Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българско обединение модернизира жп линията Ниш – Брестовац за близо 60 млн. евро

Първа копка на обекта направиха председателят на ЕК и сръбският президент

1 коментар
Българско обединение модернизира жп линията Ниш – Брестовац за близо 60 млн. евро

Българското обединение започна модернизацията на железопътната линия Ниш - Брестовац, част от международния коридор №10, който свързва Сърбия с Централна и Западна Европа на север и със Северна Македония и Гърция на юг.

Първата копка на обекта беше направена от председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен и сръбският президент Александър Вучич, предадоха сръбските медии.

Рехабилитацията на железопътния участък с дължина 23.5 км струва 59.9 милиона евро, от които 45 милиона евро са осигурени от Европейския съюз по линия на предприсъединителните инструменти. Водещ партньор в българското обединение е "Трейс Груп Холд" (85%), а другият участник е "Балкантел" (15%), който ще осигури телекомуникациите и сигнализацията на линията.

Възложител на обекта е Министерството на финансите на Сърбия. Срокът за изпълнение е 1005 календарни дни. Крайният срок за завършване на обекта е юни 2023 г.

Дейностите по проекта са разделени на два участъка. Единият започва от изхода на жп гарата в Ниш и стига до жп гарата в Белотинце с дължина 11.5 км. Другият участък е от изхода на жп гарата в Белотенце до входа на жп гарата в Брестовац. И на двата участъка е предвидено изпълнение на телекомуникации и сигнализация.

Работата по обекта започна с премахването на старите релси край нишкото село Долно Меджурово.

На този участък досега влаковете се движеха с до 40 км/ч, а след реконструкцията те ще развиват скорост от 120 км/ч, каза Александър Вучич.

Той посочи, че тази железница е важна за сърбите, защото свързва Ниш с Лесковац, а оттам с Враня и след това със Северна Македония и Гърция. Това е един от най-важните пътища, свързващи южна и централна Европа, каза Вучич.

Той отбеляза, че модернизацията на железопътните линии от Ниш до Димитровград също ще се финансира с европейски средства. Електрификацията на този участък е важна не само за Сърбия, но и за Виена, Будапеща и Мюнхен, които ще се свържат със София и Истанбул през Белград, Ниш и Пирот, каза Вучич.

Подписването на договора за железопътната линия Белград - Ниш предстои да се случи в най-скоро време, като стойността на строителните работи ще бъде около 1.8 милиарда евро, каза сръбският президент.

Междувременно днес бе подписано споразумение за изграждането на първия участък от магистралата Ниш - Плочник - Мердаре, която ще осигури бърза връзка на Сърбия с Косово.

Строителството на първия участък от магистралата се очаква да започне на 1 ноември. Договорът за изграждането бе подписан от директора на държавната проектна компания "Коридори Сърбия" Александър Антич и от шефа на сръбския клон на "Щрабаг" Драган Ршумов.

Договорът е за строителството на първите 5.5 километра от общо 33 километра до Плочник, които ще струват 225 млн. евро. От тях 41 млн. евро се отпускат от Европейския съюз, каза Вучич.

Той напомни, че е търпял критики заради идеята за изграждане на магистрала Ниш -Прищина и допълни, че този път е от съществено значение за сърбите, албанците и бъдещите ни взаимоотношения. Едно от нещата, които са важни за нашите хора тук в централна Сърбия, е, че това ще бъде спасение за Прокупле, каза Вучич.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #1

    Сърбите започнаха да ни мандръсат. Със свирепи темпове започват изграждането на жп мрежата си, така че да станат незаобиколим фактор на Балканите. Трасетата от Гърция с китайското карго ще минават през Македония (Гевгели), и Ниш, който се очертава като транспортен възел (за разлика от София, която остава в пустото). Вместо да строим към Видин жп мрежата си, с което даваме ясен сигнал на Сърбия, че няма да е тяхната, нашите еничари (министри на транспорта) не правят нищо. Къде е ДАНС!!!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.