"Дойче бан" купува завода за вагони в Карлово

"Дойче бан" купува завода за вагони в Карлово

Националният железопътен превозвач на Германия "Дойче бан" (Dеutѕсhе Ваhn) е в процедура по закупуване на "Вагоно-ремонтен завод Карлово". Инвеститорът е имал среща с министъра на икономиката Емил Караиванов и с кмета на града Емил Кабаиванов. Процедурата обаче все още не е финализирана.

Това научи Mediapool от Емил Кабаиванов и синдика на фалиралото преди години предприятие Драгомир Григоров.

Германското дружество е спечелило търга за продажбата на фалиралия преди години завод, но сделката все още не е приключила и не мога да коментирам нищо по нея, каза синдикът на дружеството Драгомир Григоров пред Mediapool.

Според обявата, началната тръжна цена за всички активи на предприятието, сред които сгради, имоти и жп стрелки, е била 4 млн. лв.

Кметът на Карлово Емил Кабаиванов уточни, че германците са сериозни в намеренията си, а компанията дори вече е подала заявление за инвеститор първи клас в Агенцията за инвестиции.

Плановете на "Дойче бан" са да възстанови производството и ремонта на товарни вагони, а след време и ремонта и поддръжката на локомотиви. Няма яснота кога заводът ще заработи отново. Това зависи от финализирането на сделката.

Заводът за ремонт на вагони в Карлово е създаден през 1964 г. като клон на Жeлeзoпътeн зaвoд Coфия нa плoщaдĸaтa нa бившетo лoĸoмoтивнo дeпo в Kapлoвo. Πъpвoнaчaлнo в пpeдпpиятиeтo ce e peмoнтиpaлa жeлeзoпътнa тexниĸa и ca ce пpoизвeждaли peзepвни чacти. Oт 2007 гoдинa в нeгo зaпoчвaт дa ce пpoизвeждaт нoви вaгoни зa пpeвoз нa тoвapи.

През 2015 г. заводът беше обявен в несъстоятелност от съда. Дълговете му към момента възлизат на близо 45 млн. лв., докато активите му се оценяват на 23.5 млн. лв. Това показва последният финансов отчет на дружеството за 2017 г. публикуван в Търговския регистър.

"Вагоно-ремонтен завод Карлово" има дългове към банки, фирми, държавни институции и неизплатени заплати на около 250 работници.

Ако сделката бъде финализирана и работата на завода възстановена, това ще е сериозен стимул за местната икономика, коментира Емил Кабаиванов.

Възможно е покупката на завода да е свързана и с плановете за обновяването на подвижния състав на БДЖ и сериозните инвестиции, които националният превозвач прави в ремонта на сегашните локомотиви и вагони.

Споделяне

Още от Бизнес