Най-после

България се рекламира по четири европейски ТВ канала за 5 млн. лв.

България се рекламира по четири европейски ТВ канала за 5 млн. лв.

Клиповете с рекламата на страната като туристическа дестинация се излъчват по "Евроспорт", "Дискавъри", "Евронюз" и "Нешънъл Джеографик" за да бъдат усвоени европейските средства от 5 млн. лв., съобщи Министерството на туризма.

За целта се използват вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани за кампанията – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Излъчванията по някои от телевизиите са започнали още в началото на март, като вече са обхванали и четирите канала.

"Рекламната кампания по паневропейските телевизии е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция", коментира министърът на туризма Николина Ангелкова.

По данни от туроператори за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните балкански страни (Турция – около 10%, Гърция - около 10%, Сърбия - около 2%, Македония - 3 %). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%. Положителни са очакванията и за записванията от Беларус - ръст с около 5%.

"Тези данни не трябва да ни успокояват – браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи", каза Ангелкова.

Четирите медии обхващат почти цялата територия на Европа, както и държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието на "Евроспорт" е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. "Евронюз" се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. "Дискавъри Ченъл" обхваща до 97 млн. домакинства в Европа, Средния изток и Азия. "Нешънъл Джеографик" има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света.

Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм. По данни на НСИ за 2014 г. страните от ЕС са с относителен пазарен дял в България от над 60 % и общ обем от близо 4.5 млн. туристи, което е ръст от 6.1% на годишна база.

По всеки от четирите канала ще се проведат 3 вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 000 излъчвания на няколко континента. Клиповете са с продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. Клиповете ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.

В момента се финализират преговори с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Друга допълнителна безплатна активност, върху която работи екипът на министерството, е реклама в интернет каналите на четирите медии.

Излъчванията се финансират по проект "Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали". Той е на обща стойност от около 2.5 млн. евро без ДДС и се финансира по оперативна програма "Регионално развитие".

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?