Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Девет фирми с най-реални оферти за строителството на Люлин

14 коментара
Девет фирми с най-реални оферти за строителството на Люлин

Девет фирми от общо 21 кандидати имат най-голям шанс да продължат в тръжната процедура след отварянето на офертите във вторник. Общата стойност на проекта – ново строителство на около 19 км магистрала, според предварителните проучвания е 148,5 млн. евро. От тях 111,4 млн.евро се предоставят безвъзмездно от предприсъединителната програма ИСПА, а останалите се осигуряват от държавния бюджет.  

Според  заместник-председателя на браншовата камара “Пътища” и бивш изпълнителен директор на агенция “Пътища” Павел Диковски, най-реални са предложенията в рамките от 150 до 160 млн. евро и малко над тази сума. Това са кандидатите с най-голям шанс да влязат в късата листа, която ще бъде готова в края на декември, коментираха специалистите.

В тази зона влиза турският джойнт венчър “СТФА – Гама” с предложена основна оферта от 161 577 843 евро, отстъпка от 5,4% и реална крайна цена от 152 852 639 евро, което прави над 8 млн. евро за километър. Шанс има и обединението  “Мапа – Ченгиз”  с цена от 137 381 625 евро.  С предложената от тях отстъпка от 2,92% , крайната оферта стана 133 370 082 евро, което прави малко над 7 млн. евро за километър.

При отваряне на офертите стана ясно, че кандидатите не са имали намерение да свалят толкова сериозно цената, а са допуснали грешка при изписването. Приетата от тръжната комисия крайна оферта обаче е по-ниската и те не могат да се откажат от обявената вече отстъпка, коментираха специалистите.

Още една турска строителна фирма “Догуш Инсаат” влиза сред най-вероятните бъдещи строители. В момента те изграждат едната отсечка по автомагистрала “Тракия” заедно с “ЕКО”. Предложената от тях оферта е 142 298 849 евро, което прави близо 7,5 млн. евро за километър нова магистрала.

Сред най-вероятните кандидати, които ще продължат своето участие в процедурата, са също италианските фирми “Кондоте” с оферта от 147 179 895 евро (над 7,7 млн. евро/км.), “Салини конструктури” с основна оферта от 176 161 098 евро, която след предложената отстъпка от 6% стана 165 591 432 евро ( близо 8,7 млн. евро за км.) Австрийско-гръцкият джойнт венчър “Алпине – Терна” предлага основна оферта от 158 453 745 евро, отстъпка от 7% и крайно предложение за строителството от 147 361 983 евро, което прави над 7,7 млн.евро/км.

Сред реалните кандидати са и  гърците от “Джей енд Пи Авакс”, които предложиха  цена за строителство от 159 454 398 евро, с отстъпка от 6,5% и крайна офертна цена от 149 089 862 евро, което прави над 7,8 млн.евро за километър. Испанската “Обраскон Хуарте Лаин” даде цена от 168 210 597 евро, отстъпка от 7,78% и крайна оферта за 155 123 813 евро (малко над 8,1 млн.евро/км.), гръцката компания “Мохлос” предложи 156 889 415 евро, отстъпка от 5,42% и крайна цена от 148 386 009 евро за строителство (по 7,8 млн.евро за км.)

По- висока цена за строителство на автомагистрала “Люлин”, но близки до реалните предложи германо-българският джойнт венчър “Люлин Перник”. Офертата им е от 167 999 929 евро, което прави малко над 8,8 млн.евро за километър нов магистрален път. В същата ценова зона са и офертите на словенската компания “СЦТ” с предложение от 174 997 017 евро (близо 9,1 млн.евро/км.), на италианската “Конструтора Абрантина”, които предложиха цена за строителство на километър магистрала от над 9,8 млн.евро. Първоначалната им оферта беше по висока – 195 800 000 евро, но след предложената отстъпка от 4,6% крайната им оферта е 186 793 200  евро. 

Малко по-ниска бе офертата от 168 788 837 евро на италианската фирма “Асталди”, което прави почти 8,9 млн.евро за километър. Тук са и турският джойн венчър “Макийол – Юксел”, който оферираха 173 742 964 евро (над 9,1 млн.евро/км.) и компанията “Актор” с предложение от 178 595 503 евро или близо 9,4 млн.евро за км.

Най-висока цена за строителството на магистралата бе предложена от чешко - словашкия консорциум “Медо Люлин” - 221 260 044 евро, отстъпка от  8% и крайната предложена оферта за строителството от 203 559 241 евро (над 10,7 млн.евро/км.). С малко по-ниски оферти бяха немската фирма “Зюблин”– 195 690 910 евро, което прави от близо 10,3 млн.евро/км. Австрийско-унгарският консорциум “ПОРР – Умвелт – Вегипсер” също предложиха цена от почти 10,4 млн.евро за километър. Те предлагат строителство за общо 196 894 525 евро. В тази по-висока ценова зона попаднаха и турската фирма “Алсим Аларко” с оферта от  188 734 241 евро, което прави цена за километър малко под 10 млн. евро. и италианската компания “Импреджило” с предложение от 199 995 868 евро ( над 10,5 млн. евро/км

Най-ниската цена за строителството бе предложена от турския джойнт венчър  “Лимак – ЕКО” – 118 950 000, 00 евро, което прави малко под 6,3 млн.евро за километър.

Според Павел Диковски, турските и гръцките фирми предлагат много реални оферти, защото отдавна работят на нашия пазар. Допълнителното намаляване на офертите идва и от факта, че работната ръка при тях се струва много евтино, а и разполагат с много собствена техника. Той уточни, че строителните фирми, които идват от страни –членки на Европейския съюз, са все още твърде предпазливи и това обяснява високите им офертни цени на този търг.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. наблюдател
    #15

    Европейците голям глад ги мори, за да идват чак до тук и да се трепат на орляци за български цени

  2. Air
    #14

    Ne znam kak taka njakoi firmi iskat u nas da strojat km za po 10 Mio. !!!

  3. помощ
    #13

    спрете да давате пари на турски фирми. вземете италиански или други западноевропейски такива...

  4. БСП и ДСБ
    #12

    От тая гледна точка 2.2 милиона евро за Тракия май не изглежда толкова многа а?

  5. die Welt
    #11

    ...nali tr.da sa silnbo svoi hora! Takava torta sas svoi hora se iade!

  6. Вълчев
    #10

    Просто няма място за сравнение между Люлин и Тракия. Трасето на Люлин е много сложно и включва някъде около 20 моста и 3-4 тунела, а АМ Тракия е само равнинен терен с малки, предимно селскостопански, мостета и без тунели. От там е и разликата в цените. Реалната разлика е 4-5 пъти и ако приемем цените на АМ Люлин за реални, излиза че 3 милиона за километър на Тракия са много, но там се включват и подкупи (независимо кой е на власт) и поддръжка на старата мрежа, та в крайна сметка може и да е ОК. Поне ще имаме магистрала до морето. Тука май няма и един свестен журналист да обясни тези "малки" разлики.

  7. neznaesht
    #9

    ot kude do kude shte vodi taya magistrala?

  8. az
    #8

    Niam li niakoi ot tezi yunatsi da kazheza koe trase stava duma: ot - do?

  9. supergeroj
    #7

    otnikude za nikude, pulen batak i bezmislitza. Za da minesh ot Sofia za Pernik shte se obikalia otneznam si kude

  10. Dogan
    #6

    Podkrepyam kazanoto ot Dikovski, zad kogoto beh dokato beshe shef na Agencia Putishta

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.