Бирените продажби страдат от намалелите туристи и лошото време

Бирените продажби страдат от намалелите туристи и лошото време

Дъждовното лято и по-слабият туристически поток вече са се отразили върху продажбите набира у нас и те са спаднали с 4-5% спрямо миналата година. Ако тези тенденции не се променят през целия пиков за пивоварните летен сезон, очакванията за пазарните резултати към края на 2019 г. не са оптимистични, според Съюза на пивоварите в България.

Те обявиха данните за пазара през 2018 г., които сочат лек спад в консумацията на бира. Тя е била 75 литра на глава от населението, докато през 2017 г. количеството е 76 л.

5.5 милиона хектолитра бира са продадени в страната през миналата година, а оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 милиона лева, съобщиха от съюза в навечерието на професионалния си празник Илинден. През 2018 г. производството на бира у нас е 5.1 млн. хектолитра, като за същия период на пазара са позиционирани 35 нови продуктови предложения, произведени в България. Вносната бира е 308 хиляди хектолитра, а износът, който е 187 хиляди хектолитра е с 44% ръст, сочат данните=

Продължава положителната тенденция за увеличаване дела на продажбите в кенове и намаляване на дела на пластмасовите бутилки. Търговията на бира в хотели, ресторанти, кафенета вече 10 години продължават да са в стагнация и в сравнение с реализацията през магазинната мрежа  за 2018 г. са в съотношение 20% към 80%.

Финансовите отчети на членовете на СПБ за 2018 г. показват, че внесените от тях към фиска акцизи и ДДС са почти 130 милиона лева.  Капиталовите инвестиции на пивоварните компании  през миналата година са 46 млн. лева, а за първите 6 месеца на тази година  вложенията в дълготрайни материални активи вече надхвърлят 21 милиона лева.

"Както и през предходните 15 години динамичният инвестиционен процес в бранша е насочен към модернизиране и разширяване на производството. Въвеждането на иновативни решения  е ключово не само за безупречното качество на бирата, но и за възможностите категорията да бъде развивана. Само през 6-те месеца на тази година членовете на СПБ са предложили на почитателите на пивото 20 нови марки бира с различни стилове и дори бутикови предложения”, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите. 

В страната вече се предлагат над 15 популярни марки безалкохолни бири и радлери. Десетките нови разфасовки и лимитирани серии опаковки са подходящи както за ценителите на напитката, така и за колекционерите. Според редицата български и международни изследвания за нагласите към бирената категория, традиционно високата оценка за нея най-много се влияе именно от вкуса и разнообразието на пивото, неговите специфики като натурален продукт и възприемането на бирата като питие, подходящо за всякакви поводи и социализация.
 
Последните данни на СПБ сочат, че в началото на лятото 55% от българите над 18 г. пият бира поне веднъж седмично. 60% от активните потребители определят пивото като най-подходящото за тях питие, а 44% считат, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот.

Най-големите любители на пивото са мъжете на възраст 40-49 години, които пият бира 10-11 пъти месечно. При дамите най-активните почитатели на пивото са в същата възрастова група, но те консумират пенливата напитка 6 пъти в месеца. За поредна година най-често бирени наздравици се вдигат в Монтана – поне 13 пъти месечно и почти толкова в Русе. Дамите от Монтана остават най-верните фенове на пивото и поне 10 пъти в месеца пийват биричка.

Съюзът на пивоварите в България обединява производителите "Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг  България", "Ломско пиво", "Доровски инвест" и техните доставчици на суровини, материали и оборудване. Членуващите в съюза бирени компании общо произвеждат 98% от пивото в страната. 

Споделяне

Още от Бизнес