Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България се рекламира по четири европейски ТВ канала за 5 млн. лв.

5 коментара
България се рекламира по четири европейски ТВ канала за 5 млн. лв.

Клиповете с рекламата на страната като туристическа дестинация се излъчват по "Евроспорт", "Дискавъри", "Евронюз" и "Нешънъл Джеографик" за да бъдат усвоени европейските средства от 5 млн. лв., съобщи Министерството на туризма.

За целта се използват вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани за кампанията – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Излъчванията по някои от телевизиите са започнали още в началото на март, като вече са обхванали и четирите канала.

"Рекламната кампания по паневропейските телевизии е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция", коментира министърът на туризма Николина Ангелкова.

По данни от туроператори за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните балкански страни (Турция – около 10%, Гърция - около 10%, Сърбия - около 2%, Македония - 3 %). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%. Положителни са очакванията и за записванията от Беларус - ръст с около 5%.

"Тези данни не трябва да ни успокояват – браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи", каза Ангелкова.

Четирите медии обхващат почти цялата територия на Европа, както и държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието на "Евроспорт" е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. "Евронюз" се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. "Дискавъри Ченъл" обхваща до 97 млн. домакинства в Европа, Средния изток и Азия. "Нешънъл Джеографик" има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света.

Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм. По данни на НСИ за 2014 г. страните от ЕС са с относителен пазарен дял в България от над 60 % и общ обем от близо 4.5 млн. туристи, което е ръст от 6.1% на годишна база.

По всеки от четирите канала ще се проведат 3 вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 000 излъчвания на няколко континента. Клиповете са с продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. Клиповете ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.

В момента се финализират преговори с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Друга допълнителна безплатна активност, върху която работи екипът на министерството, е реклама в интернет каналите на четирите медии.

Излъчванията се финансират по проект "Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали". Той е на обща стойност от около 2.5 млн. евро без ДДС и се финансира по оперативна програма "Регионално развитие".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. nikolaustirol
    #5

    Рекламата гласи: Посетете България! Страната на евтиния и фалшив алкохол! Страната на евтините проститутки и бързите крадци!

  2. Alan Smithee
    #4

    Само с пари не става трябва и акъл

  3. В и К
    #3

    Подобни рекламни кампании са пилеене на пари и време. Най-добрата реклама би била, самите ние да си предпочитаме страната за курорт и туризъм.

  4. Apostol
    #2

    И какво от това? С какво ще привлечем богати, истински туристи, а не руски пияници, румънски текезесари и бедни немски пенсионери от бившата ГДР? Турците правят морски туризъм с класи над нашия. Гърците си имат и кулутрен туризъм. Тук глупостите с вампирите бяха едно празно харчене на пари. Както и разни бутафорни кичозни крепости. Ние си нямама гръцка митология, нито римска история. Дори да покажеш на един чужденец Царевец, какво ще му обясниш - трябва да му четеш дисертация за славното ни минало. А пък с Балдуиновата кула направо ще го обидиш.

  5. Мони_deactivated_1480055728
    #1

    Най-после нещо умно...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.