Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България си заслужава БДЖ-то

21 коментара
България си заслужава БДЖ-то

Г-н Кичев, на колко се изчисляват загубите за българските авиокомпании от въздушната блокада и има ли искане от страна на наши авиопревозвачи за държавна финансова помощ?

Рано е да се говори за загубите на авиокомпаниите. Те ще бъдат най-точно изчислени след пълното вдигане на въздушната блокада. В действителност Европейската комисия (ЕК) разглежда възможността финансова помощ на страните членки за авиокомпаниите да не бъде третирана като неправомерна държавна помощ. У нас обаче още няма запитване от страна на български превозвачи за тази опция. Искам да отбележа, че в България няма държавни авиопревозвачи. Страната има златна акция в "България Ер", но компанията не е държавна.

Каква е актуалната обстановка в небето над Европа?

Ситуацията е много сложна. Досега европейското небе не е имало проблеми от такъв мащаб.

Международната организация за гражданска авиация (ИКАО) има разработена стратегия, план за действие за обслужване на въздушно пространство, в което има прашен облак. Ние следваме този план.

Опитът, който придобиваме в момента, ни дава възможност в бъдеще да имаме още по-добра координация и подход при справянето с такава ситуация. Това беше основната тема на видео-конференцията, която имахме в понеделник с колегите от ЕС. Договорихме се всички ръководства на въздушното движение да координират действията си и да осигуряват най-много и най-бързо коридори към авиопревозвачите, за да се случат най-много полети.

Облакът се влияе много от динамичното време навън. В тази връзка българското РВД на всеки 6 часа провежда експертни срещи, на които обсъжда прогнозата и възможността за осигуряване на коридори.

Българското небе е отворено, единствено има ограничения за полети към Западна и Северозападна Европа. Може да се лети на Югозапад, Юг и Изток без проблеми, а всички 5 международни летища са отворени за международни полети.

Към момента загубите за софийското летище ги изчисляваме на 250 хил. евро. Над 150 полета са анулирани, а около 11 хиляди пътника не са успели да излетят от България.

Правени ли са изчисления с колко се е увеличила печалбата на БДЖ заради въздушната блокада и по-големия брой пътници, които се насочиха към железопътния транспорт?

Първата работа на транспортното министерство след информацията за това природно бедствие беше да издаде заповед към транспортните операторите по земя – в случая БДЖ и автомобилните превозвачи, да осигурят необходимия брой допълнителни влакове и автобуси, за да могат да се приберат всички българи, изостанали по летищата. Към момента има все още българи, закъсали в Англия и Скандинавия, за които превозът с автобус е много дълъг и тежък.

Много е рано обаче да се говори за приходите на БДЖ. Ще можем да кажем в края на месеца, след като сравним приходите през същия период на миналата година.

Има ли някакви изгледи пътуването с българските железници да се подобри качествено?

България има БДЖ-то, което заслужава. Ние сме тези, които го плюем, рисуваме, повръщаме, съсипваме.

Към момента заедно с МВР – транспортна полиция, имаме работна група, която разработва един динамичен подход за контрол във всички влакове. Особено в където много често има проблем с гратисчии, вандали или пияни пътници. Те ще бъдат сваляни от влаковете.

На въпроса кога България ще има нови влакове ще кажа, че състоянието на БДЖ в момента е тежко. Не, не е тежко – критично е и към момента не могат да се отделят средства за нов подвижен състав.

В новата програма за преструктуриране на БДЖ, която е във ход, е заложена и модернизация и механизация на подвижния състав, в това число и закупуване на нови съоръжения. В тази програма има много въпросителни, най-голямата от които е финансирането ѝ. В момента преговаряме с банкови институции, които биха подкрепили програма за преструктуриране на цялата железница.

А какво правите със старите дългове на БДЖ?

Включваме ги в един общ пакет. Това е част от програмата.

С кои банкови институции преговаряте?

Това е търговска тайна.

Какво стана с преговорите с "Дойче бан" за съвместно дружество за товарни превози?

Отложиха се, защото има смяна на ръководството в компанията. В следващите дни имам среща с новата управа.

Междувременно се проведоха две срещи с австрийските железници (Rail Cargo Austria), с които постигнахме напредък в преговорите. Договорихме се за координирани действия и подписване на меморандум за превозване предимно на камиони по линията Свиленград – Калотина. Става въпрос за ро-ла превозите и превози с джоб-вагони, на които превозват само ремаркетата без тегличите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Балканец
    #24

    До войната железниците на България са еталон в Европа!След великата дата деветисептември,в същата железница при същото население се пътуваше в тоалетните;влаковете винаги,ама винаги закъсняваха и ср.скорост беше ок.40км/ч!Камене Кичев ,не смей да обвиняваш България!И като цяло,и в частност!

  2. Възмутен
    #23

    този идиот ще трови форума. Предлагам администратора да го включи в "черния списък", вкл. на IP-ниво.

  3. Борис
    #22

    Пътувам от време на време с влакчетата "Сименс" и трябва да ви кажа, че когато влакът е нов и съответно има някакво минимално наблюдение от страна на кондукторите, никой "не плюй, рисува, повръща, съсипва", т.е. БДЖ първо трябва да вложи някакви пари в нови (не рециклирани) влакови, да ги осигури с личен състав и тогава да очаква от нас да бъдем добри пътници. Всъщност когато условията са добри, това се случва от само себе си.

  4. STEFAN D-r D TCHOLAKOV-SV
    #21

    БРАВО НА УГО ЧАВЕС - ВЕНЕЦУЕЛА !ТОЙ Е ДОСТОЕН ГРАЖДАНИН НА ВЕНЕЦУЕЛА И ВЕНЕЦУЕЛСКИЯТ НАРОД - СЪМРТ НА САЩ И ЮДЕЙСКАТА МАФИЯ !http://www.stefan-tcholakov.com/index.php?p=links&year=3СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАКОВШВЕЦИЯ

  5. Учуден
    #20

    Първо ТЕЕЕ да ни осигурят европейски вагони и съответното обслужване и тогава НИЕ ще престанем да повръщаме в купетатаВторо: до 9ІХ сме имали европейски железници, но дошли комунистите и ебали мамата на всичко

  6. Мотрисата
    #19

    Това се отнася и за всичко друго в България!

  7. чела баба книжки
    #18

    Железниците са ОГЛЕДАЛО на държавата.Българските стават са мо за снимки на тъпи екшъни с Ван Дам.

  8. Пеню
    #17

    В ерата на суперавтобуси и тирове да държим 36000 служители в железниците да ги пенсионираме рано с високи пенсии да отделяме всяка година по половин милиард лева за субсидии това коя нормална би го правила?

  9. сега и помощи
    #15

    Айде стига бе сега и помощи !! защо да плащаме и за това, че някъв вулкан спрял за малко бизнеса на авиокомпаниите!!

  10. Балканец
    #14

    Сега сме в средата на няколкогодишен период за който ЕС отпуска по прогарама ~Транспорт~2 000 000 000 Е.С думички това изглежда така: Два Милиарда Евро!Кичев,говорете ми за тези пари.Ако не можете да се впишете в изискванията на програмата(не говаря за по-лоши неща),мястото Ви не е там.С една думичка звучи така:Марш!Властниците в тази държава винаги са готови да обвиняват цял един народ за некадърноста си!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.