България е 4-та в региона като предпочитана туристическа дестинация

България е 4-та в региона като предпочитана туристическа дестинация

България заема четвърта позиция в региона като привлекателна туристическа дестинация след Гърция, Турция и Хърватия. Това показва изследване на "Галъп интернешънъл" сред пет ключови за развитието на туризма у нас държави – Германия, Великобритания, Русия, Румъния и Сърбия.

Над половината (57%) от анкетираните пълнолетни граждани на петте държави отговарят положително на въпроса дали България е привлекателна туристическа дестинация, а над една четвърт (27%) - отрицателно. Останалите се затрудняват да отговорят.

Това отрежда на страната ни много близка позиция до утвърдени дестинации като Хърватия (62% отговори, че това е атрактивна дестинация) и Турция (63%). Номер едно в нашия регион очаквано остава Гърция (81% положителни отговори). Румъния и Сърбия се нареждат след нас със съответно 46% и с 43 на сто одобрение.

Най-високо са оценили страната ни гражданите на Румъния (71% от анкеритаринет дават положителна оценка за атрактивността на България) и гражданите на Русия (66%). Подчертано положителни оценки дават и жителите на Германия, Англия и Сърбия.

Най-разколебани относно атрактивността на България се оказват сърбите. Едва 48 на сто от анкетираните в западната ни съседка казват, че България е атрактивна, а 42% са на обратното мнение.

Средно над една пета (22%) от интервюираните граждани в 5-те държави са посещавали България. Най-много гости са идвали от Румъния - 47% от запитаните в тази страна. Същото важи и за 24% от запитаните в Сърбия. Сред германските и английските граждани съответно 19% и 18% свидетелстват, че са идвали у нас. Сред руснаците 9% са били у нас.

В 85% от случаите посетилите страната ни отговарят, че основната цел или една от основните цели на визитата им у нас е била туризъм и почивка.

Най-доволни от посещението си у нас са били руснаците, румънците и жителите на Великобритания. Малко по-резервирано отговарят германците, но и там над две трети са отговорили положително (67%), сочи цялостно удовлетворение от посещението у нас.

Основните ни конкуренти в района – Гърция, Турция и Хърватия водят много активна рекламна и маркетингова стратегия. В това отношение България изостава, което задържа утвърдения туристически потенциал на страната ни, смятат от "Галъп".

Проучването е проведено в периода юни – юли 2018 г., като част от програмата за регионални изследвания на "Галъп интернешънъл". Изследването обхваща съответната представителна извадка в Германия, Русия, Великобритания, Румъния и Сърбия. В тези страни са проведени изследвания по методите лице в лице, телефонно интервю и онлайн проучване.

Още по темата
Още от Бизнес