Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борислав Сандов: Магистрала "Струма" трябва да бъде извeдена от Кресненското дефиле

22 коментара
Борислав Сандов: Магистрала "Струма" трябва да бъде извeдена от Кресненското дефиле

Магистрала “Струма” трябва да бъде изведена от Кресненското дефиле обяви в неделя министърът на околната среда и водите Борислав Сандов.

"Опитът на предходни правителства да изградят магистрала в тази част на дефилето на практика възпира реализацията на този проект. Според европейските изисквания по отношение на опазването на околната среда е недопустимо на такова място да се изгражда подобен инфраструктурен проект”, аргументира се той пред Нова тв.

Сандов вече води разговори по темата с регионалния министър Гроздан Караджов, за да се намери най-доброто решение по темата.

“Последното, което беше предложено от правителството на ГЕРБ, беше с финансиране от страна на държавата да се изгради тази част от трасето. Това мисля, че твърде много би натоварило българските граждани. Ние имаме възможност да финализираме магистралата с европейско финансиране”, каза още Сандов.

В случай че магистралата заобиколи Кресненското дефиле, вицепремиерът по климатичните политики посочи, че евентуално оскъпяване е въпрос на разчети.

“Има два варианта. Мисля, че единият вече е изоставен - за прокопаването на дълъг тунел. Но това, което последно е обсъждано, включително по времето на ГЕРБ, е магистралата да минава по склоновете на Пирин. Мисля, че това не би оскъпило много проекта. Освен това, ще има допълнителни ползи за местните хора”, уточни министърът.

Вече има оценка за въздействие върху околната среда за магистралата.

“След това вече да се тръгне по самата процедура, финансиране и изграждането на тази част от трасето. „Струма” би била полезна за всички”, добави вицепремиерът.

Има проблем със стената на язовир “Огоста”

Министърът алармира, че има сериозен проблем със стената на язовир “Огоста”.

“Ако се стигне до сериозна ситуация, град Монтана е застрашен от доста сериозна приливна вълна. Премиерът обърна внимание на това и са предприети действия. Надявам се да направим всичко възможно да не се допускат инциденти като този в Бисер. Трябва да имаме разбиране, че добрата координация между институциите ще даде сигурност”, каза екоминистърът.

По повод на контрола той посочи, че отговорността между ведомствата е размита.

“Отговорността в голяма степен е размита, тъй като управлението на язовирите зависи от няколко институции. МОСВ следи водния поток и нивата, за да предотвратим преливане или недостатъчен обем”, заяви Сандов.

Строежи по морето с неизрядни документи ще се спират

Относно строежите на 100 метра от морския бряг той каза, че тези, които са с неизрядни документи, ще бъдат спирани. Като пример посочи “подпорната стена” на Алепу, която се оказа проект на хотел.

“Той не само ще бъде прекратен, но ще трябва да бъде и рекултивиран. Това е едно от нещата, които съм поставил като задача”, добави той.

Връщането на пластмасовите бутилки

Министърът има идея пластмасовите бутилки да бъдат връщани във вендинг машина срещу пари.

“Ние опитваме в рамките на тази година да започнем поне пилотни проекти. Водим разговори с различни организации и хора. През тази седмица ще трябва да представим план”, каза Сандов. Такъв тип машини ще бъде предложено да се разположат в големи хранителни вериги или на удобни места.

Цената на върната стара бутилка ще се определи от властта. Ако бъде решено, че добавената стойност ще бъде 20 ст., тя може да струва и 20 ст. “Сега като производствена такса е около 0,3 ст. Това на практика задръства депата за отпадъци”, обясни той.

Държавата би могла да стимулира покупката на електроавтомобили. Сандов коментира с колко властта би помогнала на хората за подобна инвестиция. „Заделените средства са в рамките на 30 млн. евро, като индивидуално всеки ще бъде стимулиран, в зависимост от марката, с около 6 140 евро. Това означава около 20% от цената на автомобила”, обяви вицепремиерът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Stixxx
    #22

    Почна се с поръчките…

  2. Камен Илиев
    #21

    Няма как да даде решение, човек който си нама идея какво говори, тъй като е случайно сложен там.

  3. jivka65
    #20

    Напротив, именно там трябва да е магистралата, защото трафикът е огромен и има огромна нужда от широк път без насрещно движение. Г-н Сандов да помисли затова, вместо да си дрънка наизуст заучени фрази.

  4. фют
    #19

    Мога да се обзаложа вече за три обекта, жизненоважни, които няма да се построят, дори няма да започнат да се строят, в мандата на това правителство: 1.Нова ядрена мощност; 2.Нова национална детска болница; 3.Магистрала "Струма" в участъка на Кресненското дефиле.

  5. чиба! Тия не са в ред! Не дават частен бизнес да се развива. Не дават дори на държавата да прави пътища! Или ако благоволят, трябва да е по-възможно най-скъпия начин! Миличкия не можел да спре вноса на опасни отпадъци от ЕС! Миличкия! И на вас да ви....! Един файтон хора, с пари от $оро$ 33 години ни правят на луди! Заради автентични истерици и кардливци като БМБ, които се покланят ниско на спонсорите на зИлените! За да запазят България най-бедна и корумпирана! Още в началото на преговорите с ЕС, еко рекетьори спряха пътя по Струма зарад мечки, трябвало туне л за мечки за 30 милиона €

  6. Мазен Кумунис
    #17

    Това са те! Зелените терористи! За тях цената на буболечките е по-голяма отколкото човешкия живот! ;)

  7. Коментарът е изтрит в 11:03 на 2 март 2022 от автора.
    #16
  8. Kruger
    #15
    Отговор на коментар #4

    И става въпрос за 30-на км. В Гърция от Солун до Игуменица има 200 км. тунел-виадукт-тунел през планините. В Алпите е пълно с такива, също. Даже фалирала бедна България с един куп други важни за решаване проблеми през 2000 г. построи нови 10 км. на Хемус след Правец с виадукт и тунел. Без никакво допълнително европейско финансиране. Ама нали милиционерите трябваше да крадат. Те по-сложни работи не могат:)

  9. someone
    #14

    Демек в близките 10 години Сандето казва магистрала йок! В другия ви живот... Същото за лифтовете на Витоша, същото за стадионите в Борисовата...

  10. efir2
    #13

    Ако зависи от лъжеприродозащитниците Струма никога няма да се случи.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.