Астрономи откриха масова миграция на звезди в Млечния път

Астрономи откриха масова миграция на звезди в Млечния път

Американски астрономи от Вашингтонския университет успяха да докажат, че звездите в галактиките могат да мигрират на достатъчно големи разстояния, се казва в публикация на университетския сайт. Откритието се дължи на повече от 100 хиляди часа работа на суперкомпютрите на Вашингтонския и Тексаския университети.

Учените установили, че ключова роля в еволюцията на галактиките играят галактическите ръкави – проточени скупчвания на звезди. По-рано се смяташе, че след минаването през ръкав, орбитата на звездите престава да бъде кръгова и става по-хаотична, колебаеща се. При това разстоянието до центъра на галактиката и периодът на въртене практически не се променят, тоест звездата остава в същия сектор. Новите резултати показват, че това не е така. След преминаването през ръкав орбитата на звездата остава кръгова, но променя радиуса си. Като при това промяната на радиуса може да е значителна.

Учените се затрудняват да отговорят дали Слънцето се отнася към блуждаещите звезди, но посочват някои косвени потвърждения. Първо, Млечният път има необходимите ръкави за миграция. Второ, орбитата на Слънцето около галактическия център има почти кръгла форма. Трето, относително отдавна е установено, че съставът на звездите-съседи на Слънцето в Галактиката е прекалено различен, за да са се образували всички тези звезди точно тук.

Новите резултати внасят поправки и в теорията за възникването на живота. По-рано се смяташе, че съществуват особени зони в Млечния път, по-пригодени за появяване на органични вещества, отколкото останалите райони. Ако звездите се движат, това означава, че такива райони не съществуват.

1. съмнителен

ей, и в други галактики ли има комунисти, които карат хората (и звездите) да мигрират?

2. мнителен