Лошото време забавя издирването на телата на 113 души, убити при катастрофата на арменски самолет над Черно море, съобщават световните агенции.
Самолетът Еърбъс A320, летял от Армения да Русия, се разбил в 2.15 ч. местно време, когато е правил втори опит да се приземи близо до руския град Сочи.
Първоначално му е отказано разрешение за приземяване заради лошите атмосферни условия, след което самолетът поел курс към Ереван. След подобряване на времето решил да кацне, но връзката била прекъсната при втория заход на височина 600 метра и самолетът паднал в морето под ъгъл от 60 градуса само на 5 км от летището. Части от машината са открити на 300- 500 м. във водата.
Според предварителна информация на борда е имало 85 арменски граждани, 26 руски, един грузински и един украински. Сред тях са осемте души екипаж и пет деца.
Според заместник-министъра на извънредните ситуации на Русия Евгений Серебреников на борда е имало 26 руски и 87 арменски граждани.
При катастрофата няма оцелели. До момента спасителите са извадили от Черно море телата на 46 души. Нито един от намерените не е носил спасителна жилетка, което доказва, че пасажерите не са имали време да се подготвят за аварийно кацане.
Почти няма шанс черните кутии да бъдат открити, макар че през деня се предвижда търсенето да продължи със специален подводен издирващ апарат.
Пети и шести май бяха обявени за траурни в Армения, а пети май и в Русия. Това стана ясно след телефонния разговор на руския президент Владимир Путин с арменския му колега Роберт Кочарян.
23 кораба са се включили в операцията по издирване телата на оцелели. Открити са багажи, спасителни жилетки, части от тела и останки от самолета.
Самолетът е извършвал кратък полет от около час, като е излетял от арменската столица Ереван.
Армавиа, компанията, която е собственик на самолета, твърди, че той е бил в добро състояние и е бил управляван от опитен екипаж.
На този етап се изключва причината за разбирането на самолета да е терористична намеса.
Комисии в Русия и Армения работят за разкриване причините на инцидента.
Основна версия за катастрофата е неблагоприятни метеорологични условия в района на летището в Сочи, към което се е насочвал самолетът.
Сочи е известен руски курорт, близо до грузинската граница.
Директорът на арменската гражданска авиация Артьом Мовсесян зави на пресконференция, че през април самолетът е минал всички предвидени проверки и е бил ремонтиран. Техническото обслужване на машината се извършва от белгийската “Сабена текник”.
Самолетът е бил зареден с 10 тона годно гориво и е имал достатъчно, за да се върне в Ереван.
На 2 октомври 1972 г. пътнически Ил-18Б падна в Черно море и загинаха 118 души, но съветските вестници не поместиха нито дума за катастрофата, отразена едва вечерта от Гласът на Америка. На 28 декември 1999 г. Ан-28, собственост на гвинейска фирма, катастрофира и се разби в Черно море на 50 км от турския бряг. На 4 октомври 2001 г. украинската противовъздушна отбрана по грешка свали над Черно море пътнически Ту-154 на руска компания. Загинаха 78 души, припомня ИТАР-ТАСС, цитирана от БТА.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
6 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Mnogo tyzhno!Kak vsichki sa zaginali?!Naistina mozhe bi ne e trqbwalo da se riskuwa.Kakwa ironiq - ne sa dostignali 5 kilometra na samoleta.Mir na prahta na pochinalite, i dano blizkite im namerqt nachin da se spravqt!
Истината е, че трябва да се работи много по сигурността на полетите и да не се вземат прибързани решения за маневри особенно в рискови ситуации. Дори всичко това да рефлектира върху цената на билетите - тя просто не се коментира - ако си решил да летиш - летиш независимо от цената.
