Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Брюксел ще надзирава приемането на Закона за концесиите

1 коментар

Експерти от Европейската комисия ще посетят България и ще консултират депутатите при обсъждане на Закона за концесиите между първо и второ четене. Това съобщи в сряда депутатът от НДСВ Йордан Мирчев по време на дискусиите в парламентарната комисия по икономическа политика, която прие проекта на Министерския съвет на първо четене.

Преди седмица комисията по регионална политика отложи разглеждането на тези текстове с формалния мотив, че липсват представители на политическото ръководство на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, което е вносител.

По време на заседанието на водещата по проекта икономическа комисия в четвъртък, нейният председател Йордан Цонев от ДПС призна, че отлаганията на разглеждането на закона е било предизвикано от необходимостта още някои от текстовете в него да се уточнят и прецизират от експертите с Брюксел.

Същевременно Цонев предложи на членовете на комисията справка, според която всеки един от текстовете в проекта отразява напълно предписанията на приетата от ЕК през 2004 г директива, регламентираща процедурите по концесиониране и възлагане на обществени поръчки.

По думите на Йордан Мирчев, който е председател на парламентарната транспортна комисия, в резултат на консултациите с експертите на ЕК, част от текстовете по проекта ще бъдат изменени за второ четене. Мирчев обаче не уточни кои от членовете на закона са предизвикали усилените совалки до Брюксел след приемането на проекта от Министерски съвет. Визитите бяха потвърдени както от зам.-министъра на строителството Савин Ковачев, така и от експерта в МС Цвета Каменова.

По думите на Каменова, от Брюксел са настояли в закона да се остави възможност, при преценка на органа, възлагащ концесията (държавата или общината) да се доплаща на концесионера, ако се прецени, че обществената полза си заслужава споделянето на финансовия риск от инвестицията.

Проектозаконът за концесиите не е писан за амнистия на станалата скандално известна концесия за автомагистрала Тракия, оправда се Савин Ковачев, без някой от депутатите да го пита. “Може би се цели избягването на случаи като този”, допълни той. Министър Асен Гагаузов пък предупреди депутатите да не превръщат в мръсна дума една форма на публично-частно партньорство, която със сигурност ще се използва и занапред, само заради един случай, който може да бъде поправен.

По време на дискусиите в комисията стана ясно, че депутатите от опозицията – Асен Агов и Нено Димов от ДСБ и Георги Георгиев от Атака, приемат по принцип обясненията на експертите и необходимостта от приложение на европейските директиви, но не и подхода на управляващите да се бърза с приемането на закона.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Canada Dry
    #1

    ...мръсна дула, защото я ползваше за да КРАДЕ уж законно от държавата. И НАКРАДЕ милиони! Комунетата да не се прават на слабопаметни, че не си спомнят обещанията си да разследват далаверите на ПОДЛЕЦА с магистрала Тракия!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.