Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бургаските гари стават зона за яхтен туризъм с европари

85 коментара
Бургаските гари стават зона за яхтен туризъм с европари
С пари от европейските фондове и от заеми ще се реализира проектът за преобразуване на зоната на морската, железопътната и автобусната гари в Бургас в логистичен транспортен център и място за яхтен и круизен туризъм. Това съобщиха от Министерството на транспорта в четвъртък, след като меморандум за изпълнението на проекта бе подписан от ресорния министър Петър Мутафчиев, бургаския кмет Димитър Николов, областния управител на Любомир Пантелеев, от шефовете на пристанищната и железопътната инфраструктури Петър Сеферов и Антон Гинев, както и от директора на БДЖ Христо Монов.

Затвореното в момента пристанищно пространство ще се интегрира в транспортната инфраструктура в общинската градска част, като в зоната ще се вдигнат множество търговски сгради и атракционни и ще се привлекат повече посетители чрез яхтения и круизния туризъм. Планира се това да стане до 2014 г.

Освен за развитието на туризма, проектът ще съдейства за увеличаване на броя, видовете и качеството на предлаганите за граждани и гости на Бургас митнически, гранични, агентски, брокерски, куриерски, пощенски и финансови услуги. Така Пристанище Бургас ще стане предпочитано за транзитни товари, като се превърне в логистичен транспортен център, важен елемент от Трансевропейските транспортни коридори, посочиха от транспортното ведомство.

Заложени са четири етапа по изпълнението на проекта, първият от които е свързан с изработване на идеен архитектурен проект на цялата зона.

Преди около година бяха представени три идейни проекта за преобразуването на зоната, които са дело на архитектурното студио “Мотто" (арх. Десислава Стоянова и инж. Марияна Сърбова), “Зодиак", представлявано от арх. Тодор Дафов, и Бургаска строителна асоциация, представлявана от арх. Никола Ликоманов.
Те предвиждат преместване на съществуващата автогара, за да се отвори централната пешеходна улица “Александровска" до морето, изграждане на морска гара, яхтено пристанище, търговски зони и места за забавления. В самата стилистика са търсени морски елементи и уникалност с амбициите зоната да стане емблематична за черноморския и пристанищен Бургас.

Сега от транспортното ведомство съобщават, че финансирането на архитектурния проект ще е за сметка на Държавното предприятие ”Пристанищна инфраструктура” и Националната компания ”Железопътна инфраструктура”, според обема на дейностите, предвидени на техните територии.

Втори етап предвижда изработване на работен конструктивен проект, за всяка част от територията и обезпечаване на комуникационните връзки на всяка една от тях, а третият включва самото строителство. Това ще стане с пари по Оперативна програма "Регионално развитие" или инвестиционен заем.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

85 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 17
    #86

    17

  2. рационален
    #85

    вместо да се каже кратко и ясно, че две-три мутри ще си паркират скъпите кораби-яхти там...

  3. Барбароса
    #84

    Нашите политици вярно са много нагли. Казаха им, че няма да получат и евро повече от Брюксел, докато не си почистят кочинката, те пак се пънат за някакви фондове и др. глупости. Еми няма кой да им повярва. Особено за яхтени пристанища. То аслъ освен по вода и въздух друг начин на предвижване няма- магистрали йок, пътщата с дупки.Ма то и летищата са кът, та и по въздух не върви

  4. 17
    #83

    17

  5. моряк
    #82

    А планираната тръба къде ще разтоварва? В Бургаския залив има място за всичко - от лъскави яхти /така модерни напоследък сред "хай-лайфа" уоу! нашата традиционно мореплавателска нация/ до мазни петролни съоръжения...и като в старите соц картички с изглед:домакиня излиза от морето...Абе, я се скрийте, палячовци!

  6. милионери-естети
    #81

    Ами то на нищо не прилича това пристанище на което сега акустират луксозните яхти. Време е да им се построи с парите на данъкоплатците нещо по-добро. Така и обикновеното гражданство ще може да ги съзерцава отдалеч и да им се радва. То до сега колко човека са виждали луксозните яхти на Бургаската рафинерия, въпреки че всички шофьори им плащаме масрафите.

  7. умилен
    #80

    да си паркираме и ние дюшеците и гумените лодки там?

  8. 17
    #79

    Поръчвам си нова-новеничка яхта и се записвам на курс за капитанско!Оле!!!17

  9. Оперативнапрогр
    #78

    А тия "оперативни" пари на чий задник се пишат???Абе спрете се бе момчета!

  10. Созопол
    #77

    пристанището в Созопол?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.