Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бум на онлайн банкирането и пазаруването у нас заради коронавируса

0 коментара
Бум на онлайн банкирането и пазаруването у нас заради коронавируса

За две седмици в условията на извънредно положение заради коронавируса, принудили голяма част от българите да останат в домовете си, онлайн пазаруването, банкирането и поръчките на храна бележат сериозен ръст. Налице е бум в използването на мобилните апликации, който може да остави трайни навиците и след приключване на мерките за социална изолация.

Това сочи проучване на маркетинговата агенция Brand New Vision съвместно с полската компания за мобилен маркетинг Selectivv, сравняващо употребата на конкретни мобилни апликации за банкови услуги, доставки на храна и онлайн пазаруване в последните две седмици.

Доставката на храна по домовете нараства с двуцифрени ръстове в периода 14-27 март, спрямо предходната седмица. Най-висок скок бележи Takeaway с почти 35%. Мобилната апликация на emag пък привлича с 19.24% повече потребители.

Проучването при мобилните апликации на банките сочи, че макар повечето техни клонове да работят, много от клиентите им предпочитат да управляват финансите си през телефона.

Не е ясно каква обаче ще е реакцията на потребителите след отмяната на извънредното положение, отчита се в проучването. Възможно е да има обратна вълна към традиционните форми на търговия и хранене, но вероятно ще има и хора, които ще предпочетат да останат по домовете си за по-сигурно. Не е изключено да се появят и симптоми на "агорафобия" – страх от напускане на дома, смесване с тълпи и др.

В същото време извънредното положение провокира равносметка доколко ефективно използваме времето си, отбелязват специалистите. Според тях много хора вече си дават сметка за загубата на време в пътуване до банка или магазин и чакане на опашки и най-вероятно засиленият интерес към онлайн пазаруването и банкирането ще остане и след края на извънредното положение.

Вероятно и онлайн образованието няма да е краткотрайно и може да се очаква, че така наречените разрушителни (disruptive) технологии в много кратки срокове ще станат неизменна част от ежедневието ни. Тези тенденции показват, че компаниите трябва  да насочат усилията си към привличане на клиенти към мобилните си приложения в много по-голяма степен, отколкото към традиционните си форми на търговия и услуги, отчита се в проучването.

Откриват се големи възможности за много по-мащабно използване на мобилния маркетинг с цел опознаване на потребителите и предлагане на по-адекватни предложения за тях. Това ще подобри значително продуктите и услугите на компаниите, както и удовлетворяването на техните клиенти, коментират от маркетинговата агенция.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.