Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ получи 135 млн. евро от облигационния заем

7 коментара
БДЖ получи 135 млн. евро от облигационния заем

От пласирането облигационен заем БДЖ получава 135 млн. евро,  съобщиха от Насърчителна банка. Държавната банка е водещ мениджър в синдикат с виенската “Дексиа Комуналкредит Банк” и лондонската “Депфа Банк”. Държавният железопътен превозвач получава малко над еминираните 120 000 ценни книжа с номинална стойност 1000 евро. Изпълнителният директор на Насърчителна банка Ангел Геков поясни, че облигациите са пласирани при условия на пазара, които не са били сред най-добрите. Въпреки това три чужди и две български банки са проявили интерес към ценните книжа на дружеството.   

БДЖ ще използва парите, за да се разплати с НЕК и другото държавно предприятие – национална компания “Железопътна инфраструктура”(НКЖИ). Директорът на жп компанията Олег Петков уточни, че задълженията към НЕК са 67 млн. лв., а към НКЖИ - 90 млн.лв. Дългът към електрическата компания се увеличава, заради поскъпването на ел.енергията. С остатъка от парите ще се ремонтират 1200 товарни вагони за насипни товари, зърновози и цистерни. Олег Петков поясни, че процедурата за избор на предприятие, което ще ремонтира вагоните, е завършила и въпреки надеждите, че на търга ще се явяват чужди вагоноремонтни дружества, интерес са проявили само българските заводи.

Облигационният заем е обезпечен с дизеловите мотриси “Дезиро” на “Сименс” и част от товарните вагони, поясни Олег Петков. Финансовият директор на БДЖ Михаил Драгиев уточни, че с парите ще се рефинансира и заемът към “Сименс”, защото лихвите по него са по-високи от тези на облигационния. БДЖ ще връща парите 10 години с 18 месеца гратисен период. Лихвите ще се плащат на всеки три месеца, а размерът им е 3 месечен EURIBOR плюс 3.5% на годишна база.

Това е вторият облигационен заем на БДЖ. Първият беше за 30 млн.евро и беше реализиран през 2004 година със срок на изплащане от 6 години.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. А
    #8

    sdf

  2. да спрегнем
    #6

    Още един начин да се източи държавната БДЖ.Всичките им вагони с Евро да ги напълнят накрая пак ще са празни, пак ще са на загуба.

  3. tochen
    #5

    samo s BDJ!izbegvaite vsekakvi "turski"avtobusi!kogato putuvate -samo s Bulgarski prevoz!boikotiraite vseki koito vi ograbva,bilo s avtobusni bileti,bilo s vnosni domati ot pazarite.budete BULGARI!putuvaite s BDJ.

  4. Крум
    #4

    Защо не пуснат "Дезиро" между Сф и Варна?Ако успеят да изминат разстоянието за 6ч, ще си върнат клиентелата.Ако партньорите на БСП ДПС позволят....

  5. patuvasht s bdz
    #3

    tezi dvamata - petkov i dragiev ne sa kadarni na dve magareta seno da razdelqt, ta kamo li da upravlqvat parite ot zaema - te shte otidat v albanskata mafia i ciganskite baroni

  6. мм
    #2

    С остатъка от парите ще се ремонтират 1200 товарни вагони за насипни товари, зърновози и цистерни. Олег Петков поясни, че процедурата за избор на предприятие, което ще ремонтира вагоните, е завършила и въпреки надеждите, че на търга ще се явяват чужди вагоноремонтни дружества, интерес са проявили само българските заводи. В ПРЕДПРИЯТИЯ НА ВАСИЛ БОЖКОВ ЩЕ СЕ РЕМОНТИРАТ ТЕЗИ 1200 ВАГОНА. АЙДЕ ОЩЕ 120 МИЛИОНА ЕВРО ЗА ЧЕРЕПА.

  7. Георги
    #1

    Само БДЖ и никой друг

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.