Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Армия от пиари ще се грижи за имиджа на военните

0 коментара
Армия от пиари ще се грижи за имиджа на военните
В рамките на обявената радикална реформа на въоръжените сили Министерството на отбраната смята да изгради и "качествено нови способности за работа с обществеността". В поредния план за развитието на сектора, който мина наскоро през Министерския съвет, е обяснено, че "концептуално новото на информационната политика на институцията е разпространяването на единна и съгласувана информация от всички нива". За да стане това, към съществуващите структури по връзки с обществеността се предвиждат и допълнителни.

Тези намерения може и да са оправдани, но може и да не са, тъй като не е ясно дали проблемът е в бройката и състава на звената за връзки с обществеността, или в политиката на ведомството в тази сфера.

Така на фона на декларираното желание на ръководството на МО да съкрати разходите, в щабовете на батальоните, разположени в самостоятелни гарнизони, ще има по един цивилен служител за връзки с обществеността, в щабовете на бригади ще има по двама души (един офицер и един цивилен служител), в щабовете на полкове – по един офицер или цивилен служител, в съвместното командване на силите ще бъде назначен един офицер, а в щаба на командванията на видовете въоръжени сили се обособява сектор "Връзки с обществеността”, в който ще има не по-малко от двама души.

Министър Аню Ангелов обяви амбиция за "пълна прозрачност" в работата на министерството, в което според собственото му признание "най-много се е крало". Все пак понякога на МО му се налага да отказва информация - когато става въпрос за национална сигурност или когато "няма практика" да се оповестява такава.

В следващите години е планирано още да бъдат създадени и възможности за разгръщане на до три съвместни центъра за медийни операции – по един за всеки вид въоръжени сили (в зависимост от сценария). Ще могат и да се организират три мобилни медийни групи - по една за всеки вид въоръжени сили, както и да се организират медийни пулове на 1-3 различни места в зоната на операцията. Освен това ще има възможност за осигуряване на настаняване и на условия за работа до 15 – 20 журналисти и възможност за организиране на до 3-ма журналисти към войскови части, участващи в операцията.

Съвместното командване на силите и щабовете на видовете въоръжени сили пък ще развива и поддържа способност за развръщане на Център за гражданско-военно сътрудничество в района на операцията.

Според плана за развитието въоръжените сили реформата на армията ще ни струва общо 369 милиона лева. В цената влиза и създаването на качествено новите способности за работа с обществеността.

Освен специализираните звена в министерството, за добрата осведоменост на обществото се грижат и ведомствените медии. За да получават информация за войсковия живот и дейността на МО чрез Военния телевизионен канал и вестник "Българска армия", данъколатецът си е платил миналата година над 580 000 лева, според официалната информация на МО.

Ако се съди за резултатите от тяхната дейност – създаване на по-висока мотивация у военнослужещите, обществено доверие и пр. – ефектът е спорен.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.