Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бодо Хомбах или раждането на кариера от духа на партийната книжка

0 коментара

Какви са немските медии? Те са независими и надпартийни. А какви биха станали медиите, ако редакциите и издателствата се ръководят от партийни кадри, когато коментарите се сверяват от партийните позиции и когато на журналистите се дава партийната литература за сверка на идеите?

И тогава ли медиите ще бъдат независими и надпартийни - две качества, които принадлежат към Катехизиса на всяка медия, защото потвърждават чистотата на нейната позиция.

Известно е обаче, че това е една "заклинателна формула", която се отправя както към самата медия, така и към нейната публика. Всъщност всеки знае, че интендантите в обществените медии, като ZDF, не се избират, а се назначават след партийни предложения. Известно е също, че в някои вестници като главните редактори работят хора, които през своя живот не са прочели нищо повече от своята собствена партийна книжка. Досега обаче никога не се е чуло някой от тези партийци да е обявил публично своите пристрастия.

Поради това страховете, че чрез влизането си като ръководител на есенската групировка ВАЦ Бодо Хомбах може да наруши нейната независимост и надпартийност, изглеждат неоснователни. Хомбах е определян като някогашното "най- остро оръжие на Германската социалдемократическа партия" (Хайнер Гайслер) и е бивш ръководител на норд-вестфалската организация на социалдемократите, бивш икономически министър, бивш мениджър на кампанията на бившия президент Йоханес Рау и бивш началник на канцеларията на канцлера, и до днес заместник-председател на организацията на Германската социалдемократическа партия в окръг Мюлхайм.

Такова нещо не е възможно да се случи в най-голямото регионално издателство с оборот от над 2 милиарда евро годишно. Традиционно делата на компанията се водят на паритетна основа от двама мениджъри, близки до християн-демократите и двама близки до социалдемократите. Хомбах, който е на 49 години и доскоро бе главен координатор на Пакта за стабилност, е новият четвърти мениджър.

От медии Хомбах не разбира почти нищо. Много по-добре обаче той умее да се грижи за политическия ландшафт, който (особено в Нордрейн- Вестфалия), познава по-добре от всеки. Бодо Хомбах знае също, че добрият маркетинг, независимо от качеството на продукта, свършва половината от работата, а правилната партийна книжка цялата. Доказателство за това Хомбах получи още веднъж. Без правилната партийна книжка на него нямаше да му се отдаде да помага на един медиен концерн в постигането и в бъдеще на независимост и надпартийност.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.