Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата на съд в Париж заради жп линията Дупница – Кулата

6 коментара
Държавата на съд в Париж заради жп линията Дупница – Кулата

Министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов ще представлява страната по арбитражно дело в Париж за електрификацията на жп линията Дупница – Кулата. Това реши на редовното си заседание в четвъртък правителството. 

Главният изпълнител на ремонтните работи и електрификацията на жп отсечката компанията “Балфор Бийти Райл” е предявила три иска през май 2005 година към държавата в лицето на Министерство на регионалното развитие и благоустройството и Министерство на финансите, коментираха за Mediapool отлично информирани източници.

Според официалната информация на правителството, в първия си иск главният изпълнител твърди, че е налице неизпълнение на задълженията по договорите от МРРБ, а вторият иск е заради отказа на ведомството да приеме извършената работа и да заплати на фирмата допълнителна сума, заради констатирани нередности във финалния сертификат, издаден от супервайзера на обекта “ДЕ–Консулт”.

Специалисти уточниха, че супервайзерът е възложил на фирмата строител допълнителни дейности, които след това не са били платени. Запознати твърдят, че исканата от “Балфор Бийти Райл” сума от 2 млн. евро с лихвите вече е набъбнала до 4 млн. евро.

Проблемът е, че възложителят в лицето на Министерство на регионалното развитие и благоустройството е предал на изпълнителя само идеен проект за електрификацията и ремонта на трасето. Фирмата е трябвало да извърши реалното техническо проектиране.

Втората претенция на “Балфор Бийти Райл” е за ненавременното освобождаване на трасето – т.нар. “прозорци” за работа на обекта, които трябва по график да им осигури Националната компания БДЖ. Източници от железницата обаче коментираха, че проблемът с “прозорците” в движението на влаковете е бил заради преминаването на международните мироопазващи сили КФОР, за което сме имали подписани международни споразумения. 

Електрификацията на жп линията беше финансирана от Програма ФАР – Трансгранично сътрудничество, България – Гърция. Общата стойност на обекта беше над 33 млн.евро и е един от най-мащабните проекти обекти, финансиран от предприсъединителната програма. Дължината на електрифициранато трасе е 131 км, а на монтираната контактна мрежа -185 км.

Международният търг беше спечелен от немската компания “Ад Транц”. По време на изпълнението на обекта обаче фирмата беше продадена. По-голямата част от немската компания беше придобита от канадската фирма “Бомбардие”. Специализираната строителна част от “Ад Транц” бе закупена от английската строителна  компания “Балфор Бийти”, специализирана в жп строителството. Новорегистрираната немска строителна компания “Балфор Бийти Райл” поема ангажимента и работата по електрификацията на Дупница – Кулата.

Работата по обекта започна през лятото на 1999 година и през декември 2001 година отсечката официално влезе в експлоатация. Според запознати, обектът е приет без закъснения в строителството и без претенции към изпълнената от строителя работа.

Източници на Mediapool коментираха, че заради спор кой да управлява средствата по европейските програми между коалиционните партньори в предишното правителство, съставът на звеното по ФАР няколко пъти е подменян и е напълно възможно да има пропуски в документацията.

Запознати твърдят обаче, че истинската причина за арбитражното дело на “Балфор Бийти Райли” е заради отхвърлянето им от международния търг за електрификацията на  “Пловдив – Свиленград”. Именно през май миналата година стана ясно, че е избрана окончателно гръцката фирма “Терна”, за която лобираше и бившият министър на транспорта и съобщенията Николай Василев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. RAN
    #7

    МРРБ с министри Бакърджиев, Церовски и Гагаузов, освен че се занимават с пътища и магистрали, се занимавали и с железници! А също и с петролопровода Бургас-Александруполис! Нерде благоустройство, нерде електрификация, нерде петрол!!!

  2. Kapila
    #5

    Малък човек-голям мерак. Завиждам им на чудесното храносмилане

  3. за Мадридския!
    #4

    Скандално!Докога ще бъде търпяно това положение с безобразията и престъпленията по "връщането на имоти"?

  4. за Мадридския ли?
    #3

    Ето къде:http://www.standartnews.com/archive/2006/02/10/folio/index.htm

  5. Петров
    #2

    Заграбването на имотите от Мадридския е факт, но кой обръща внимание сега на това ... Вацовите парцали лъгаха до безкрай за Костов и неговите богатства и стана като лъжливото овчарче - сега пък никой не "верва" на вестници.Свършиха я пак некадърно, по комунистически и гражданското общество съвсем изчезна.Комунисти безродници, агентите Бор, Димитър, бреза и вся осталная сволоч.

  6. taiko
    #1

    Ей, тези имоти са ви като трън в очите.Престанете да завиждате и да гледате в паничката на другия. Негови са имотите и си ги прибира.Плюйте комунистите(и с право) , а пък се държите като такива.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.