Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Делото за концесията на “Тракия” отложено за нови доказателства

15 коментара
Делото за концесията на “Тракия” отложено за нови доказателства

Делото за законосъобразността на концесията на автомагистрала “Тракия” бе отложено до събирането на нови доказателства по казуса. Това реши във вторник състав на Върховния административен съд (ВАС) с председател Боян Магдалинчев. Делото бе образувано по протест на заместник-главния прокурор и ръководител на Върховната административна прокуратура Митьо Марков.

Съдът задължи Министерския съвет, който е ответник по делото, да предостави искането на българо-португалския консорциум “Автомагистрала Тракия" АД до Министерството на регионалното развитие и благоустройството за предоставяне на концесията без търг и конкурс. Разпоредено бе изискване на решението на Софийски градски съд за вписване в търговския регистър на дружеството, което сключи договора за 35-годишното управление на аутобана срещу дострояването на отсечки от него.

ВАС е изискал и документ, че "Автомагистрали" ЕАД не са били в процес на ликвидация към момента на решението на Министерския съвет. Държавата ще трябва да предостави в съда пълния анализ на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, с което се предлага отдаването на “Тракия” на частно управление на “Автомагистрала Тракия” АД, протоколът от заседанието на Министерски съвет, на което е взето решението за концесията, и самия договор с дружеството.

Като заинтересовани страни по делото са конституирани концесионерът “Автомагистрала Тракия" АД, в който акционери са българските държавни дружества “Автомагистрали” и “Техноекспортстрой” и португалските МСФ, Сомаг и Лена, и министърът на регионалното развитие и благоустройството.

Следващото съдебно заседание ще бъде насрочено от ВАС след представяне на изисканите документи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Redoven 4itatel
    #15

    Razbirate li kakvo sa se dogovorili BSP i NDSV??? Vsi4ko kakvoto sa grabili Simi i Sie, da si ostane bez da im se pre4i i da im se tarsi otgovornost!! Te vaob6te ne se interesuvat za Bulgaria, a samo da se obogatiat li4no kolkoto moje pove4e!!

  2. Петър Петров
    #14

    Българско правосъдие - като не искат да върши работа, изисква нови доказателства. И така докато нещата се забравят, и се намери нова топ тема вместо птичия грип! У нас правосъдието защитава неизрядния.

  3. Рейгън
    #13

    Дело няма да има.Мошеника от Мадрид не напразно "избра" за шеф на ВАС кривоглавия К.Пенчев.Така че във ВАС дело против "царя" комунист няма да има.

  4. Иво
    #12

    Ако искаме магистрала, трябва концесия. Досега за 15 години всяка година се вкарват по 100 милиона уж в строителството на магстралите, а за тези 15 години я има пуснати 10 килиметра я не. Е понеже сте много дяволи ще продължат разни юнаци да си крадна по 100 милиона още 15 години, но ще сте удоволетворени че интреса на държавата е защитен. Пък това че и до 2050 година няма да имаме магистрала не е важно.

  5. Pete
    #11

    Трябва де се има предвид, че ако тази далавера е цената на влизането в ЕС - не благодаря! По-добре ще си живея без ЕС и ще пътувам поне с 25 лв. по-евтино.А, в допълнение в същата тази Португалия 75% от магисталния път е държавен , т.е. няма "честни частници", "стратегически инвеститори", "концесионери".А, защо в Медиапул няма коментари за далаверите в "честния частен монополист" от "Софийска вода"? Нещо ми се струва, че Inteligence service vzeha merki?Chestito na BG naselenieto utre pristiga neofizyalniaya

  6. Петър Петров
    #10

    Аман и от експерти като Шекспир? Малко по-нагоре самият Калфин го казва, че датата за 2007г няма да бъде потвърдена. Ти УО /умоограничен/ толкова ли не го асимилираш, или като всеки комунист с гранитена глава чакаш да получиш информацията от позитано 20, пронумерована и прошнурована, и описана във в-к "Труд"?

  7. АЛАбала
    #9

    държавата и доене на гражданите. До отказ. Мафиоти ЖЪЛТИ и ЧЕРВЕНИ!!!

  8. АЛАбала
    #8

    държавата и доене на гражданите. До отказ. Мафиоти ЖЪЛТИ и ЧЕРВЕНИ!!!

  9. Shakespeare
    #7

    Една информация към "некостовистите" т.е. по-нормалните във форума. Ако България не даде магистралата на португалски изпълнители забравяме 2007. Още докато беше премиер Барозо брутално си каза. Сега просто припомни на БСП, как седят нещата. Същото и направи и външния министър на Португалия нали видяхте как му клепнаха ушите на Калфин.

  10. НеНам
    #6

    Мисля, че не се казва "коалиционна култура", а "корупционна култура"

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.