Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БНТ и БНР със старото време за реклама

3 коментара

Парламентът върна в петък старите ограничения в рекламното време за Българското национално радио и Българската национална телевизия. Това стана с прегласуване на текстове от Закона за радиото и телевизията (ЗРТ).

При приемането на преходните и заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет за 2006 г. в края на миналата година, парламентът премахна ограничението в рекламното време на двете държавни медии и го изравни с времето за реклама на търговските медии. Това бе записано в Закона за радио и телевизия.

Тогава от частните електронни медии алармираха за промяната, облагодетелстваща държавните, които получават и субсидия от бюджета. Депутати реагираха, че “грешката” е била неволна и непредумишлено двете държавни електронни медии са били облагодетелствани.

От БНР и БНТ също твърдяха, че дори не са готови да се възползват от увеличеното рекламно време.

Промяната в ЗРТ, връщаща старото положение, бе внесена от депутата от левицата Иво Атанасов, който е председател на медийната комисия.

Според действащите отново разпоредби на ЗРТ, БНТ има право на 15 минути рекламно време на денонощие и до 4 минути на час, а БНР – до 6 минути на час.

По отношение на националните медии не бива да се работи на крак, както се случи. Трябва да имаме цялостно виждане какво се прави за тях, например за радио- и телевизионната такса, която не се прибира осма година - ще започне ли да се събира, ще може ли да се намалява държавната субсидия при евентуално увеличаване на рекламното време на обществените медии, коментира Иво Атанасов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Все тая
    #3

    Страх ги е Радиото и Телевизията да не си запълнят и това рекламно време. Тогава - хи-хи-хи

  2. Karadjata
    #2

    Tova e chudesno! Sega chengeto Krasimir Gergov otnovo shte gushi poveche ot sdelkite sus vremeto na chastnite medii bez niakakuv risk nekoi da mu svie "banitzata"!Predpolagam che s kintite koito shte napravi shte si postroi oshte edno golf igrishte sus vilno selishte kum nego!

  3. Ники
    #1

    Защо не им спрат субсидиите и ги оставят да си набират пари от реклами както всички останли? Така ще е по-честно кой какви пари взима и как ги взима. Още повече, че чрез субсидиите аз (пък и всеки друг) нямаме контрол над телевизията нито като данъкоплатци, нито като зрители. Да не говорим, че държавата (тоест правителството) като им дава пари може и да ги контролира. N.B. Разбира се, ако и по БНТ "отпушат" рекламното време, ще има повече накъсвания на ефирното време (както например е по bTV), но в един момент медиите ще се научат и по-добре да си разпределят рекламите спрямо предаванията.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.