Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“България Ер” ще е под по- стриктен режим преди приватизацията

1 коментар
“България Ер” ще е под по- стриктен режим преди приватизацията

Стратегията за приватизация на “България Ер” бе одобрена в сряда от двете парламентарни комисии – по транспорт и икономическа политика. Депутатите приеха, че режимът за работа в условията на приватизационна процедура ще влезе в сила веднага след одобряването на стратегията, а не при обявяване на процедурата от Агенцията за приватизация (АП).

Ръководството на “България Ер” ще иска разрешение от АП за всички разпоредителни сделки с дълготрайни активи и наеми, в които се включва и лизингът на самолети. Това беше текстът, върху който депутати и ръководството на транспортното министерство през миналата седмица не успяха да постигнат съгласие и заседанието беше прекратено. По време на първото обсъждане на стратегията в парламентарните комисии, депутатът от НДСВ Йордан Мирчев внесе от свое име промени в стратегията.

В тях се предвиждаше забрана за извършване на всякакви сделки и сключване на договори в периода от приемане на стратегията до обявяване на приватизационната процедура от АП. Мотивите на Мирчев бяха, че именно в този период голяма част от държавните дружества се източват, като се сключват неизгодни договори и се продават активи.

От транспортно министерство не приеха предложените промени и изтъкната, че това би означавало авиокомпанията да спре изобщо дейността си, което неминуемо ще доведе до огромни загуби точно преди приватизацията на дружеството. Компромисният вариант, одобрен в сряда, бе да се иска разрешение от приватизиращия орган.

Депутатите решиха да разпишат в стратегията и критериите, които ще надделеят при класацията на кандидатите. Размерът на инвестициите, които ще предложат кандидатите за развитие на националния превозвач през първите 2 години ще формират 35% от крайната оценка. Броят на новите дестинации, които ще се разкрият и честотата на обслужване на всички линии ще определи 20% от крайната оценка за класиране на кандидатите. Най-малко точки ще се получават за броя работни места, които планира да поддържа бъдещият собственик.

Според народните представители това не означава, че ще се поощрява антисоциална политика, защото ако бъдещият купувач вложи сериозни инвестиции за разработването на авиокомпанията, то на него ще са му необходими и хора, за да изпълни инвестиционната си програма.

За продажба ще се предложат 30 159 от акциите на авиокомпанията, което прави 99.99% от активите ѝ. Държавата си запазва златната акция. Кандидатите могат да бъдат действащи авиокомпании или инвестиционни фондове. Конкурсът ще се проведе на два етапа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Гъбарко
    #1

    Браво. Малко късно, но по-добре късно отколкото никога.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.