Вярно, човешко е да се греши, но тук съм убеден, че грешката не е пилотска, а на други човеци. И понеже сега става въпрос за 113 живота, за персонални контрибуции за роднините в размер на минимум $2,5 млн. и огромен ущърб за авиокомпанията – ще започнат страхотни спекулации за избягване на отговорности. Мога с увереност да кажа, че арменските пилоти са много добри – по простата причина, че в АРМАВИА дойдоха най-читавите от многобройната кохорта пилоти и след разделянето с "Аерофлот" в началото на …
90-те, и след окончателния фалит на “Арменски Авиолинии” през 2002 г. Багдасаров съзнаваше и съзнава важността на професионализма и не жали средства за тяхното обучение (вкл. и на Запад след лизинговането на аеробусите). Този А-320 е произведен през 1996 г., има огромен ресурс и е бил подготвен перфектно. В този случай обаче руснаците ще обърнат земята за да докажат, че пилотите са виновни, но аз съм убеден, че не е така. Повярвайте ми – познавам в основи и компанията, и служителите й, и особеностите на този бизнес. Бог да ги прости моите приятели Вячеслав Яралов (чистокръвен арменец, но с порусена фамилия) и Алберт Азарян (Алберт пък е далечен родственик на нашия Крикор Азарян) и всички останали. И двамата бяха прекрасни хора и големи почитатели на България. Ужасът е бил огромен. По гадна ирония на съдбата, буквално преди 3 седмици се видях в Ереван и с Яралов и с Азарян Така обичаха България. Много ми е мъчно за тях – да ги почетем!!!
Много, ама много знам за Армения, за “АРМАВИА” и за тази катастрофа. Може би аз съм един най-компетентните българи по въпроса. Не се изхвърлям, пък и не съм някакъв особен умник или всезнайко – просто така се случи, че работя за тази компания. Не бих искал да обяснявам други подробности, защото в случая те не са толкова важни. Сутринта на 3 май се събудих с мрачното предчувствие, че нещо е станало със собственика на компанията Михаил Багдасаров. И още в 07.00 часа узнах от news.ru за трагедията. …
Огромна е тя. Още повече, че лично познавам двама от загиналите – бившия генерален директор на “Арменски Авиолинии” (фалираха преди 3 години, а АРМАВИА е друга, частна авиокомпания, и именно тя понастоящем е със статута “национален превозвач” – не ги бъркайте), който досега беше съветник в АРМАВИА – Вячеслав Яралов и шефа на ВИП-контрола Алберт Азарян. За съжаление взеха да се промъкват “мнения” за “пилотска грешка” – главно от руска страна. Очаквах такава реакция от руските служби за въздушен контрол. Естествено! Защото при диспечерска грешка отговорностите ще бъдат огромни. А пилотът е бил вече взел решение да се връща в Ереван след първите информации за “непогода”, след което е бил уверяван, че няма страшно, времето вече позволявало и може да направи втори заход. Тогава е станала и ужасията. ПРОСТО ТОЙ Е БИЛ ЖЕСТОКО ЗАБЛУДЕН ОТ РУСКИТЕ СЛУЖБИ ЗА НАЗЕМЕН КОНТРОЛ. Сега, при т.нар. “пилотска грешка” всичко си е О.К. – и официално руснаците няма да имат никаква вина. Спомнете си трагедията с башкирския самолет “ТУ-154” с деца над Германия поради грешка на швейцарския контрольор-авиодиспечер (загинаха над 100 деца, а впоследствие той бе убит от бащата на едно от тях). Там такова увъртане беше за да се докаже също “пилотска грешка”.
основната версия за катастрофата не е лошото време, а както обикновено - рискуването на живота на пътниците за предотвратяване на финансови загуби; вместо да се върне в Ереван при отказано кацане, самолетът се е насочил за повторно неразрешено кацане
Не знам дали някой се е замислял, колко човешки съдби нямаше да бъдат разбити, колко човешки живота щяха да бъдат спасени, ако всички хора имахме ВИСОКА ДИСЦИПЛИНА ! Като че ли дисциплината и отговорността са много по- важни качества от интелекта! Ако има висока дисциплина и отговорност няма да има катастрофи - от какъвто и да е характер. Те са фактор, който взима много висок процент човешки жертви!!!