Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Авиокатастрофа взе 140 жертви в Иркутск

30 коментара
Авиокатастрофа взе 140 жертви в Иркутск

Близо 140 души сред които и много деца са загинали при катастрофата на самолет Еърбъс А-310 на авиокомпания S7 със старо име "Сибир", който се разби при кацане в Иркутск в неделя сутрин, съобщи БТА. Самолетът е извършвал полет Москва-Иркутск.

По непотвърдени данни, 63 са оцелели. 11 от тях самостоятелно да напуснат самолета през аварийния люк, а останалите са били настанени в болници.

В самолета е имало много деца, които отивали на почивка край езерото Байкал, уточняват информационните агенции.

На борда на катастрофиралия самолет А-310 в Иркутск е имало 12 чужденци, съобщи компанията Ес 7, собственичка на самолета.

"На борда на самолета, изпълняващ полет номер 778 от Москва до Иркутск, е имало трима граждани на Германия, трима граждани на Китай, двама на Полша, двама на Азербайджан и двама граждани на Беларус", уточнява авиокомпанията.

"От тях в болници в Иркутск са настанени седем пътници: граждани на Полша, Беларус, двама граждани на Германия и един на Азербайджан.

Говорителят на българското външно министерство Димитър Цанчев заяви за БТА, че засега няма данни за пострадали българи.

На борда на разбилият се самолет е пътувал директорът на Управлението на Федералната служба за сигурност (ФСБ) за Иркутска област Сергей Коряков, съобщи обастният пресцентър на службата. Коряков е в списъка на пътниците, но името му не е в списъка на хоспитализираните, отбелязва представител на пресцентъра на ФСБ.

Във връзка с катастрофата 10 юли ще бъде обявен за ден на национален траур в Русия, съобщават от пресслужбата на президента Владимир Путин. По-рано през деня държавният глава изказа съболезнования на роднините и близките на загиналите при самолетната катастрофа.

Причина за катастрофата на самолета А-310 би могла да бъде мократа писта на летището, съобщи по-рано през деня министърът на транспорта на Русия Игор Левитин, който замина спешно за мястото на трагедията. По думите му, "самолетът кацнал самостоятелно, пилотите съобщили, че кацането е извършено, след което връзката прекъснала".

Транспортният министър на Русия каза още, че според данни, с които разполага, пистата била мокра след проливните дъждове и именно това би могло да е попречило на самолета да спре навреме.

Според първоначалната информация за катастрофата, самолетът докоснал пистата в Иркутск, но се движел с огромна скорост и излязъл от пистата, ударил се в сграда и се запалил. Предната част на самолета е била напълно разрушена. Повече от три часа са били необходими на пет пожарникарски екипа да угасят пламъците.

В сградата, в която се е врязал самолета, не е имало хора. 

Намерени са двете черни кутии на самолета и това ще помогне да се установят причините за трагедията.

Официални източници предполагат, че една от причините за катастрофата може да е повреда на колесника или мократа писта. Според друга версия спирачките на летателния апарат са отказали.

Еърбъс ще окаже пълна техническа помощ на руските власти, натоварени с разследването на трагедията, съобщиха от компанията. Катастрофиралата машина е в експлоатация от юни 1987 година и има 52 000 летателни часа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

30 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. статистик
    #32

    Избягвайте да се качвате на руски самолети.Процентът на катастрофите при тях е най-голям!

  2. мерудия
    #31

    Еърбъс не е реуски боклук, тъпунгер.

  3. Васко
    #30

    произвежда Еърбъси?

  4. Pich
    #29

    Voabste ne e vjarno che prozenta katastrofi pri ruskite samoleti e nai-goljam. Tochno obratnoto e. Zapadnite samoleti imat baja poveche katastrofi. Edinstvenia nachin na opravdanie na zapadnite aviokompanii e da tvardjat che rusnazite ne wodjat statistikata pravilno i potulvat mnogo nestastni sluchai. Vapreki che mi e interesno kak she potulish smarta na nad 200 choveka vav patnicheski samolet pri poljenie, che na borda ima i chujdenzi

  5. Pilot
    #28

    Става дума не за руски самолети (тяхната "надеждност" е известена на всички), а за самолети, управлявани от руски екипажи! Само да ви припомня за катастрофата на Еърбъс А-310 на Аерофлот над Сибир, когато се оказа, че синът на командира е пилотирал вместо него!

  6. Pich
    #27

    Otkade ti e isvestna "nadjednosta" na ruskite samoleti.

  7. Мунчо
    #26

    Абе, пич...като висиш в нета виж и статистиките....наистина руските самолети като надежност са по-добри...въпросът е за подръжка, и квалификация на персонала..."дуракоустойчивостта" на руската техника е пословична...виж проблема със совалката и станцията Мир....

  8. Pich
    #25

    Muncho. Isvinjavai ma ne razbrah kakvo iskash da kajesh. Hem im e po dobra statistikta obache pak za tva personala im e po losh .... ? taka li. I tva se dalji na fakta che ne sa durakoustoichivi ili kakvo ... She ti zadam vaprosa pod drug agal. Koe bi predpochel edin supermoderen samolet det e taka frashkan sas "islishna" elektronika i isikva za poddrajka 3 pati poveche pari ot pasarnata si zena ili nesto pestelivo no ustoichivo rabotesto ( primer TU-154 )

  9. 17
    #24

    Както е известно от статистиката - годишно загиват:- при самолетни катастрофи средно около 800 души (дневно 2 души),- от ухапвания на отровни змии средно 25,000 (дневно 69 души),- от малария - около 1,000,000 (дневно 2,738 души),- а при произшествия с автомобили около 1,200,000 души (дневно 3,285 души),ИЗВОД - та вероятно на днешния ден при ПТП са загинали 3,285 души (ранените отделно) - лошо...Поздрави

  10. стати
    #23

    двама-трима комунизирани циганина се опитват да защитят незащитимото и се запъват като костилки на задник!?Катастрофите на самолети с полети из целия свят ,управлявани от руски и украински екипажи, са от най-многобройните!Повечето са с причинни фактори пилотска грешка и лошо техническо обслужване на руските и украински въздухоплавателни компании,заради трудно постиганите в подобни комунизирани общества човешки качества -лична професионална дисциплина и висока отговорност!В много от комунистическите

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.