Дигитализацията на бизнеса вече е въпрос на оцеляване

Майкъл Кьогелер

Дигитализацията на съвременния бизнес вече е не само въпрос на напредничавост, на гаранции за бърза капитализация и печалби, о дари на буквално оцеляване на фирмите на пазара. Това стана ясно от думите на Майкъл Кьогелер, генерален директор на "Майкрософт" (Microsoft) за район мултикънтри в Европа, който коментира дигиталната трансформация в бизнеса пред журналисти в София.

Кьогелер посочи, че дигиталната трансформация и въвеждането на дигитална стратегия директно променя начина, по който дадена компания оперира, взима решения и съответно променя нейния бизнес и потенциал за бъдещ успех и растеж. Той даде за пример, че ако в близкото минало на компаниите от Fortune 500 са им били необходими средно по 20 години, за да достигнат стойност над милиард щатски долара, днешните стартъпи могат да го направят за 3-4 години, а понякога дори и за по-малко.

Същевременно, дигитализацията може да помогне на обществото и да подобри устойчивостта в опазването на околната среда, да създаде нови работни места и да направи живота на хората по-безопасен, допълни представителят на "Майкрософт".

"Дигиталната трансформация движи света, като размива границите между дигиталния и физическия свят (вземете за пример виртуалната реалност). Ако дадена компания смята, че няма да бъде част от тази промяна, тя няма да остане на пазара в следващите 5 години. Бизнесът трябва да се променя непрестанно и технологиите са факторът, който помага промяната да се случи по-бързо“, коментира още Кьогелер по време на срещата.

Според него, всяка успешна компания днес е технологична – не в основата на бизнеса си, предоставяйки ИТ решения, а по-скоро като се възползва от предимствата на технологиите и най-вече от облачните платформи. В близко бъдеще компаниите ще се фокусират повече върху по-доброто обслужване на клиенти, таланта и продуктивността (повече възможности за служителите), оптимизация на бизнеса и трансформацията на продукти и услуги, смятат в "Майкрософт".

Изследване за дигиталната трансформация, проведено от професорите от Харвард Марко Йансити и Карим Лакхани, ясно очертава разликите между бизнес лидерите в използване на корпоративни данни и компаниите, които са все още мудни по отношение на управлението на информацията, с която разполагат. Според Йансити и Лакхани вторите ще продължат да изостават и ще им бъде все по-трудно да наваксат пропуснатите ползи, посочи Кьогелер.

Макар да няма директна връзка между увеличаването на разходите за ИТ и покачването на приходите, важна роля има стратегическото инвестиране в активи от данни за максимално въздействие върху бизнеса, както и въвеждането на технологии и управление на данни с цел оптимизиране на оперативната работа.

Като цяло, лидерите в управлението на данни отчитат с 4% повече нетни приходи и 18% по-голяма брутна печалба, средните приходи на служител възлизат на 507 хил. щатски долара спрямо 473 хил. при останалите компании. Същевременно, лидерите са отделили по-малко от 1% от приходите си, за да инвестират в ИТ решения, цитират статистика от технологичния гигант..

Споделяне
Още от Бизнес