Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Частен жп превозвач иска да прави градска железница в Русе

5 коментара

Железопътният частен превозвач "Булмаркет" иска да прави градска железница в Русе в партньорство с общината и Националната компания "Железопътна инфраструктура", съобщи Димитър Баев, зам.-управител на фирмата, която има лиценз за жп превози на територията на Русе.

"Идеята е от преди две и целта е по съществуващите релсови линии да се свърже централната жп гара на града с Източната промишлена зона, Индустриалната зона и Индустриалния парк, които се намират след кръговото на Дунав мост, по пътя за град Мартен", каза Баев пред БТА.

По думите му така над 2 000 русенци ще могат да ходят на работа с влак като в близост до релсовия път през града се обособят 10 спирки, три които да са на съществуващите спирки Централна жп гара, Товарна гара и Русе-Разпределителна. Така ще бъдат обхванати централните квартали, както и "Родина", и "Здравец".

При седем от спирките съществува и връзка с градските линии на автобусите и тролейбусите. Първоначално идеята е тези влакове да бъдат работнически и да се движат сутрин и вечер.Целият маршрут пък е дълъг 20 километра, а времето, за което ще бъде изминаван е половин час.

"Ние ще закупим мотрисните влакове. Няма да са нужни повече от три. Ако не са чисто нови, инвестицията ще възлезе на около 2 млн. евро. Отделно, ще бъде изградена и информационна система", обясни Баев. "Не смятаме да се плаща в кеш. Предвиждаме електронна система и достъпът да става чрез електронни врати. Качва се само този, който има карта. На база на това става отчитането на броя на пътуващите работници през месеца", обясни той.

От община Русе се очаква са изгради спирките, а НКЖИ да участва с релсовия път.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Чудесен проект !!! Билетчето за българите е 5 /пет/ левчета, а за циганите - без пари. Венсеремос другари !!!

  2. Анонимен
    #4

    Уважаеми пишещи,
    Грешката за двете е на БТА. Става въпрос за 2 години. Идеята е от 2009, но Община Русе не се заинтересова от проекта, защото те са в центъра и им е все едно колко време престояват техни съграждани (а този месец и избиратели) в летните и зимни задръствания на Дунав мост.
    На вторият коментар, бих желал да отговоря, че първо ние - 7-те частни жп превозвача не унищожаваме БДЖ, просто ние работим, по-гъвкави сме и нямаме персонал, който да върши по едно действие - визирам писане на фактура,

  3. Анонимен
    #3

    Чудесна идея. Бъдете сигурни, че частникът ще пусне самоходни вагони, за разлика от БДЖ, където зад 1 пътнически вагон бута цял 120-тонен локомотив :-)

  4. Анонимен
    #2

    kak tunko,mazno i hitro ni probutvat unishtojavaneto na BDJ. neka pravjat gradska jeleznica,no da modernizirat segashnite magistralni jeleznici.i kak taja chastna firma,shte ima pari i otkude,a DRJAVATA nema? kakuv e toia fokus? ja i nie da nauchim toia tarikatluk. EJ GADNA ,MRUSNA , MUTRENSKA MAFIA. I TOIA MUTAFCHIISKI SHTE OPRAVI LI BDJ ILI NE .AKO NE DA SI HODI.SHTO MU LUSHTI TOLKOVA LICETO??

  5. Анонимен
    #1

    идеята е от преди две какво - банички, жени или заседания ?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.