Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Черен понеделник за руската гражданска авиация

12 коментара
Черен понеделник за руската гражданска авиация
Още няколко инциденти с руски самолети се случиха в понеделник, който бе обявен за ден на траур в Русия в памет на загиналите в авиокатастрофата в Иркутск вчера. При нея загинаха 122-ма души от пътниците и екипажа на самолет Ербъс А-310 на авиокомпания “Сибир”, 12 се водят за безследно изчезнали и над 70 са с различни наранявания – от съвсем леки, до много тежки.

Само в интервал на няколко часа самолет Ту-134, в който пътувал командващият на руските военноморски сили адмирал Владимир Масорин и Ту-154 на авиокомпания "Уралски авиолинии" са се приземили аварийно, предадоха световните агенции.

Катастрофата от неделя и серията инциденти в понеделник съживяват тревогите за стандартите за сигурност на руската авиация, коментира Асошиейтед прес.

При аварийното кацане на полуостров Крим в Украйна на Ту-134 няма загинали, но трима от пътуващите служители на военноморските сили са пострадали, след като един от двигателите се е запалил след приземяването.

Няма информация колко души са били на борда на самолета, с който Масорин се връщаше от инспекция на руския черноморски флот, базиран в Крим, отбелязва Интерфакс.

Другият аварирал самолет Ту-154 на "Уралски авиолинии" кацна на летището в Иркутск след като един от двигателите му отказа. Няма жертви сред 130-те пътници и 9-членния екипаж на борда, предаде ИТАР-ТАСС. Това стана една 24 часа след катастрофата с ербъса на същото летище.

Самолетът летял по маршрут Владивосток - Екатеринбург с междинно кацане в Иркутск. Двайсет минути след излитането от Иркутск екипажът съобщил, че един от двигателите е спрял, съобщи Министерство на извънредните ситуации.

Екипажът решил да изразходи горивото и да се върне в Иркутск, така че се наложило машината да кръжи в продължение на три часа над града, преди да кацне.

От фирма "Туполев" обяснили за ИТАР-ТАСС, че Ту-154, който разполага с три двигателя, може да се приземи безопасно дори при само един работещ двигател.

Третият самолет в “черния” понеделник трябваше да кацне аварийно заради техническа повреда. Ербъс А-310, пътуващ от Турция за Москва, се приземи извънредно в Симферопол.

По време на полета екипажът установил, че маслото в единия от двигателите е намаляло и за да избегне евентуална опасност, главният пилот решил да приземи самолета на летището в Симферопол.

Катастрофиралият вчера в Иркутск самолет, в който загинаха около 140 души, също бе А-310 на авиокомпания “Сибир”.

Според последните данни на борда му е имало 204 души - 193 пътници, осем членове на екипажа и трима души, които не са включени в списъка на пътниците. Оцелелите са 70, все още не е известна съдбата на 12 души. В самолета е имало общо 14 деца, по-малки от 12 години. Не е ясно дали и колко от тях са оцелели.

Русия обяви ден на траур за загиналите в самолетната катастрофа 

Президентът Владимир Путин изрази съболезнования на семействата на жертвите и нареди националните флагове на територията на цялата страна да бъдат спуснати наполовина. Отменят се развлекателните програми.

Започна работа правителствената комисия, натоварена с разследване на причините на катастрофата и организиране на помощта на семействата на загиналите. Спасителната част на операцията завърши, тъй като останали живи в разбилия се самолет няма. Идентифицирането на жертвите започва, след като близките на загиналите пристигнат в Иркутск, за да им бъдат взети кръвни проби за ДНК анализ.

Самолетът с роднините сутринта в понеделник се намираше в Братск заради сложната метеорологична обстановка на летището в Иркутск.

Прокуратурата работи върху три версии за катастрофата

Руският министър на транспорта Игор Левитин отказа да говори за версии за причините за катастрофата, докато не бъде извършен анализ на черните кутии.

Три са основните версии, по които работи прокуратурата – технически проблем, лошото време в Иркутск и хлъзгавата писта или евентуална човешка грешка, заяви Александър Семьонов, старши помощник-прокурор на Иркутска област пред ИТАР-ТАСС.

