
При сключването на новия договор с частния оператор за доизграждането на автомагистрала "Тракия", българското правителство трябва стриктно да се съобрази с изискванията на новия закон за концесиите, влязъл в сила на 1 юли 2006 г. Това становище изрази във вторник европейският комисар по вътрешен пазар и услуги Чарли Макгрийви в отговор на запитване на Константин Димитров, евродепутат от групата на ЕНП-ЕД.
Макгрийви акцентира върху това, че ЕК е съдействала за изработването на новия закон за концесиите, който следва да предотврати бъдещи договори при същите неприемливи за ЕК условия както в случая с “Тракия”.
Очаква се анексът към договора, подписан с българо-португалския консорциум “Автомагистрала Тракия” през април 2005 г., да бъде разгледан от правителството на заседанието му в четвъртък. След одобряването му новите параметри на контракта може да бъдат подписани.
Макгрийви напомни, че с европейското членство финансирането от структурни или кохезионни фондове на ЕС е възможно единствено при условие, че се зачитат европейските норми и закони.
Още от 2005 година Комисията настоява България да гарантира спазването на общите принципи при изчисляване на тарифите за такси и оперативна съвместимост на електронните системи за плащане на такси чрез налагането на Директива 1999/62/ ЕО на Европейския парламент и Съвета, посочи еврокомисарят.
"Отговорът на Комисията е недвусмислен знак за некомпетентността или некоректността на българското правителство", коментира Константин Димитров.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент