Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Два китайски концерна се скараха заради покупката на Роувър

2 коментара

Агонията на британския автомобилостроителна компания Ем Джи Роувър се превърна в китайско-китайска пиеса със заплетена интрига, пише в понеделник кореспондентът на френския в. “Либерасион” в британската столица.

Според публикацията за обща изненада консултантската компания ПрайсУотърхаусКупърс, натоварена да определи кой ще поеме останките от известната британска автомобилна фирма след обявения фалит през април т.г., избра китайската фирма Нанцзин аутомобайл, а не гиганта в сектора, пак китайската група Шанхай аутомотив индъстри корп. (ШАИК) заедно с бившия директор на Форд за Европа Мартин Лийч.

Изненадата е голяма, защото Нанцзин аутомобайл е най-старият китайски производител, основан през 1947 г., но днес е второразрядна компания, далеч зад трите мастодонта от държавния автомобилен сектор. ШАИК е партньор на Фолксваген и на Дженерал мотърс в Китай.

Новината предизвика истински гняв в шанхайската група, според британски медии, които допълват, че тя вероятно ще се противопостави с всички средства на решението на ПрайсУотърхаусКупърс да даде Ем Джи Роувър на Нанцзин аутомобайл. В битката си тя ще разчита на един силен съюзник - британския синдикат на работещите в транспорта и промишлеността. Неговият генерален

секретар Тони Уудли заяви пред Обзървър, че Нанцзин аутомобайл, според него, не е в състояние да ръководи автомобилостроителна компания извън Китай. Той призова двете китайски компании да се разберат помежду си, за да се спаси марката Роувър.

"Най-доброто нещо за Китай, Великобритания и заетостта в британската промишленост, е двете фирми да работят заедно", заключи Уудли.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Косито
    #3

    Да им предложим нашия завод "Мадара".Или варненския роувър.

  2. Хеми Варналис
    #2

    Стане ли сделката Пекин-Лондон за Ровър, няма как да не очакваме Завода за дизелови двигатели - Варна, да не отвори замразените цехове за производство на онези евтини ровърчета. Как пък работата не стана до край - уж Желю Желев откри поточната линия някога. Сега нямаше да гълтаме изгорелите газове на вносни коли втора употреба.(С) 2005 - Хеми Варналис

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.