Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бившият шеф на БДЖ: Без пари няма спасение за железницата

4 коментара
Владимир Владимиров, сн. БГНЕС

Само смяната на директора на БДЖ няма да реши проблемите на  железницата, трябват 410-420 млн. лв. инвестиции и 2017 г. е повратна за компанията, заяви отстранения преди дин директор на държавното дружество Владимир Владимир пред бТВ в неделя.

Така е конструирана цялата схема на реформите, че 2017 г. трябва да има решителна намеса на държавата,  каза Владимиров. Той допълни, че не е успял да убеди държавата, че трябва да подкрепи финансово реформата в БДЖ в най-ключовия момент и да се промени изцяло състоянието на железницата. 

Той отново посочи, че при първото правителство на ГЕРБ, когато също бе шеф на БДЖ, в края на 2009 г. БДЖ е започнала с 850 млн. лв. дългове. "Тези дългове носеха след себе си плащания на лихви, текущи лихви, наказателни лихви и много разходи по съдебни дела, водени с кредиторите. Всичко това доведе до факта, че от железницата излязоха 560 милиона лева, които са платени на кредиторите. В резултат от това усилие задлъжнялостта към днешна дата е 445 милиона, т.е. тя е намалена наполовина. Но в същото време огромните задължения остават. Има 380 милиона от тези 445, които реално трябва да бъдат платени. Железницата вече няма необходимия ресурс вътре в себе си, за да заделя тези средства и да се погрижи за тяхното изплащане", обясни Владимиров.

По думите му плащането на тези задължения става с пари от "БДЖ Пътнически превози“ и това е причината за тежките условия на труд и лошата услуга, предлагана на пътниците на железниците.

Според него трябват средства за закупуването на около 30 нови мотрисни влака. Стойността на тази инвестиция е около 410-420 милиона лева, каза още Владимиров.

"Аз съм между другото най-дълго задържалият се директор през последните 15 г., 2 години и 3 месеца съм изпълнителен директор. За последните 15 г. има седем или осем изпълнителни директори. Това е едно доста проветриво място с доста натрупани проблеми", добави той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. SILENCE
    #4

    ТоА с морния поглед колко пари месечно получава? И останалите хрантутници,пардон,началпници в БДЖ? Като им съпоставим имотите , "спестеното" с изпълнението на служебните задължения и заплатата,ще си съберем парлите за вагони,ремонти и локомотиви.

  2. ivankristov
    #3

    бдж се водеше към умишлен фалит от бившето управление, което прави това от 2009г. не се отделяха пари за ремонти на локомотиви и вагони, умишлено не се търсеха клиенти ,но на кой му пука важно е да върви футболният отбор на бившият изпълнителният директор владимиров - първи секретар на комсомола по времето на виденов и първанов

  3. т€еритория на Мики Маус
    #2

    Тоя кадър на ГЕРБ беше завършил училищна педагогика-специалност дружинни и комсомолски ръководителки! И защитва нуждата от наливане на пари в БДЖ! Които да дойдат от концесия на летище София!Концесия за 35г!С предизвестен победител-Химипорт-Марешки и Фрапорт!И тлъста комисионна за Боко-ЕНП-десния!БДЖ си е на умирачка,със или без да се налеят там стотици милиони €!Важното е концесия да има!Концесия=дЕсно,корупционно, крадливо,демократично!Всяко идиотско деяние(концесия),има своето философско оправдание(наливане пари в умрялото БДЖ)С тая демография и БДЖ и България са пътници

  4. Коментарът е изтрит в 19:34 на 12 февруари 2017 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.