Изпълняващият длъжността областен управител на Иркутск Юрий Параничев каза, че роднините на жертвите ще получат обезщетения от авиокомпанията, собственик на самолета, и от администрацията на Иркутск.

Авиокомпанията ще изплати на всяко от семействата на загиналите по 50 000 рубли (близо 1500 евро), а застрахователната компания - по 12 000 (около 350 евро). Освен това кметството на Иркутск ще отпусне на роднините на 18-те жертви - местни жители, по 15 хил. рубли (436 евро), уточни Параничев.

Стюардеса спаси живота на 20 пътници

Руската преса отразява нашироко трагедията, разиграла се в сибирския град. Двайсетина пътници от катастрофиралия самолет дължат живота си на находчивостта на 22-годишна руска стюардеса, предаде Франс прес, цитирайки в. "Комсомолская правда".

"В момента на катастрофата си казах: Боже мой дано аварийният изход не е блокиран", разказва  22-годишната стюардеса Виктория Зилбертщайн  пред руското издание.

"Самолетът вече се беше приземил, а после изведнъж носът му се удари в земята. Ударът беше толкова силен, че предпазните колани се скъсаха като обикновени конци, а пътниците паднаха един връз друг. Светлините угаснаха", разказва руската стюардеса.

Последвало неколкоминутно мълчание и после отвсякъде машината била обхваната от дим.

Огънят започна да се разпространява в пътническия салон с грохот и хората бяха обхванати от паника, като викаха да се отворят вратите, споделя руската стюардеса. Виктория, която била затрупана от изтръгнати при удара седалки и паднали ръчни багажи, се измъкнала и намерила пипнешком дръжката на вратата на аварийния изход над крилото на самолета. След като я отворила, около двайсетима пътници успели да скочат от машината, преди тя да избухне, и така спасили живота си.

Самата Виктория скочила от крилото на самолета на три метра от земята и била хваната от двама млади пътници. Тя останала невредима, но все пак била откарана в болница за преглед.

Там Зилбертщайн била посетена от няколко от спасените от нея пътници. По думите им когато в горящата машина я чули да вика: "Изходът е насам", си помислили, че това е гласът на ангел спасител.

По същия начин колега на Виктория успял да спаси друга група от пътници. Те обаче трябвало да скочат от височина от 4 метра и повечето от тях получили фрактури и контузии.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Emigrant
    #13

    Nikakvi poleti s ruski i BG samoleti, ako vi e mil zhivota! Nikakvi pari v ruski i BG banki, ako sa vi mili parite!

  2. Българан
    #12

    При 3 ицидента жертви има само при инцедента с Ербъс А-310?? Явно старичките Ту са доста по - безопасни от модерните Ербъс! Точно както совалката е далеч по - опасна от поочуканите Прогрес!

  3. Чернобил
    #11

    руска "технология" или "услуги"?

  4. 1987
    #10

    В експлоатация от 1987...

  5. Pilot
    #9

    Вчера един т.нар."Pich" ме попита, откъде имам информация за "надеждността" на руските самолети - мисля че сега му е ясно и без обяснения!

  6. Pich
    #8

    Ti vcera govoreshe za Informazia ot 60te godini kojato spored tebe e premalchavana. Ta si pomislih che imash njakvi spezialni istochnizi stom e premalchavana pa ti ja znaesh.Zdravo

  7. Kompiuturdjia
    #7

    Zawisnal Linux-a na bordowia komputar tochno kogato kacal.

  8. монк
    #6

    Вчера се разби и един Фокер, които не е собственост на Руска авиокомпания. Никои нищо не казва за това. Явно вчера е било кофти ден за авиацията.

  9. монк
    #5

    http://mediapool.bg/show/?storyid=119220

  10. Pilot
    #4

    За 60-те години ти е говорил някой друг! Ако те интересува наистина статистика за авиационни произшествия, можеш да я откриеш на този link, например! http://aviation-safety.net/index.php

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.