съществуват институции, като симфонични оркестри или опери, да кажем.Докато има идиоти да дават луди пари за корида, например, ще има и корида. И то не само в Испания! Хората искат хляб и зрелища, по възможност последните - кървави!!! Това са го разбрали древните римлани преди повече от 2500 години!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.