"Черният петък" за пръв път донесе на интернет 1 млрд. долара

"Черният петък" за пръв път донесе на интернет 1 млрд. долара

Онлайн-продажбите в САЩ по време на "черния петък", който открива коледните разпродажби, през тази година са се увеличили с 26 процента спрямо миналата година и за пръв път са надхвърлили 1 млрд. долара. Това сочи проучване на консултантската компания comScore.

По време на разпродажбата интернет магазините сабили "посетени" от 57.3 млн. американци, тоест всеки пети-шести американец е пазарувал онлайн. Това е 18 процента ръст спрямо 2011 г. Лидер по посещения в "черния петък" е бил е-търговецът "Амазон" (Amazon), следван от веригата "Уолмарт" (Walmart), а трети е продавачът на битова техника "Бест Бай" (Best Buy). На четвърто място е един от най-големине конкуренти на "Уолмарт" – "Таргет" ( Target), а челната петица се затваря от "Епъл" (Apple).

Най-сериозно увеличение има в интернет продажбите на битова техника (28 процента) и дрехите (17,5 процента), сочи анализ на "Ай Би Ем Дижитъл аналитикс бенчмарк". Според неговите данни обаче са намалели средните разходи на човек до 181 долара.

По данни на comScore, в Деня на благодарността на 22 ноември американците са увеличили онлайн покупките с 32 процента, изхарчвайки 633 млн. долара. Като цяло от началото на ноември до 22 ноември онлайн продажбите в САЩ са нараснали с 16 процента до13.7 млрд. долара.

За сметка на онлайн търговията, приходите на нормалните магазини в САЩ в "черния петък" са намалели с 1.8 процента до 11.2 млрд. долара, съобщи компанията "ШопърТрак" (ShopperTrak).

Споделяне
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?