България е трета по смъртност на пътя в Европа

Близо 70 души загиват на ден по европейските пътища

България е трета по смъртност на пътя в Европа

С 90 души на един милион България е трета по смъртност на пътищата в Европейския съюз през 2014 г., както и по ръст на смъртните случаи спрямо година по-рано. Това сочат данните на Европейската комисия.

Средно близо 70 души загиват всеки ден по пътищата на Европа. Общо са загинали 25 700 души през миналата година. Макар те да са с 5700 по-малко от жертвите през 2010 г., броят им далеч не отговаря на поставената цел, е посочено в съобщението.

Данните за отделните държави показват значителни различия в броя на смъртните случаи при катастрофи. Според неокончателните средни показатели жертвите наброяват 51 на един милион души средно.

Най-ниска е тяхната численост в Малта, Холандия, Швеция и Великобритания, където по пътищата загиват по-малко от 30 на един милион души.

За разлика от тях жертвите при пътнотранспортни произшествия в България, Латвия, Литва и Румъния са над 90 на един милион души. Най-много са загиналите в Латвия – 106 души на един милион, което е с 18% ръст спрямо предходната година.

Като цяло данни сочат, че от 2010 г. насам общият брой на смъртните случаи при катастрофи в ЕС е намалял с 18.2 %.

Постигнатото през изминалите няколко години подобрение на пътната безопасност в три държави — Гърция, Португалия и Испания, е по-високо от средните показатели за ЕС.

Подобно на тях намаляването на жертвите при пътно-транспортни произшествия в Дания, Хърватия, Малта, Кипър, Румъния, Италия, Словения и Чехия е над средното ниво за ЕС за периода 2010—2014 г.

Трудно е да приемем тъжния факт, че всеки ден по европейските пътища загиват близо 70 души, а много други са тежко ранени, каза еврокомисарят по транспорта Виолета Булц. По думите ѝ целта е до 2020 г. жертвите от катастрофи да бъдат намалени наполовина.

За постигането ѝ Европейската комисия планира за есента на 2015 г. да бъдат преразгледани правилата за обучение и квалификация на професионалните водачи. Ще бъде преразгледана и рамката на ЕС относно управлението на безопасността на пътните инфраструктури.

Споделяне

Още от Европа

Трябва ли да се отворят ресторантите?