Железопътният частен превозвач "Булмаркет" иска да прави градска железница в Русе в партньорство с общината и Националната компания "Железопътна инфраструктура", съобщи Димитър Баев, зам.-управител на фирмата, която има лиценз за жп превози на територията на Русе.
"Идеята е от преди две и целта е по съществуващите релсови линии да се свърже централната жп гара на града с Източната промишлена зона, Индустриалната зона и Индустриалния парк, които се намират след кръговото на Дунав мост, по пътя за град Мартен", каза Баев пред БТА.
По думите му така над 2 000 русенци ще могат да ходят на работа с влак като в близост до релсовия път през града се обособят 10 спирки, три които да са на съществуващите спирки Централна жп гара, Товарна гара и Русе-Разпределителна. Така ще бъдат обхванати централните квартали, както и "Родина", и "Здравец".
При седем от спирките съществува и връзка с градските линии на автобусите и тролейбусите. Първоначално идеята е тези влакове да бъдат работнически и да се движат сутрин и вечер.Целият маршрут пък е дълъг 20 километра, а времето, за което ще бъде изминаван е половин час.
"Ние ще закупим мотрисните влакове. Няма да са нужни повече от три. Ако не са чисто нови, инвестицията ще възлезе на около 2 млн. евро. Отделно, ще бъде изградена и информационна система", обясни Баев. "Не смятаме да се плаща в кеш. Предвиждаме електронна система и достъпът да става чрез електронни врати. Качва се само този, който има карта. На база на това става отчитането на броя на пътуващите работници през месеца", обясни той.
От община Русе се очаква са изгради спирките, а НКЖИ да участва с релсовия път.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Чудесен проект !!! Билетчето за българите е 5 /пет/ левчета, а за циганите - без пари. Венсеремос другари !!!
Уважаеми пишещи,
Грешката за двете е на БТА. Става въпрос за 2 години. Идеята е от 2009, но Община Русе не се заинтересова от проекта, защото те са в центъра и им е все едно колко време престояват техни съграждани (а този месец и избиратели) в летните и зимни задръствания на Дунав мост.
На вторият коментар, бих желал да отговоря, че първо ние - 7-те частни жп превозвача не унищожаваме БДЖ, просто ние работим, по-гъвкави сме и нямаме персонал, който да върши по едно действие - визирам писане на фактура, …
късане на касова бележка, оправяне на товарителница - това в БДЖ се прави от отделни хора в канторите. По отношение на това за средствата, ами има банки, дават се кредити, купувате си подвижен състав, организирате си хората и вършите работа. Той обема идва постепенно. Заучените фрази за това кой какъв е не вървят. Бихте ли дали логично обяснение защо в БГ 7 оператора работят и то не на загуба, в Румъния са 28 също добре работещи, а държавните БДЖ и CFR Marfa са на загуба. Не сте ли си задавали въпроса, че държавата може да е лош стопанин! Че работещите в БДЖ може да не са мотивирани, че екипите само се интересуват бюрократично да изпълняват някакви задължения. Ще Ви дам пример: Всяка година в началото на октомври се прави среща между жп превозвачите от съседните страни (в случая Балканите) и 4 (четири дена) се "обсъждат" трасета на влакове. Нещо което може да се свърши с кореспонденция и еднодневна среща. Да, ама не! 4 дена служители от държавните железници се надприказват и показват кой е по-велик, като резултатът е същият - миналогодишните трасета с малка корекция. Добре, но хайде Вие да обосновете пред ръководството на фирмата си 6 дневен престой в Истанбул (тази година срещата е там) на няколко специалисти. Този разход ще ви бъде минимум 5000 евро. Частникът не прави излишни разходи, защото трябва да ги изкара, докато БДЖ командирова 4-6 човека, защото са на гърба на данъкоплатеца.
Знаете ли например, че масово БДЖ вози на загуба, тъй като не калкулира всички разходи за един превоз. Да ама не им пука, защото субсидията от пътнически ще го покрие.
Разберете едно - не са виновни частните превозвачи, както и многото стойностни хора в БДЖ. Системата е грешна! Само Германия си позволява да поддържа държавна железница за товарите си. Във всички други страни от ЕС това отдавна е в ръцете на частни превозвачи.
Истината е, че с желание нещата работят, а когато искаш да не е така, просто спри да правиш каквото и да е. Тя системата сама ще го докара до край. В повечето случай лош!
инж.Димитър Баев
Зам.управител
БУЛМАРКЕТ ДМ ООД
Чудесна идея. Бъдете сигурни, че частникът ще пусне самоходни вагони, за разлика от БДЖ, където зад 1 пътнически вагон бута цял 120-тонен локомотив :-)
kak tunko,mazno i hitro ni probutvat unishtojavaneto na BDJ. neka pravjat gradska jeleznica,no da modernizirat segashnite magistralni jeleznici.i kak taja chastna firma,shte ima pari i otkude,a DRJAVATA nema? kakuv e toia fokus? ja i nie da nauchim toia tarikatluk. EJ GADNA ,MRUSNA , MUTRENSKA MAFIA. I TOIA MUTAFCHIISKI SHTE OPRAVI LI BDJ ILI NE .AKO NE DA SI HODI.SHTO MU LUSHTI TOLKOVA LICETO??
идеята е от преди две какво - банички, жени или заседания ?