Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българският шофьор се грижи повече за колата отколкото за здравето си

3 коментара
Българският шофьор се грижи повече за колата отколкото за здравето си

Българският шофьор се грижи повече за колата отколкото за здравето си, чувства се емоционално привързан към автомобила си и му говори на име, сочи проучване на TNS BBSS, проведено през септември по поръчка на Shell България и оповестено във вторник.

Допитването е проведено сред шофьори на възраст между 18 и 72 г., с най-малко 7 500 км годишен пробег с автомобил. 80% от анкетираните са мъже. Според резултатите 72% от българските шофьори се гордеят с автомобила си, а 65% се чувстват емоционално привързани към него, като мъжете са по-привързани към возилата си от жените, който са по-прагматични. Грижата за автомобила носи удоволствие на 14 на сто от шофьорите.

Според 79% от шофьорите автомобилът има собствен характер, за 60 процента от водачите автомобилът им има пол, но едва 30 на сто са “женските“ коли. Собствено име имат 9 процента от автомобилите у нас. За сравнение, 15% от шофьорите в САЩ също кръщават колите си с определени имена.

Шофьорите по-често водят колата си на профилактичен преглед, отколкото преглеждат собственото си здраве. На всеки 2-3 месеца се “преглеждат” 20% от колите и 5% от шофьорите, а поне 2 пъти годишно – 57 процента от автомобилите и само 18 процента от водачите.

В същото време 73 на сто от шофьорите плащат повече за качествени горива и смазочни материали, докато само 46 процента от тях дават повече пари за качествена храна.

Автомобилът, освен здрав, трябва и да изглежда добре, смятат огромна част от българските шофьори. 84 на сто от тях декларират, че се грижат за техническото състояние на автомобила и 73% - за външния му вид.

Прагматичността е водеща в грижата за автомобила, след като 80 процента от водачите изтъкват мотива “за да се чувствам спокоен на пътя“ като мотив за поддръжката му, почти половината правят това, защото в последствие ремонтът ще им излезе по-скъп. За 14 процента от българските шофьори обаче грижата за колата е удоволствие.

Повече от половината водачи на леки коли у нас правят рутинна поддръжка на автомобила си сами или с помощта на приятели. “Направи си сам” културата в България е много по-силно изразена от САЩ, където само 28% от шофьорите доверяват поддръжката на колата си на непрофесионалисти.

Именно поради тази причина от Shell България обявиха старта на инициатива “Аз обичам колата си!”. Нейната цел е да осигури практически съвети за грижа за здравето на автомобила, полезна информация и да насърчи шофьорите да извършват редовни технически прегледи на автомобилите при професионалисти. Като част от инициативата са разработени и съвети за избора на качествени горива и смазочни течности, както и препоръки за профилактика на двигателя на автомобила. Първият информационен материал, който е част от инициативата, представя седем стъпки за запазване на двигателя чист от отлагания и възможностите на шофьорите да се възползват от неговата максимална мощност по-дълго време.

През ноември ще стартира тематичен сайт azobichamkolatasi.com, където шофьорите ще имат възможност за он-лайн консултации с технически експерти, както и да споделят информация и съвети за грижата за автомобила.. През следващите месеци предстоят допълнителни инициативи, фокусирани върху конкретни съвети за грижата за автомобила, съобщиха от Shell България.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Иванова
    #4

    Определено има подобрение - казано е за проучването кой го е правил, кой го е поръчал, кога е правено, кого са питали, и то в началото на статията.А, защо не пише колко човека са питали? Все пак има разлика дали са 200 или 20 000, нали?Не ги ли учите тези неща още в училище или дежурните/отговорните редактори спят...

  2. Boomadafaka
    #2

    madafaka reklama na Shell, ta da ne se bother da ia cheteme! She wi uwolnia ot moia PC!

  3. Дядо
    #1

    И особено съветските коли ни направиха нация техническа! Един от много редките моменти, когато тази злина, комунизмът, ни е действал възпитателно!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.