Безплатен dial-up Интернет пусна "Орбител"

"Безплатен обяд няма, но има безплатен Интернет". Такова е логото на най-новата услуга на "Орбител" - "Free Orbinet", която стартира на българския телекомуникационен пазар от вторник - 1 февруари.

Това е първата безплатна и безлимитна dial-up услуга, предлагана у нас, заяви пред журналисти Константин Петров, изпълнителен директор на компанията. Ползването ѝ става като чрез компютъра от домашния телефон се набира определен номер за достъп до мрежата на "Орбител". За 27-те областни града на страната номерата са различни. Техният списък може да бъде видян на сайта на компанията www.orbitel.bg. След осъществяване на връзката, се влиза с публично потребителско име "free" и парола "orbinet" и сърфирането с Интернет може да започне. Без предварително закупени карти или чрез он лайн плащане за ползване на Мрежата.

Онези, които се регистрират, също безплатно, със свои потребителски имена, ще получат лични пароли, вечна поща, преференциални цени на разговорите чрез Орбифон и постоянна поддръжка на линията. Нашите оператори ще могат да ги идентифицират и приоритетно да ги обслужват, когато се претовари мрежата и има опасност от сривове на връзката, обясни Петров. За момента мрежата на "Орбител" има 2 000 входни точки, а dial-up достъпът се осъществява чрез техника последен модел В 92, която за първи път се прилага в България.

Потребителят ще заплаща само за продължителността на телефонния разговор, отпада втората компонента от цената на dial-up услугата - за достъп. Това ще спести около 80 на сто от сметката на домашните потребители, които ползват интернет само за проверка на пощата си и на практика прекарват само по няколко часа месечно в Нета, обясни Николай Горчилов, маркетинг директор на компанията. Статистиката сочи, че такива са около 80 на сто от хората, които ползват Интернет вкъщи. Останалите са т.нар. хеви юзъри, за които е много по-икономичен вариантът да се включат към кабелен или ЛАН-оператор, допълни Горчилов.

"Орбител" в момента води преговори с някои от останалите интернет-доставчици, които имат интерес да се включат в мрежата на компанията и да предлагат на своите клиенти също безплатен dial-up достъп. Той е световната тенденция на свободния пазар на телефонните услуги, коментира Константин Петров.

Инвестиции в порядъка на 3-4 до 6-7 млн. лв. смята да вложи "Орбител" през 2005 г. за разширяване на съществуващата мрежа и за пускане на българския пазар на качествено нови услуги, каза още Петров. Пред приключване е тестът на услугата за пренос на глас и данни, която е ориентирана към корпоративните клиенти. Тя ще позволи на големите компании при свързаване посредством специални номера да имат безлимитна връзка, по която могат да си говорят дори във видеоконферентна връзка и да обменят данни на една цена. Какво ще е тя зависи от разпределението на разговорите - международни, междуградски, градски и мобилни, а абонаментната такса ще се определя от начините за техническа връзка, обясни Петров. При всички положение корпоративните клиенти ще спестят до 35 на сто от досегашните си телекомуникационни разходи, допълни той.

Другите две услуги, които в най-скоро време ще пусне "Орбител", са за малкия и среден бизнес и за масовите клиенти. "Прес селекция" ще позволи на фирмите да избират сами услугите, от които имат нужда, а масовите потребители на "Селекция" ще могат да водят чрез код на компанията междуградски и международни разговори,, което също ще поевтини тарифите, тъй като ще се премахне импулсът за градски разговор, обясни Петров.

Споделяне
Още от Бизнес

Смятате ли, че президентът е "сготвил" премиера със снимките от спалнята?