Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Автоинструктори протестираха заради новите правила на изпитите

5 коментара

Автоинструктури протестираха в понеделник срещу новите правила за провеждане на изпити за шофьорска книжка. Около 200 автомобила на членове на Националния автоинструкторски съюз участваха в шествието, преминало по столичните булеварди. След това стачниците се събраха пред сградата на транспортното министерство, където предадоха декларация с исканията си.

Те искат промяна в обучението на курсистите, сред които - кормуването да се провежда паралелно с теорията, да не е задължително изискването за офис и технически сътрудник към всяка школа.

Сред другите искания са по-ниски глоби за технически нарушения, отпадане на междинни изпити и тестовете да преминат към Министерството на образованието, а транспортното министерство да упражнява само контрола. Автоинстурктурите настояват да отпаднат лицензионните режими, и да подлежат на регистрация.

До петък ще сме наясно кои от исканията на протестиращите автоинструктори ще бъдат приети, заяви Симеон Арнаудов, директор на ИА "Автомобилна администрация". По думите му до тогава исканията ще бъдат обсъдени на експертно ниво и ще се прецени дали има мотив за тях.

Едно от основните искания на протестиращите е намаляване на санкциите за техническа грешка при обучение на шофьори. Няма да се притеснявам за размера на санкцията, когато смятам да не нарушавам правилата, каза Тодоров. Според ръководството на "Автомобилна администрация" за качеството на обучението е необходимо да има офис и технически сътрудник, който да води архива и да се знае къде тази фирма може да бъде проверена.

Възможно е да не бъде прието искането обучението на шофьори да премине към Министерството на образованието, защото в Европа това не се практикува.

В България има 844 учебни центъра и 4100 инструктора.

Протестиращите автоинструктори са представители на 243 школи в страната, според Милена Тодорова, председател на Националния автоинструкторски съюз.

Представители на три от най-големите браншови организации - Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка и Малинка Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти, не подкрепиха протеста.

За една седмица продължаваме дейността си, заяви Милена Тодорова. Няма да блокираме изпитите като не подаваме документи, поясни Тодорова. "Ако нашите искания не бъдат изпълнени, след 19 април ще предприемем съответните мерки. Ние осигуряваме работа на държавната администрация", допълни тя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. водач на МПС
    #6

    Провеждането на изпити не може да бъде бизнес, г-н Георгиев. Бизнес може и трябва да е само обучението. Така е и в най-развитата икономически държава САЩ. Там изпитите се провеждат само от органите на полицията, дори не и от измислена автомобилна администрация като у нас. Предлагам всички водачи със стаж до 3 г. да преминат проверочен изпит, който да заплатят ако не го издържат. Да се направи статистика относно водачите, които са причинили тежки ПТП, къде са били изпитвани и данните да се публикуват.

  2. Касиер
    #5

    Станаха като академии за пилоти!..Разковничето е в неподкупни полицаи и неотменими санкции при автонарушение, а не в скъпоструващи продължителни курсове.

  3. Касиер
    #4

    Точен си!

  4. неподкупен
    #2

    изпитите трябва да са в сградата на даи или кат , не в учебните центрове и на тях да не присъстват преподаватели , да са анонимни и да се обявяват в интернет , както датите за явяване така е резултатите.всеки индивидуално да внася документите в даи е таксата за да се избегне трансмисията /посредникът-преподавател/.и да няма "подкуп даден- подкуп взет "последните измишльотени за окрупняване имат за цел да разчистят терена на акулите от дребните рибки .не бива да има контакт между инструктор и изпитващ.сега уж вземаме мерки , но далаверата си върви със страшна сила ,защото след концентрацията на пазара ,намалява риска от издънки за корумпираните.

  5. николай
    #1

    Всеки сам да се записва за изпит, изпитите да не са с листовки, а на монитори,чрез сървър за цялата страна и копуването на книжки ще се ограничи до минимум. Изпитите в обществени кабинети - дали общински или държавни това лесно се постига.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.