Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България се присъедини към европейското открито небе

3 коментара
България се присъедини към европейското открито небе

Вече сме част от откритото небе на Европа, след като в петък министърът на транспорта Петър Мутафчиев подписа споразумението за общо европейско авиационно пространство по време на заседанието на Съвета на Европейския съюз „Транспорт, телекомуникации и енергетика” в Люксембург.

Документът бе парафиран и от Босна и Херцеговина, Република Хърватия, Република Исландия, Бившата Югославска република Македония, Кралство Норвегия, Румъния и Временната администрация на ООН в Косово. За всяка страна ще има специфични условия, предвидени в анекси към споразумението.

До две седмици Европейската комисия ще подготви и изпрати документите до всички страни, подписали споразумението, и ще анонсира кога то ще влезе в сила. После транспортният министър Петър Мутафчиев ще ги внесе за ратификация в българския парламент, като се очаква до два месеца да се получи одобрението на българските депутати.

Чрез прилагането на общи авиационни стандарти и правила в областта на сигурността, безопасността, конкуренцията, социалната политика и правата на пътниците трябва да се създаде т.нар открито небе. То ще обхващаща всички въздушнотранспортни услуги на териториите на 35 европейски страни с 400 летища и повече от 500 милиона потребители.

След влизането му в сила ще отпаднат досега съществуващите процедури за назначаването на въздушни превозвачи, получаването на експлоатационни разрешения, ограничаването на капацитета и честотите на опериране, съгласуването на разписания и тарифи по двустранните спогодби за въздушни съобщения.

Българските авиокомпании ще имат право да оперират с неограничени търговски права до всеки пункт в страните, подписали споразумението. Очаква се новият тип „открито небе” да доведе до увеличаване броя на авиокомпаниите, които оперират от и до страната ни, откриване на нови редовни линии, нарастване на пътническия и товарния трафик, намаляване на цените на самолетните билети и не на последно място до подобряване на обслужването на пътниците, посочват от Министерството на транспорта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 12
    #3

    Premahva gi ama ne se kazvat low budget a low cost airlines. Mojem da kajem che Bulgaria Air e low budget airline, t.e. niama pari da si kupi daje edin samolet, dokato kompanii kato easyjet i ryanair sa low-cost airlines, zastoto namalyavat stojnostta na uslugite si i taka predlagat po niski ceni na biletite.

  2. Dobrin
    #2

    Iavno de fakto Balgaria e v EU predi 1 ianuari.

  3. патилан
    #1

    Това премахва ли проблемите, които пречеха на ниско-бюджетните (low-budged) авио компании да открияат линии до България?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.