Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ пуска и интернет в спалните вагони с душ и климатик

11 коментара
БДЖ пуска и интернет в спалните вагони с душ и климатик

Душ кабина, климатик, електрически контакти ще могат да ползват пътниците в 12 рециклирани спални вагона, които пуска БДЖ от 1 юни в съставите на нощните влакове от София за Бургас, Варна и Добрич и обратно, както и между Пловдив и Варна. На по-късен етап се планира и евентуално пускане на безжичен интернет във вагоните, които бяха представени в Пловдив.

Нововъведенията идват на фона на подготвяните съкращения в Българските държавни железниците и Национална компания “Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). Намалението на персонала в двете държавни дружества е част от антикризисните им планове, като се предвижда към тях да се пристъпи след съгласуване със синдикатите и подписването на колективните трудови договори за 2009 г. Съкращенията ще са основно сред администрацията и помощния персонал на компаниите, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев.

"Ще има съкращение на работници, но ще се използва програмата за преквалификация, за да можем след това тези работници отново да ги върнем в железницата.", каза в Пловдив Петър Мутафчиев.

Той призова синдикатите да помагат при изпълнението на антикризисната програма на НКЖИ, целяща да съкрати разходите и да привлече нови товари, "защото в противен случай ще бъде тежко за всички останали по отношение на изплащане на заплати и т.н."

В края на миналата година БДЖ и синдикатите се разбраха, че 1070 служители на дружеството ще бъдат освободени заради кризата. Според антикризсния план на НКЖИ пък 380 души ще бъдат пенсионирани, 700 души ще бъдат назначени на 4-часов работен ден, а 345 души ще бъдат съкратени като надщатен персонал.

Мутафчиев се оплака и от спад в товарите на железниците. Според данни на НСИ само за месец от март до април те са намалели с 13.4 на сто. На годишна база понижението е 37.4 процента.

Превозените пътници от железниците бележат ръст от 7% на месечна база, но на годишна – спадът е 6.5 на сто заради намаленото средно превозно разстояние при международните превози.

За привличане на именно на пътниците в началото на сезона на летните отпуски, БДЖ пуска рециклираните спални вагони до морето, като предстои те да се включат и в съставите на международни влакове.

Рециклираните 12 вагона тип "бистро" са първите от общо 30, закупени от Германия, като сделката е част от плана на железниците да модернизират 60% от подвижния си състав.

Вагоните са преминали всички тестове за безопасност и пожарна сигурност и са сертифицирани, че отговарят на европейските и българските стандарти. Те имат автоматична система за блокиране на страничните входни врати след потегляне на влака и по време на път, а при спиране блокировката на вратите се изключва. Материалите, от които е изработено вътрешното обзавеждане, са съобразени със съвременните стандарти за негоримост.

Пожароизвестителната уредба може да регистрира и наличие на дим от запалена цигара в спална кабина или коридора на вагона.

Вагоните бяха предмет на скандал в началото на годината, когато депутатът от ДСБ Атанас Атанасов обвини транспортното министерство, че конкурсът за доставката им е нагласен, така че да спечели фирма АRVEX AG. Според Атанасов тя се представлява от бившия банкер и един от основателите на фалиралата Първа частна банка. Според Атанасов, сделката е на стойност 16.2 млн. евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. инж. Обретенов
    #12

    Стига ми тая награда, тоалетните да се чистят като хората. Заради сегашните тоалетни и пикоча, който разнасят пътниците с обувките, влаковете смърдят ужасно. За душ кабината бъдете сигурни, че ще бъдат запечатани.А фундаменталният въпрос е, защо до Бургас все още пътуваме със спални вагони. Когато стане готова магистрала "Тракия", пътят до там ще се взема с кола за 3 часа.

  2. Борис
    #11

    Ще се възползвам.

  3. потребител
    #10

    С некророг+

  4. ot Kochinata
    #9

    nad 1.2 mln klefcheta na parche! I to za stara reciklirana kochina! Towa e ne skandal, ne prestuplenie, ami nemam dumi! Towa sa naprimer pari za nad 50hil tona kachestwen jelezen prokat, chisto now!

  5. потребител
    #8

    с безплатен НЕКРОЛОГ за бонус

  6. изумена
    #6

    С други думи, отдаван трябваше ад се сложи в ред управлението на БДЖ, а не да се уволняват чистачки и пр.За 10години една нова линия няма построена, няма един иновативен план за използване на старите. А БДЖ и сега е готово да пусне надземна железница в София за връзка между кварталите. Няма туристически влакове по приятни и невъзможни за минаване с кола места. И е изключително тъпо че нямаме морска линия!Що се отнася до тоалетните-хм, тъй като твърде често пътувам с влак, винаги съм се чудила какво трябва да се направи, за да знаят всички пътници, че тоалетните на влака не се използват, когато е спрял. Да не задълбаваме в тази тема....

  7. Бармалей
    #5

    Душ кабина, климатик, безжичен интернет във вагоните. Браво, аплаузи! А какво ще правите, слабоумни идиоти от БДЖ, когато циганското отроче от някой гара по пътя хвърли за собствен кеф поредния камък в прозорците? Какви си мислите – че някой ви вярва на поредните тъпотии, които му сервирате? Кога ще спрете чупенето на модерните германски мотриси, кражбите на товари, пожарите във влаковете и десетките хиляди гратисчии на прекалилите със солариума наши съграждани? Или си мислите, че този кретенизъм ще продължава вечно? Сами си отговорете.

  8. .dru
    #4

    А фундаменталният въпрос е, защо до Бургас все още пътуваме със спални вагони. Когато стане готова магистрала "Тракия", пътят до там ще се взема с кола за 3 часа.Как си я представяш тая работа при максимално допустимата скорост по магистралите от 130 км/час и допълнителните ограничения на скоростта при всека бензиностанция по пътя?

  9. изумен
    #3

    каква е тая морска линия?

  10. ми да
    #2

    Бяха планирали такава. Още стоят бетонните надлези по пътя Вн-Бс през Дюлино. Строени са през 50-те години. Тя и магистрала Черно море е започната, ама колкото са станали другите, толкова и тя. Смятат, че при тоя трафик ще е губеща. Железница пък хептен.За да можете да излезете от блока и да си купите цигари по чехли, трябва да правите оборот на човека с бакалничката до вас. Ако не му правите алъш-вериш, ще ходите през зимата с кожух на 300 м в едната посока до супера.Тъй е и с железниците. За да

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.