Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Асоциация: Десетки километри пътища стоят месеци без маркировки, мантинели и знаци

2 коментара
Асоциация: Десетки километри пътища стоят месеци без маркировки, мантинели и знаци

Асоциацията за защита на потребителите (АЗП) алармира Агенция "Пътна инфраструктура" и институциите за липсата на обезопасени пътища в страната. Десетки километри от републиканската пътна мрежа стоят месеци наред необезопасени след извършени през лятото ремонтни дейности и поддръжка, уточняват оттам.

В АЗП са получили сигнал за липсата на маркировка, мантинели и знаци на близо 40- километровата отсечка от пътя Варна - София на територията на област Търговище. От асоциацията са извършили проверка на място и са установили, че няма никакви обозначаващи и предпазни елементи на отсечката, на която е извършена рехабилитация преди близо шест месеца.

С настъпването на зимния сезон предпоставките за катастрофи се увеличават най-малкото, защото светлата част от денонощието намалява с няколко часа. При силен валеж, нощно време видимостта е силно намалена, осовата маркировка е единственият начин шофьорите да проследят пътя и буквално да не се озоват в канавка. В случая дори и тази маркировка липсва по едно от най-натоварените трасета на транспортната републиканска мрежа, посочват от АЗП.

Необезопасени опасни участъци на пътища в ремонт има и в района на Ихтиман, Белово и Костенец, посочват още от АЗП. Там пътните отсечки са в процес на довършителен етап от рехабилитация, но по тях се движат автомобили без да са предприети каквито и да било предпазни мерки.

Липсва включително светлоотразителна и светлинна сигнализация, отбелязват от АЗП. Те предупреждават шофьорите, които пътуват по маршрута Ихтиман-Белово-Костенец да бъдат внимателни в отсечката преди Костенец, където има остър завой с близо 20 метрово дере и мостови съоръжения, които по никакъв начин не са обезопасени.

Възложител на всички ремонти по републиканската пътна мрежа е Агенция "Пътна инфраструктура" , която очевидно не упражнява достатъчен контрол върху изпълнителите по обектите. За качеството на обезпечаване на ремонта от гледна точка пътната безопасност или липсата на такава основна отговорност носи АПИ, заявяват от АЗП.

От АЗП апелират към всички органи, които имат пряко отношение към пътната безопасност да вземат отношение. Подобна практика не се наблюдава само на посочените отсечки, тя е често срещана и е причина за множество инциденти, посочват от АЗП. Според тях възмутителен е и фактът за броя на институциите пряко ангажирани с пътната безопасност - АПИ, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", КАТ, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Mz/X
    #2

    Знаците и да ги има иди-оти ги боядисват с боя, най-често знаци за ограничение на скоростта. Трябва да се правят релефни така че и да ги боядисат пак да се виждат.

  2. обикновен
    #1

    Главният тулуп ги е научил първо да прибират с торбите аванси, да отделят за нощното шкафче и ако остане нещо, да свърша някоя работа. Явно някои са останали без аванс...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.