Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бойко Борисов преговаря с “Лукойл” за по - издръжлив асфалт

56 коментара
Бойко Борисов преговаря с “Лукойл” за по - издръжлив асфалт

Кметът на София Бойко Борисов съобщи, че води преговори с "Лукойл" за получаването на по-голямо количество модифициран битум, който ще направи асфалта за ремонта на столичните улици по-издръжлив.

“Ако трябва, ще се примолим на Алекперов (б.р президентът на “Лукойл”), за да вземем повече битум и да го платим разсрочено след една или две години”, заяви още кметът.

Общината е договорила разсрочено плащане на горивото от бургаската рафинерия за градския транспорт, което възлиза на 60 млн. лв. годишно. Зам.-кметът по финансите Минко Герджиков обясни, че това е голямо облекчение за общината.

В четвъртък се проведе обществено обсъждане за преасфалтирането на софийските улици, тъй като предстои общината да тегли 20 млн. лева заем за изпълнение на годишната си програма за ремонт на пътната настилка.

Борисов каза, че е наредил на заместника си по финансите Минко Герджиков всеки допълнителен лев, постъпил в общинския бюджет, да се харчи за асфалтиране на улиците.

Програмата на столичната община включва общо 13 отсечки с обща площ около 400 хиляди квадратни метра.

Годишният бюджет на града е 501,5 милиона лева. За ремонт на улици са предвидени 31 милиона лева, а 20 милиона от които ще бъдат взети като дългосрочен кредит.

Това е първият кредит, който ще взема Столична община при мандата на Бойко Борисов, но поредният кредит за общината, чиято задлъжнялост е една от най-добре пазените тайни.

Кметската администрация обсъжда да намери допълнителни 30-40 милиона лева към предварително заложените 11 милиона за преасфалтиране от приватизацията на общински дружества, както и от по-големи постъпления от рекламна дейност.

Въпреки това, по прогноза на кметството, бюджетът за 2006 г. ще бъде много напрегнат и не се очаква излишък по-голям от 20 милиона лева.

Пред дошлите на обсъждането граждани Борисов заяви, че общината прави всичко по силите си да събере достатъчно пари за ремонт на възможно най-много улици. По думите му досега не се е асфалтирало заради зимните условия, но още с началото на пролетта и оправяне на времето, ремонтът на улиците ще започне.

“Трябва да си тъпак, трябва да си крадец, за да хвърляш асфалт в периода от ноември до март. Ако бях го направил, това е равносилно на това да ви взема парите от портмонетата и да ги разпилея на вятъра”, каза Борисов.

Борисов съобщи, че вече има сключено споразумение с Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) за старт на проекта по изграждане на Южната дъга на София през юни.

“Бях уверен от министър Гагаузов, че агенция “Пътища” ще ремонтира настилката на бул. “Цариградско шосе” възможно най-навътре към града. Държавата трябва да поеме отговорност за този път, защото това е правителствено трасе”, обясни Борисов.

Той обаче не пропусна възможност отново да критикува правителствената политика спрямо София, този път в контекста на наводненията.

“Когато държавата взима от 1 милиард събран данък за физическите лица, половина е взет е столицата, а когато дава, забележете - от 110 милиона лева отпуснати за цялата страна 1 милион лева са отпуснати на града, от който преди това са взети 500 милиона. Значи като се взима, се взима 1/2, а като се дава се дава 1/110”, каза столичният кмет.

Зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов обясни пред столичани по време на обсъждането, че все още не е решено окончателно кои улици ще бъдат преасфалтирани през 2006 година.

По-рано общината публикува списък с улици, върху част които ще бъде извършено пълно преасфалтиране. Част от столичани протестираха, че някои от тях като бул. “Васил Левски” и бул. “Цар Освободител” от Ректората до Орлов мост са били ремонтирани само пред 2 години и вместо тях трябва да се извърши ремонт на други улици. Впоследствие Стоилов обеща тези два булеварда да бъдат заменени с други.

Борисов съобщи, че ще се създаде експертна комисия, която ще следи дали улиците се асфалтират качествено. Комисията ще взима проби от асфалтираните улици, които ще бъдат изследвани в лаборатория, за да се установи дали настилката отговаря на изискванията за качество.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

56 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Justice
    #57

    А, обади се нали Умнико! Освен един ред като оня генерал и нестинара ,можеш ли повече,А? Напиши коментар по темата да речем 30 реда да те видя! Е, що се сърдиш на Царя за цър.......? Истината боли!

  2. Умен
    #56

    .

  3. Умен
    #55

    .

  4. Умен
    #54

    Първо проявявайте малко уважение.Второ. Има хора, които са професори по битумите. Т.е. битумът не е просто нещо. В Испания напр. тировете не спират като у нас, въпреки летните жеги. Да се влага битум в натуралният му вид в едно АДСКИ СКЪПО пътно съоръжение /шосе, аутобан/ е голямо, ама много голямо престъпление. Защото цената на битума е само малка част от всички тези разходи, възлизащи на много милиони на километър. Но кога в БГ не са се вършили злоупотреби и престъпления? Може би най-вече днес? И между другото, няма да се учудя, ако се окаже, че не само битума, ами и чакъла е неподходящ. Помислете-не трябва да попива вода.

  5. Justice
    #53

    Ex Умнико? Никой не ти е дал право да правиш оценки на останалите? Видяхме какво можеш! Ама Негово Величество право е казал за цървулкувците........?

  6. amanet
    #52

    нчмам нищо против полицията и пожарната, ама тоя послушен пожарникар/охранител/ които си има и тои бате дето го командва не е за там, защото не е тренирал толкова че да носи този товар които хората му дадоха.

  7. гражданин
    #51

    истината е ,че това го казах между другото на срещата с екокомитетите в понеделник по повод боклука,там бяха поне 50 човека,този човек - ББ го виждам за първи път на живо и съм изненадан -не го крия

  8. гражданин
    #50

    Драги,един от двамата големи българи родени през 20 век, а именно шопа "щипянин" Иван /Ванче/ Михайлов твърди,че политиката се определя от полицията,в нашия случай май е по-добра Явността на Пожарната команда отколкото всичко ,което изтърпяхме от "послушните ушета" в последните 15 г.

  9. amanet
    #49

    Нужно ли е всеки да подава жалби от дупките за да се ремонтират те . И не съм убеден че оправените дупки са заради няякои добросъвестен гражданин, а по скоро заради някои връзкар от кръга БАНКЯ..............

  10. amanet
    #48

    и нашия кмет да спре да прикрива неспособността си да решава проблемите си зад правителството, а да излезе и каже че тази работа не е за пожарникар.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.