Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Дигитализацията на бизнеса вече е въпрос на оцеляване

0 коментара
Майкъл Кьогелер

Дигитализацията на съвременния бизнес вече е не само въпрос на напредничавост, на гаранции за бърза капитализация и печалби, о дари на буквално оцеляване на фирмите на пазара. Това стана ясно от думите на Майкъл Кьогелер, генерален директор на "Майкрософт" (Microsoft) за район мултикънтри в Европа, който коментира дигиталната трансформация в бизнеса пред журналисти в София.

Кьогелер посочи, че дигиталната трансформация и въвеждането на дигитална стратегия директно променя начина, по който дадена компания оперира, взима решения и съответно променя нейния бизнес и потенциал за бъдещ успех и растеж. Той даде за пример, че ако в близкото минало на компаниите от Fortune 500 са им били необходими средно по 20 години, за да достигнат стойност над милиард щатски долара, днешните стартъпи могат да го направят за 3-4 години, а понякога дори и за по-малко.

Същевременно, дигитализацията може да помогне на обществото и да подобри устойчивостта в опазването на околната среда, да създаде нови работни места и да направи живота на хората по-безопасен, допълни представителят на "Майкрософт".

"Дигиталната трансформация движи света, като размива границите между дигиталния и физическия свят (вземете за пример виртуалната реалност). Ако дадена компания смята, че няма да бъде част от тази промяна, тя няма да остане на пазара в следващите 5 години. Бизнесът трябва да се променя непрестанно и технологиите са факторът, който помага промяната да се случи по-бързо“, коментира още Кьогелер по време на срещата.

Според него, всяка успешна компания днес е технологична – не в основата на бизнеса си, предоставяйки ИТ решения, а по-скоро като се възползва от предимствата на технологиите и най-вече от облачните платформи. В близко бъдеще компаниите ще се фокусират повече върху по-доброто обслужване на клиенти, таланта и продуктивността (повече възможности за служителите), оптимизация на бизнеса и трансформацията на продукти и услуги, смятат в "Майкрософт".

Изследване за дигиталната трансформация, проведено от професорите от Харвард Марко Йансити и Карим Лакхани, ясно очертава разликите между бизнес лидерите в използване на корпоративни данни и компаниите, които са все още мудни по отношение на управлението на информацията, с която разполагат. Според Йансити и Лакхани вторите ще продължат да изостават и ще им бъде все по-трудно да наваксат пропуснатите ползи, посочи Кьогелер.

Макар да няма директна връзка между увеличаването на разходите за ИТ и покачването на приходите, важна роля има стратегическото инвестиране в активи от данни за максимално въздействие върху бизнеса, както и въвеждането на технологии и управление на данни с цел оптимизиране на оперативната работа.

Като цяло, лидерите в управлението на данни отчитат с 4% повече нетни приходи и 18% по-голяма брутна печалба, средните приходи на служител възлизат на 507 хил. щатски долара спрямо 473 хил. при останалите компании. Същевременно, лидерите са отделили по-малко от 1% от приходите си, за да инвестират в ИТ решения, цитират статистика от технологичния гигант..

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.