Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Брюксел поиска анексът за “Тракия” да е съобразен със закона за концесиите

12 коментара
Брюксел поиска анексът за “Тракия” да е съобразен със закона за концесиите

При сключването на новия договор с частния оператор за доизграждането на автомагистрала "Тракия", българското правителство трябва стриктно да се съобрази с изискванията на новия закон за концесиите, влязъл в сила на 1 юли 2006 г. Това становище изрази във вторник европейският комисар по вътрешен пазар и услуги Чарли Макгрийви в отговор на запитване на Константин Димитров, евродепутат от групата на ЕНП-ЕД.

Макгрийви акцентира върху това, че ЕК е съдействала за изработването на новия закон за концесиите, който следва да предотврати бъдещи договори при същите неприемливи за ЕК условия както в случая с “Тракия”.

Очаква се анексът към договора, подписан с българо-португалския консорциум “Автомагистрала Тракия” през април 2005 г., да бъде разгледан от правителството на заседанието му в четвъртък. След одобряването му новите параметри на контракта може да бъдат подписани.

Макгрийви напомни, че с европейското членство финансирането от структурни или кохезионни фондове на ЕС е възможно единствено при условие,  че се зачитат европейските норми и закони. 

Още от 2005 година Комисията настоява България да гарантира спазването на общите принципи при изчисляване на тарифите за такси и оперативна съвместимост на електронните системи за плащане на такси чрез налагането на Директива 1999/62/ ЕО на Европейския парламент и Съвета, посочи еврокомисарят.

"Отговорът на Комисията е недвусмислен знак  за некомпетентността или некоректността на българското правителство", коментира Константин Димитров.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. П. Петров
    #13

    Струва ни много на данъкоплатците.

  2. К.Петров от НДДК
    #12

    Царю, успех Ваше Величество. Бъдете ни здрав! НДДК - Национално Движение Долу Костов!

  3. nik
    #10

    Грабителите му, с грабители!!!

  4. nik
    #9

    Първо - на сайта dsb.bg ще получите по-пълна информация за отговора, който Европейската комисия даде на въпрос на Константин Димитров (кандидат на ДСБ за евродепутат).И второ - какво се правят на залухави комуноидите (Гагаузов) - не бяха ли те, които критикуваха проекта за магистралата, преди да яхнат властта?В предизборните им обещания не изобилстваше ли от клетви, че ще направят пълна ревизия на проекта и ще го спрат, ако не отговаря на националните интереси?Да, ама - не! Не, защото, по типично комунистически, подмениха тези национални интереси със своите собствени!Или нещо греша, а?

  5. bobo
    #8

    НЕЗНАНИЕТО НА ЗАКОНА НЕ ОПРАВДАВА ПРЕСТЪПВАНЕТО/НАРУШАВАНЕТО МУ.

  6. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SVERIGE
    #7

    КУБА СИ ЯНКИ НОУ ! Информация от Ево Моралес КУБА СИ ЯНКИ НОУ ! Информация от Ево Моралес- Боливииския президен, който съобщава, че Фидел Кастро ще се върна на работа си като президент на Куба на 28 април 2007 ! -- "Fidel Castro tillbaka den 28 april"- - - Publicerad 18 mars 2007 - 23:31 - - - http: - - - // - - - s v t . s e / - - - Den 28 april är Fidel Castro tillbaka och övertar presidentposten på Kuba, uppger hans bolivianske kollega Evo Morales i bolivianska medier. ----- ИНФОРМАЦИЯА Е ОТ ШВЕДСКАТА

  7. НОВЕ
    #6

    Министерството на Гагаузов се извинява с това, че когато бил подготвен договора за "концесията" още при неговия предшественик, тези правила за отдаване на концесии още не били влезли в сила. А изобщо смятан ли е икономическия ефект за страната. Не е ! Както и за нефтопровода Бургас-Александрополис! Комунистът винаги мисли за собствената си изгода, защото народа го търпи и ще плаща!!

  8. МАДРИДЕЦА
    #5

    ХОРА,ПРОТЕСТИРАЙТЕ!"ПОРТУГАЛЦИТЕ" НЯМА НАНВО ДА СТРОЯТ- СЕГА СЕ ВРЪЩАМ ОТ КАРНОБАТ-ТА САМО 100 КМ.ОСТАВАТ ЗА ПРАВЕНЕ В РАВНОТО ЗААРСКО ПОЛЕ.ВСИЧКО ДРУГО Е ПОСТРОЕНО И ПЛАТЕНО С НАШИ ПАРИ!НЕ ВИ ЛИ ДРАЗНИ ФАКТА,ЧЕ МРЪСНИЯ ФЪФЛЕЩ МАДРИДЕЦ СИ ПРЕПЪЛНИ ПЕЛИКАНСКАТА ГУША! МОЛЯ ВИ, НЕ МЪЛЧЕТЕ!

  9. nik
    #4

    Ау-у-у, горкият крадец от Мадрид - може да му пропадне далаверата!

  10. Пътищар-инженер
    #3

    Да знаетЕ,че ще се подготвят за концесий АМ "Хемус" с италианска фирма, и АМ "Черно море". Ще се види какви бози ще се направят там.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.